Ga naar inhoud


Alternatief voor CCCam?


Murdock

Aanbevolen berichten

Sinds de laatste kernel werkt bij mij CCcam erg slecht, wanneer er een opname start loopt deze bijna altijd vast met een double free or corruption (fasttop) fout. Heb ook al andere images geprobeerd maar dat helpt allemaal niet.

 

Mijn cccam server is de dm7020 op e1, die werkt feilloos.

 

Wat is de beste alternatieve emu die verbinding kan maken met mijn cccam server zodat ik van dit irritante probleem verlost ben?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, maar dat maakt niets uit en heeft ook geen relatie met deze klacht.

 

Ik heb inmiddels alles al geprobeert, het is gewoon een bug in cccam.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt het deels over een nieuwe kernel en het probleem van CCcam daarmee

dat lijkt me wel mogelijk, maar de VU+ bijvoorbeeld draaide al de nieuwere kernel (toch?) en die heeft geen probleem met CCcam

of heb ik nu de versies van dream en vu niet juist in de kijker?

 

maar de emm thread is wel relevant

als ik die default laat heb ik vaak een probleem

met zappen naar tuner2 en met opnemen

 

als je echt een ander wilt uit overtuiging kun je scam gebruiken

die kan connecten naar een CCcam server andersom echter niet

 

ciao

 

Code:
### scam host/net/ecm_server/homeserver/port=4321/net/ecm_server/homeserver/user/client1/pass=test### cccam share (3.52)/net/cccam/home/user=scamserver/net/cccam/home/pass=scampass/net/cccam/home/host=198.168.0.2/net/cccam/home/serv=12000
connecten naar CCcam share

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad vreemd dat er niet zoveel mensen last van hebben. Heb scam zojuist geinstalleerd via Openpli, kan echter de config zo snel niet vinden. Waar staat deze?

 

Kan ik via telnet of http de status van scam ergens zien?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in OpenPli kan ik je dat niet verklappen (is voor mij een verborgen systeem (kan men van Pli eens een licht op schijnen misschien?)

 

in een andere is het usr\scam

de config kun je zoeken op inet en er zelf in zetten

wiki

 

als je maar de juiste regels aanpast.

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met scam is nu dat het beeld na een aantal seconden stil komt te staan. Ik zal eens kijken of dat nog zo is als ik de verbinding met de server verbreek en puur op lokale kaarten draai...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch raar dat er niet meer mensen zijn die last hebben van de cccam.

 

ik in iedergeval niet.

 

Open pli laatste versie dm800

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Murdock,

 

misschien heb je hetzelfde probleem als ik had (is ook onderkend en reproduceerbaar, maar helaas een fout in CCcam die het PLi team niet even snel kan fixen). In dit draadje staat wat het is en een tijdelijke oplossing tot CCcam de fout gefixt heeft:

http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=64&thread_id=13397&rowstart=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die oplossing werkt niet. Als ik dat toepas dan loopt de gehele box vast i.p.v. alleen CCcam. (draaiende tandwieltjes en niet meer te bedienen).

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Inderdaad vaste IP adressen. De rest van je verhaal begrijp ik eerlijk gezegd niet aangezien er geen punten in staan ;-)

 

Wat bedoel je precies en waar baseer je deze mogelijke oorzaak op?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat er zogezegd 'in de rondte gezongen wordt' en niet doelgericht een Intern ip-nummer aangesproken wordt!!!

 

De Ip-nummers en ook de 'name-resolving' gaan in een verkeerde situatie via een WAN dns-server (hetgeen niet moet).

Dit kun je testen door tracert of routeprint in telnet

dan zie je of er externe hubs tussen zitten.

(niet te verwarren met wansharing, hops)

had ik pardoes ook al eens

wegens een foutieve dns die ik in router gezet had

 

sommige routers kiezen bij verkeerde instelling een default externe gateway en gaan vandaar weer trachten terug te komen naar intern

 

EEn timeout dus en miljoenen hernieuwde pogingen die tot crash kan leiden

 

Zodra je in etc\hosts de LAN leden erbij schrijft en per receiver of pc de hostname uniek maakt etc\hostname

en daarenboven de workgroup in etc\samba\smb.conf een en dezelfde gebruikt als pc's is na herstart een meer zuivere verbinding

(na bovenstaand gedaan te hebben zie je wellicht ook in de router de lan-leden met hun netbios naam)

 

op pc controleer je dat evenwel ook in cmdprompt (uitvoeren cmd) nbtstat -c

 

beweer niet dat het zo is, maar enkel dat het wel eens voorkomt en daarmee CCcam of andere over de kop gaan.

 

hopelijk is het nu iets duidelijker

ciao

 

overigens HIER geef ik al wat handleidingen daarvoor

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...