Ga naar inhoud


[DM800HD] HD opname stottert op PC


MySat

Aanbevolen berichten

Omdat misschien de PC een probleem was, deze maar eerst een vervangen door een actueel model.

 

SD Opname afspelen op mijn PC vanaf de HDD in de dreambox gaat met zowel Mediaplayer 11 als VLC 1.1 zonder problemen. Iets anders is het met HD opnamen. Het beeld hangt irritant veel (alhoewel niet bij elke opname hetzelfde is). Tussen de 800HD en mijn PC zit UTP kabel en 2 x 1Gb hubjes. PC is zelf een 1Gb kaartje. HD is een standaard 2.5" SATA hdd in de dreambox zelf.

 

Heeft iemand dit ook wel eens mee gemaakt en hoe kun je dit het beste analyseren ? (kun je dit ook zonder de DM800 rechtsreeks aan je PC te hangen ?

 

Mvg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 gedachten....

 

Is het mogelijk om te zien wat er precies gebeurd indien ik de film afspeel vanaf de interne HDD (bijv hdd verkeer)?

 

Deze box heeft altijd wat hick-ups gehad bij het opstarten. Op dit moment heb ik de eerste OPenPli er op staan die actueel is. Trek ik er de voeding uit en reboot onmiddelijk, dan start ie de 2e keer netjes door. De eerste keer blijft ie hangen in zijn boot-picture. Misschien dat dit er wat mee te heeft ???

 

Wordt niet gehinderd door enige vorm van Image kennis en wil ook zeker geen enkele image de schuld geven... ;-)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is je PC gewoon niet goed genoeg, met name de videokaart moet er speciaal voor bedoeld zijn.

 

Je kunt in VLC nog wat settings doen om het CPU tergu te dringen, moet je even op googlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Waarschijnlijk is je PC gewoon niet goed genoeg, met name de videokaart moet er speciaal voor bedoeld zijn.

Je kunt in VLC nog wat settings doen om het CPU tergu te dringen, moet je even op googlen.


Je brengt me op een idee... Nl eerst eens een HD Film afspelen vanaf de PC HDD of DVD. Zal eens 2 minuten opnemen op de Dreambox en die nadien lokaal kopieren en afspelen.

Alvast bedankt voor het meedenken. Waarschijnlijk heb je gelijk ondanks het feit dat alles hagelnieuw is (DuoCore AMD, 4GB en ASUS boardje).

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even een test gedaan met een BBC HD uitzending.. Lokaal op de hdd gekopieerd en afgespeeld zonder enig probleem in full screen. Mijn inziens heeft de PC de test doorstaan en wordt de zoektocht vervolgt............

 

Moet deze uitzending bijv opnieuw gedecrypt worden ? Of hoe meet ik de transfersnelheid point-to-point ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft gewoon met de netwerk aansluiting te maken.

 

heb dit ook helaas met de DM8000HD PVR.

 

kort om het is een dreambox probleem. geen Giga bit verbinding!

 

jammer min puntje!!

zeker als je er 1000 euro voor hebt betaald.

 

maar het blijft een mooie tuner!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
kort om het is een dreambox probleem. geen Giga bit verbinding!



Heeft er niets mee te maken.


Gezien de hoge transfer snelheid van HDD naar PC (180MB) in 2,5 minuut (~1 Mbyte per seconde), heb ik geen twijfels over de NIC als bottleneck....

Zal eens van mijn tweede DM800 een live HD Stream af te spelen op de PC

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's beroerd, zelfs mijn 7025 haalt makkelijk 4 MB/s (megabyte dus) met CIFS en 9 MB/s met FTP. Wat is er bij jou stuk?

 

Een HD uitzending zit meestal zo rond de 8Mbps, dus dan is 1MB/s wel op 't randje als je pieken wilt meenemen.

 

Netwerk zelf is plenty snel genoeg - 100 Mbps is al meer dan 10x zoveel als nodig is.

 

Als je de input buffer van VLC groter maakt wordt het waarschijnlijk stukken beter, dan kan hij de pieken beter opvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Milo,

 

Zal eens een netwerk performance test doen...... Zo krijg ik in ieder geval een referentie met andere DM800s

 

Alvast weer bedankt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad eens even op de hubs gekeken en ik zal moeten ingrijpen. Tussen twee 1GB switches heb ik slechts een 10mb verbinding. Dat verklaart een heel boel.....

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
dat is natuurlijk niet zo mooi! (voor jou)
maar wel een goede hint voor anderen inzake je netwerk eens doorlichten

nu was ik zelf wel even benieuwd hoe je gemeten hebt TUSSEN die twee switches?
ciao


Okay, het resultaat.

Kabelprobleem tussen twee stuk 1 GB switches/hubs en een "hypergevoelig" hub. Streamen van HD gaat vanaf de 1ste DM800 nu prima. Kabel probleem verholpen en Hub vervangen.

2e DM800 hangt aan een dubieuzere Cat5 UTP kabel (buitenbescherming verwijderd, anders kon ie niet door de buis). Met alle beperkingen heb ik daar zo'n een 100Mb verbinding. Voldoende voor de noodzakelijke zaken, echter niet om vanaf te kunnen streamen. Zal eens wat tests uit voeren

@Tonskidutch: Het meten van de snelheden kan ik niet, maar op de switches zitten wel indicatoren of je op 1Gb of 100/10mb snelheid zit ;-) De tussenliggende kabel van 3 meter (van de meterkast naar mijn PC kamer) wordt dus verbonden mbv 2 van deze hubs. Beide kanten stond op 100/10Mb. Als je dan een snelheid haalt van 700KB per seconden, dan is het probleem snel helder....

Niet gemeten dus, maar puur op indicatoren van de hub's

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MySat,

 

ik begrijp dat je van meterkast (router ???snelheid megabit) naar een eerste en een tweede gaat

als je router 10/100 is zul je tussen die switches per definitie enkel 10/100 aangeduid krijgen, TOCH?

 

je zult nooit 1000 tussen de twee switches hebben als er 10/100 voorhangt

enkel als je bijvoorbeeld even de laptop met 1000 megabit eraan hangt in plaats van de router is op die switches wel 1000 aangeduid

 

de uplink poort van de switches genereert toch niet zelf de verbindingssnelheid?

ciao

 

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proberen te tekenen echter dat werkt niet. Heb een compleet intern netwerk van 1GB met 3 Gigabit 8 poort hubs. Werkt nu zoals iedereen dat zou verwachten.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...