Ga naar inhoud


Eredivisie Live start nieuw voetbalseizoen met HD-kanaal


plague27

Aanbevolen berichten

Er staat nergens dat KPN/Digitenne HD uitzendt of gaat zenden. Wel dat het technisch mogelijk is.

 

Daarbij geeft Digitenne - op niet al te grote schermen en met een goede ontvanger - een redelijk tot goed beeld. In Frankrijk wordt bijv. ook HD doorgegeven via hun DVB-T variant.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:

Wel dat het technisch mogelijk is.

Dat is inderdaad mogelijk. Maar dan moeten ze wel een boel SD zenders uitschakelen. Of een manier vinden om frequenties erbij te regelen. Maar dan hebben ze heel veel extra frequenties nodig. Per frequentie kunnen maar maximaal 3 HD zenders.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Er staat nergens dat KPN/Digitenne HD uitzendt of gaat zenden. Wel dat het technisch mogelijk is.

Daarbij geeft Digitenne - op niet al te grote schermen en met een goede ontvanger - een redelijk tot goed beeld. In Frankrijk wordt bijv. ook HD doorgegeven via hun DVB-T variant.



Ik heb vroeger wel eens in de winter buiten met een TVtje op tafel, schotel op een parasol voet (die ik vast moest houden met m`n voeten) naar een feed van een voetbal wedstrijd gekeken (FC Twente-AJAX 1-3)
Signaal was zo "goed" dat ik soms kon onderscheiden wie wie was, omdat er af en toe genoeg signaal was om de kleuren er doorheen te zien.
Maar moet zeggen, ik heb de wedstrijd gezien!!!!

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Ik heb vroeger wel eens in de winter buiten met een TVtje op tafel, schotel op een parasol voet (die ik vast moest houden met m`n voeten) naar een feed van een voetbal wedstrijd gekeken (FC Twente-AJAX 1-3)
Signaal was zo "goed" dat ik soms kon onderscheiden wie wie was, omdat er af en toe genoeg signaal was om de kleuren er doorheen te zien.
Maar moet zeggen, ik heb de wedstrijd gezien!!!!


En het kan niet aan de kwaliteit liggen van het aangeleverde signaal van EreDivisie Live??

"Nee, dat kan niet. Want iedereen zegt dat Digitenne slecht is dus ik moet dat ook wel zeggen." ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: looney2
Ik heb vroeger wel eens in de winter buiten met een TVtje op tafel, schotel op een parasol voet (die ik vast moest houden met m`n voeten) naar een feed van een voetbal wedstrijd gekeken (FC Twente-AJAX 1-3)
Signaal was zo "goed" dat ik soms kon onderscheiden wie wie was, omdat er af en toe genoeg signaal was om de kleuren er doorheen te zien.
Maar moet zeggen, ik heb de wedstrijd gezien!!!!


En het kan niet aan de kwaliteit liggen van het aangeleverde signaal van EreDivisie Live??

"Nee, dat kan niet. Want iedereen zegt dat Digitenne slecht is dus ik moet dat ook wel zeggen." ;-)



Dat wordt ook na praten genoemd!
Ik kijk ook HD via de schotel,De Nederlandse HD zenders zijn niet echt denderend en vaak echt bagger, om maar niet te spreken over Film1 HD,

in de slaap kamer en de kinder kamer hebben we Digitenne 32" scherm en moet erlijk zeggen dat dit zeer goede beeld geeft,maar dit zijn mijn bevindingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Littlesat
En zelfs dan heeft Digitenne in Nederland te weinig bandbreedte...

Er zijn zat frequenties beschikbaar.
Dus dat gezeur dat er geen bandbreedte beschikbaar is, is niet waar.

"Door de omschakeling van analoge naar digitale tv-uitzendingen in 2006 is volgens het ministerie ruimte in de ether ontstaan. Dit 'digitaal dividend' komt vanaf 2012 beschikbaar, omdat omringende landen dan ook de omschakeling van analoog naar digitaal hebben afgerond."


Digitaal Dividend is de 800 MHz-band. Die is doelbewust leeggeveegd om die frequenties vervolgens in te zetten voor telecomdoeleinden. Wordt waarschijnlijk LTE. Dus geen DVB-T oid. Gebeurt overigens niet alleen in NL.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het andere forum wordt melding gemaakt van het feit dat onderhandelingen met CDS nog gaande zouden zijn, maar dat het in alle geval niet meer voor de start van de competitie zal zijn, in tegenstelling tot UPC.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...