Ga naar inhoud


Afstellen selfsat op balkon t.b.v. Dreambox 800


inctrl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Big fellow
Ik snap dit niet? Kabel testen met een modem?


Kabelmodem?


Precies! wink

Nou die Selfsat gaat steeds vreemdere kuren vertonen! Gisterenavond na de storm nog een en ander geprobeerd. Nu kreeg ik een 99% AGC streep op de Signaalzoeker te zien. Continue welteverstaan. Ik weer draaien natuurlijk.. SNR bleef 0% terwijl AGC in alle richtingen op 99% bleef staan.
Ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen aan die Selfsat schotel. cry
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

kan die plug niet goed herkennen op je foto

maar neem toch aan dat je die ook echt waterdicht / werend hebt gemonteerd

anders kan er heel wat fout gaan met de tuner en het voltage wat via je dm800 gekoppeld is.

 

er zijn meer berichten over de selfsat en die geven een goede indruk over de kwaliteit van de selfsat.

 

dus verkeerd geïnstalleerd of aangesloten kan wel eens leiden tot zulke waarden.

dm800 herstart?

ciao

 

en

ik schrijf het nog maar eens temeer:

aan en/of afkoppelen van de coax enkel als je receiver van het stroomnet afgesloten is.

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat bij de Dreambox 800 (en de 8000) de AGC vaak op 99% springt, ook al is er totaal geen signaal aanwezig...

 

 

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: inctrl
Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Big fellow
Ik snap dit niet? Kabel testen met een modem?

Kabelmodem?

Precies! wink

Dat is dus een test van niets.
Een kabelmodem werkt op een "iets" andere frequentie band dan een satelliet installatie. Als een kabelmodem werkt dan wil dat helemaal niet zeggen dat de L-band (1-2GHz) er nog bruikbaar doorheen komt. (Ik zal als ik weer eens thuis ben proberen mijn kabel modem met een stukkie telefoon kabel of tweeling snoer aan te sluiten. Ik denk dat het modem gewoon gaat werken...)

Ik zou zelf eens beginnen te controleren of je ontvanger nog steeds goed is. Ga eens bij kennissen langs of de winkel waar je hem hebt gekocht en test hem eens.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: inctrl
Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Big fellow
Ik snap dit niet? Kabel testen met een modem?

Kabelmodem?

Precies! wink

Dat is dus een test van niets.
Een kabelmodem werkt op een "iets" andere frequentie band dan een satelliet installatie. Als een kabelmodem werkt dan wil dat helemaal niet zeggen dat de L-band (1-2GHz) er nog bruikbaar doorheen komt. (Ik zal als ik weer eens thuis ben proberen mijn kabel modem met een stukkie telefoon kabel of tweeling snoer aan te sluiten. Ik denk dat het modem gewoon gaat werken...)

Ik zou zelf eens beginnen te controleren of je ontvanger nog steeds goed is. Ga eens bij kennissen langs of de winkel waar je hem hebt gekocht en test hem eens.



Ja oke, maar mocht er echt een sluiting in die connectors zitten dan komt er denk ik geen enkele frequentie meer doorheen.
Ik heb mijn tv Sat tuner er ook op geprobeerd maar dat is ook huilen met de pet op.
Helaas heeft de leverancier de Selfsats niet meer op voorraad dus ik moet even wachten tot volgende week op de nwe levering. Ben benieuwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Nou die Selfsat gaat steeds vreemdere kuren vertonen! Gisterenavond na de storm nog een en ander geprobeerd. Nu kreeg ik een 99% AGC streep op de Signaalzoeker te zien. Continue welteverstaan. Ik weer draaien natuurlijk.. SNR bleef 0% terwijl AGC in alle richtingen op 99% bleef staan.
Ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen aan die Selfsat schotel. cry


Hier heb ik ook een selfsat op het balkon staan en aangesloten op een DM800 de AGC staat hier ook op 99% en het signaal/ontvangst is prima verder.

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theboyk
Hoi, ik heb het superduperdruk maar als je wil kan ik een keer komen kijken met een satfinder en wat meer meetmateriaal.
Ik hoor het wel als je interesse hebt, woon in Schiedam


Hartelijk dank voor deze aanbieding deze houd ik uiteraard in gedachte. wink

Ik heb ondertussen de Selfsat omgeruild met een nwe en nu lukt het mij met speels gemak om uit te richten op Hotbird 13.0
Echter Astra 23.0 krijg ik (nog) niet te pakken. Gezien de screenshot van Dishpointer zit deze precies langs de flat. Maar je zou toch zeggen als je Hotbird binnen kan krijgen je ook een satteliet binnen moet krijgen die slechts 10 graden meer naar het Oosten hangt? Is het algemeen zo dat Astra moeilijker te vinden is dan Hotbird? (Ik gebruik uiteraard andere transponder instellingen voor de Asta...eentje die moet werken iig).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Maar als die 10,5 graden net iets achter de flat lopen dan zie je hem dus echt niet meer. Gezien het plaatjes van dishp. zal het een twijfel geval zijn of je hem wel kunt ontvangen. Heb je Astra 1 19.2 wel kunnen ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat de Selfsat dan haaks met je balkon als je op de hotbirt staat uit gericht

voor de astra 19.2 zal je hem nog een beetje naar links moeten draaien

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Maar als die 10,5 graden net iets achter de flat lopen dan zie je hem dus echt niet meer. Gezien het plaatjes van dishp. zal het een twijfel geval zijn of je hem wel kunt ontvangen. Heb je Astra 1 19.2 wel kunnen ontvangen?


Ik heb idd 19.2 nu ook te pakken gekregen! :D
Gemiddeld SNR van 65% en perfect beeld.
Nu zou je zeggen die 4 graden naar links, zou dan ook moeten lukken.
Ik heb de skew ook enigzins aangepast maar tot zover krijg ik nog niets door van de Astra 23.5.

Om een idee te geven hoe de Selfsat staat afgesteld op de 19.2:

http://img38.imageshack.us/img38/8954/cimg1565fd.jpg

Je ziet dat hij bijna niet verder meer naar links kan. Nu is het natuurlijk wel zo dat hij aan een Frans balkon hangt. Dus dit balkonrek hangt amper van de flat af. Hoe meer ik de Sat nu nog naar links draai hoe meer hij richting de muur gaat richten.

Nu heb ik zitten denken, zal ik meer kans maken voor de 23.5 als ik met een bepaalde stang de Sat verder van het balkonrek af kan bevestigen? Of denkt er echt nog iemand dat ik 23.5 niet kan vangen?

crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je even een foto kunnen maken van af de achter kant van schotel

hoe het uitzicht is, de hoogte van de flat is bepalend of het kan of niet

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: inctrl

Nu heb ik zitten denken, zal ik meer kans maken voor de 23.5 als ik met een bepaalde stang de Sat verder van het balkonrek af kan bevestigen?


En denk je dat de woningbouwvereniging daarmee wel akkoord gaat?
Gezien het feit dat je in je openingspost vertelde dat je door de woningbouwvereniging veroordeeld bent tot de Selfsat denk ik niet dat ze dit wel goed vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...