Ga naar inhoud


Afstellen selfsat op balkon t.b.v. Dreambox 800


inctrl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satencom
zou je even een foto kunnen maken van af de achter kant van schotel
hoe het uitzicht is, de hoogte van de flat is bepalend of het kan of niet


Ik hoop dat je hier wat aan hebt;

http://img707.imageshack.us/img707/4168/cimg1567x.jpg

Je ziet wel aan de linkse kant dat ik te maken krijg met een muurtje..dus hoe meer naar links des te meer wijst het linker gedeelte v.d. Selfsat naar dat muurtje. Vandaar mijn idee om de Sat wat verder van mijn Franse balkonrek te monteren om dit te omzeilen.

Citaat:
En denk je dat de woningbouwvereniging daarmee wel akkoord gaat?
Gezien het feit dat je in je openingspost vertelde dat je door de woningbouwvereniging veroordeeld bent tot de Selfsat denk ik niet dat ze dit wel goed vinden.


Mwah ik denk niet dat hij meer op gaat vallen als hij nu iets van 20 a 30 cm uitsteekt als ik gebruik gaat maken van zo'n balkonbeugel. Je moet ook echt weten dat hij er hangt want als ik vanaf de achterkant naar boven kijk (6e verdieping) valt die schotel echt amper op. :D Dus dat moet wel loslopen met die woningbouwvereniging. Moet hem alleen even op tijd binnen halen als de glazenwasser komt. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Moet hem alleen even op tijd binnen halen als de glazenwasser komt. wink


hoi inctrl,
denk je dat een glazenwasser daar over begint te zeiken?
of hebben jullie een Glazenwas-installatie op dak en staat de schotel in de weg? (dan krijg je echt problemen)

ciao

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het gebeurt idd met een installatie vanaf het dak. Maar dat maakt niet zoveel uit. Zij komen 2x per jaar en beginnen altijd aan de voorkant van de flat en zijn daar gem. 3 dgn mee bezig. Dus ik kan altijd wel op tijd zien dat ik hem weg moet halen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou het kunnen proberen maar geef je weinig kans

je zou hem als proef op een blank kunnen schroeven om te kijken of het lukt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mensen, mijn Selfsat komt nu 30 cm verder van mijn balkon af mbv een balkonbeugel en zowaar heb ik 23.5 nu ook te pakken. Het signaal is niet helemaal top want ik krijg mijn SNR niet verder dan 40%. Heb alles al proberen te trimmen met de skew en elevation maar meer dan 40% SNR krijg ik er niet uit, dus als het hard gaat regenen vermoed ik dat ik weinig over zal gaan houden. cry. Desalnietemin ben ik al blij dat ik toch wat signaal binnen krijg.

 

Nu zit ik eraan te denken om deze balkonbeugel van ca. 30 cm om te ruilen voor een iets groter exemplaar, waardoor ik nog betrere ontvangst kan binnen halen. Wat denken jullie? laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou een langere beugel kunnen proberen, dat zou moeten werken. Het hangt er ook een beetje vanaf op welke satelliet je je selfsat uiteindelijk wilt uitrichten, aangezien je geen rotor hebt neem ik aan dat je uiteindelijk je schotel op 1 satelliet gaat uitrichten? Iedere keer je schotel met de hand draaien als je naar een andere satelliet wilt lijkt me nogal veel werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mensen heb een 10 cm langere buis gekocht en de SNR is gelijk weer gemiddeld 20% omhoog gegaan!

Heb nu een gemiddelde SNR van 60% op de zenders van Astra 23.5 wink

Ik ben nu dus "klaar"...ik dank jullie voor het meehelpen en denken gedurende deze thread.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Citaat:

 

Hier heb ik ook een selfsat op het balkon staan en aangesloten op een DM800 de AGC staat hier ook op 99% en het signaal/ontvangst is prima verder.

 

Ben voor m'n ouders op zoek naar een dergelijke oplossing. Hoeveel SNR (in dB zoals PLI images aangeven) is er eigenlijk überhaupt met zo'n Selfsat te halen ?

 

Heb met m'n schoteltje meer dan 13 dB, komt het in de buurt of is het zo laag dat een regenbuitje al alles op zwart zet ?

 

Welk model is eigenlijk aan te raden (H30D) ?

 

 

Oh ja, m'n ouders willen graag Astra 23.5 ontvangen ...

aangepast door nlrela

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...