Ga naar inhoud


bellen op andermans kosten


Gast peterp

Aanbevolen berichten

het komt nog wel eens voor bij mij dat ik opgebeld wordt

en dan wordt er gezegt om verder te gaan druk op 1

nou weet ik wel dat ik dat niet moet doen want dan kunnen

ze op mijn kosten de hele wereld over bellen

maar wat ik mij afvraag:is dit niet tegen te houden

 

geen grappige opmerkingen a.u.b

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
nou weet ik wel dat ik dat niet moet doen want dan kunnen
ze op mijn kosten de hele wereld over bellen


Wie zijn "ze" en hoe zou dit dan in zijn werk moeten gaan?
Heb daar nog nooit van gehoord, laat staan of dit überhaupt mogelijk is.
De Telekom zou in dat geval een massief probleem met mij krijgen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterp
geef mij even over e-mail je telefoon nummer dan zal ik dat dan doorgeven

veel succes


Moet je mijn nummer dan, of het is die "geinzooi" voor pubers via een 0900 nummer of de HOAX die inmiddels al een baard heeft waar je over struikelt.

Ook al een mail gehad uit naam van de Politie...... het andere geslacht hier wordt er doodziek van op het buro.

Mijn dochter heeft ook op d'r telefoon staan (voicemail) Ja, met Patricia ....stilte.... kan je wat harder praten ik hoor je slecht......stilte..... grapje hahaha......peeeep.

Belachelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik wel humor laugh

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: peterp
geef mij even over e-mail je telefoon nummer dan zal ik dat dan doorgeven

 

veel succes

 

Moet je mijn nummer dan, of het is die "geinzooi" voor pubers via een 0900 nummer of de HOAX die inmiddels al een baard heeft waar je over struikelt.

 

Ook al een mail gehad uit naam van de Politie...... het andere geslacht hier wordt er doodziek van op het buro.

 

Mijn dochter heeft ook op d'r telefoon staan (voicemail) Ja, met Patricia ....stilte.... kan je wat harder praten ik hoor je slecht......stilte..... grapje hahaha......peeeep.

 

Belachelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al gemerkt dat dit item niet serius beantwoord kan worden

ik heb een vriend bij de recherche zitten die al meerdere keren klachten hierover heb gehad

hun hebben een soort voorgeprogameerde computer en als jij op 1

of een ander door hun voorgeprogameerd nummer drukt geef je hun toestemming om op jou nummer te bellen

hoe vaak hoor je het niet(ja ja ik ben de enigste)mensen die opgebeld worden door colpateurs ze vragen je wat en als je daar ja opzegt dan KAN dat gebruikt worden voor de verkoop van een product

maar ik wens jullie veel SUCCES en vooral ja zeggen als je opgebeld word of op de 1 blijven drukken AJUUS

dit item kan worden gesloten_________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe wilde jij een telefoonlijn overnemen met een remote computersysteem?

 

Daarvoor moet er minimaal (hard- of softwarematig) iets in de centrale gedaan zijn waardoor die centrale zo te beïnvloeden is dat men via jouw aansluiting kan bellen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterp
ik heb al gemerkt dat dit item niet serius beantwoord kan worden
ik heb een vriend bij de recherche zitten die al meerdere keren klachten hierover heb gehad
hun hebben een soort voorgeprogameerde computer en als jij op 1
of een ander door hun voorgeprogameerd nummer drukt geef je hun toestemming om op jou nummer te bellen
hoe vaak hoor je het niet(ja ja ik ben de enigste)mensen die opgebeld worden door colpateurs ze vragen je wat en als je daar ja opzegt dan KAN dat gebruikt worden voor de verkoop van een product
maar ik wens jullie veel SUCCES en vooral ja zeggen als je opgebeld word of op de 1 blijven drukken AJUUS
dit item kan worden gesloten_________________


Dat van de recherche klopt. Die worden volop belaagd door de korpsen die de klachten van mensen krijgen. Het blijft een klacht door een HOAX.

Die verkoopgeintjes zijn wel bekend hoor. Even het tegenscript gebruiken. Is een paar jaartjes terug ook al geplaatst.

Zie bijlage.

tegenscript.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tegenscript werkt niet als een computer je belt.

 

Verder dacht ik ook dat dit een hoax was. Ik ben zelf iig nog nooit gebeld met het verzoek op een 1 te drukken.

 

Wat wel gebeurd is dat computers bellen uit een exotisch land, waarna ze ophangen. Als je dan dat nummer terugbelt (stom natuurlijk) wordt je aan de lijn gehouden, en je dient een hoog tarief per minuut te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Wat wel gebeurd is dat computers bellen uit een exotisch land, waarna ze ophangen. Als je dan dat nummer terugbelt (stom natuurlijk) wordt je aan de lijn gehouden, en je dient een hoog tarief per minuut te betalen.

Ik ken daar een hele "fijne" variant van, namelijk dat je belt, en dan een in-gesprek toon krijgt. Die komt echter van een bandje.
Maar je denkt dus dat het nummer in gesprek was. Dus je probeert later nog eens. En nog eens...... sick

Gelukkig niet zelf meegemaakt, maar ben er via het Engelse hoofdkwartier van waar ik toen werkte voor gewaarschuwd.
Er is ook nog een variant waarbij je een SMSje krijgt met het nummer en "Please call me" als text. Zelfde bandje krijg je..

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Een tegenscript werkt niet als een computer je belt.

Verder dacht ik ook dat dit een hoax was. Ik ben zelf iig nog nooit gebeld met het verzoek op een 1 te drukken.

Wat wel gebeurd is dat computers bellen uit een exotisch land, waarna ze ophangen. Als je dan dat nummer terugbelt (stom natuurlijk) wordt je aan de lijn gehouden, en je dient een hoog tarief per minuut te betalen.


Jazeker wel. Ze hebben zich aan een protocol te houden. Dat doen ze dus niet en wat is dan gemakkelijker om eerst te zeggen ik hoor u niet (voice-computers herhalen niet), of gewoon weg te drukken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt lachen dat tegenscript! Ga 'm zeker printen en een keer proberen. Hoewel, sinds belmeniet heb ik er nog nauwelijks last van.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Endeavour
Hoewel, sinds belmeniet heb ik er nog nauwelijks last van.


Dat werkt inderdaad erg goed. Ook in Zweden werkt dat prima, daar heet het NIX.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...