Ga naar inhoud


Eredivisie Live start nieuw voetbalseizoen met HD-kanaal


plague27

Aanbevolen berichten


  • Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En toch zit er wat aan te komen.

 

 

Citaat van een ander forum (5-8-2010):

 

 

Daar is ons nog niets over bekend.

 

Er komen wel zenderwijzigingen en toevoegingen aan, zodra hier meer bekend over is (welke zenders o.a.) zullen we dit melden.

 

Met vriendelijke groet,

 

WebCareteam CanalDigitaal

 

 

Einde Citaat.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even EL HD bij mijn vader (UPC kijker) mogen bewonderen.

 

Prachtig beeld moet ik zeggen, het kwaliteits verschil met het bagger EL SD beeld is schandalig groot.

 

Als je het HD beeld ziet valt niet te begrijpen waarom het SD beeld zo slecht is.

 

Grtz

JeDeJe

 

 

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD registratie terugscalen naar sdregistratie en dan vervolgens distribueren kan in verschillende kwaliteiten. Het is duidelijk dat de downscaling nou niet bepaald goed gaat. Dit is direct de reden waarom het ECV1 kanaal er nu nog(ja het kan) slechter uitziet dan het ECV2 kanaal waar geen downscaling hoeft plaats te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigbro
HD registratie terugscalen naar sdregistratie en dan vervolgens distribueren kan in verschillende kwaliteiten. Het is duidelijk dat de downscaling nou niet bepaald goed gaat. Dit is direct de reden waarom het ECV1 kanaal er nu nog(ja het kan) slechter uitziet dan het ECV2 kanaal waar geen downscaling hoeft plaats te vinden.


Nou, ik heb het weekend niet op EVC2 gekeken maar normaal is bij mij EVC2 meer dan bagger en EVC1 juist het meest heldere kanaal van de twee.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2

Nou, ik heb het weekend niet op EVC2 gekeken maar normaal is bij mij EVC2 meer dan bagger en EVC1 juist het meest heldere kanaal van de twee.


Hier ook. Dacht dat iedereen het daar ook wel over eens was. De opmerking van Bigbro verrast mij dus ook.

Maargoed, ben benieuwd naar de kwaliteit van een eventueel HD kanaal. Ik zie wel vaker eredivisiewedstrijden op ESPN HD en daar moeten ze het voorlopig ook nog doen met SD+ (net zoals studio sport).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_V
Maargoed, ben benieuwd naar de kwaliteit van een eventueel HD kanaal. Ik zie wel vaker eredivisiewedstrijden op ESPN HD en daar moeten ze het voorlopig ook nog doen met SD+ (net zoals studio sport).


Voor Studio Sport is het een rechtenkwestie, NOS heeft geen rechten om het HD uit te zenden.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Origineel bericht van: D_V
Maargoed, ben benieuwd naar de kwaliteit van een eventueel HD kanaal. Ik zie wel vaker eredivisiewedstrijden op ESPN HD en daar moeten ze het voorlopig ook nog doen met SD+ (net zoals studio sport).


Voor Studio Sport is het een rechtenkwestie, NOS heeft geen rechten om het HD uit te zenden.


Nou die Europa league wedstrijd van Ajax afgelopen dinsdag op nld.3 was glaszuivere HD als je het mij vraagt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws over eredivisie Live bij CanalDigitaal een satellietforum meldt het volgende:

 

CanalDigitaal is migratie Eredivisie Live naar Astra3 en MPEG4 aan het voorbereiden

 

M7 Group S.A gaat op termijn het premium voetbalaanbod van Eredivisie Live migreren naar de Astra3 satelliet op 23,5 graden oost. Ook is een gelijktijdige omschakeling naar MPEG4 aan de orde. Het Luxemburgse televisiebedrijf, dat eigenaar is van de Nederlandse televisieaanbieder CanalDigitaal dat Eredivisie Live doorgeeft, heeft dit aan Satellite Magazine bekend gemaakt. De eerste veranderingen staan gepland voor 15 september. Dan is het tweede kanaal Eredivisie Live 2 in MPEG4 op de Astra3 satelliet beschikbaar.

 

Eredivisie Live 2 in MPEG4 gaat een betere beeldkwaliteit hebben dan de huidige MPEG2 uitstraling van de dit voetbalkanaal op de Astra3 satelliet. Hiermee komt M7 Group S.A een belofte na die men aan het einde van het vorige seizoen richting de abonnee maakte. Al langere tijd stond de beeldkwaliteit van het tweede voetbalkanaal van Eredivisie Live bij CanalDigitaal, terecht, ter discussie. Voorlopig blijft deelkanaal Sport 1.2 / Eredivisie Live 2 in MPEG2 via de Astra3 satelliet beschikbaar. Dit blijft het geval tot de migratie van Eredivisie Live naar de Astra3 satelliet en naar MPEG4 volledig voltooid is. Net als bij de Chello Benelux zenders Film1 en Sport1, waarvan de migratie naar Astra3 en MPEG4 nog steeds in volle gang is, komt M7 Group S.A met een vervangingsaanbod voor Eredivisie Live-klanten die nog niet de beschikking over een HD-satellietontvanger hebben. Deze is nodig om kanalen die in MPEG4 worden uitgezonden te kunnen ontvangen.

 

Overigens wordt ook Eredivisie Live 2 in MPEG4 op de Astra3 satelliet een deelkanaal. Het tweede kanaal van Eredivisie Live gaat het kanaalslot delen met het filmkanaal Hallmark dat gaat verdwijnen van de Astra1 satelliet en vanaf 15 september alleen nog maar in MPEG4 op de Astra3 satelliet beschikbaar is.

 

De onderhandelingen over de komst van het nieuwe HD-kanaal van Eredivisie Live zijn nog steeds in volle gang. Hierdoor kan op dit moment nog niets over de mogelijke komst van Eredivisie Live HD gezegd worden. Zowel M7 Group S.A als Eredivisie Live hebben kenbaar gemaakt dat tijdens deze lopende onderhandelingen geen inhoudelijke mededelingen hierover openbaar worden gemaakt. Bronnen rond de onderhandelingen melden wel dat beide partijen de intentie hebben om dit HD-kanaal via de satelliet te gaan verspreiden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder ook nog ander opvallend nieuws over Eredivisie live een andere satellietforum meld het volgende:

 

Glashart Media heeft exclusieve primeur alle Eredivisie Live kanalen in HD

 

Het plan van het betaalkanaal Eredivisie Live om alle wedstrijden in HD-kwaliteit te gaan uitzenden is in een stroomversnelling geraakt. Vanaf 1 september zijn de vier Eredivisie Live kanalen in HD beschikbaar. Glashart Media heeft de exclusieve primeur.

 

Daarmee heeft Glashart Media een primeur in televisieland. De televisieaanbieder kan de HD-kanalen van Eredivisie Live vanaf de start gaan doorgeven omdat één van de grote voordelen van de glasvezeltechnologie de bijna onbeperkte bandbreedte is. Het is bijvoorbeeld voor kabelaars moeilijker om op korte termijn bandbreedte vrij te maken om drie extra HD-kanalen te gaan doorgeven. Via de satelliet is er nog voldoende bandbreedte beschikbaar alleen heeft de Nederlandse televisieaanbieder CanalDigitaal deze bandbreedte niet in eigen beheer en moet deze huren bij satellieteigenaar SES Astra. Mede hierdoor zijn de drie nieuwe HD-kanalen van Eredivisie Live de eerste tijd exclusief via glasvezel beschikbaar.

 

Vanaf vandaag is het HD-kanaal Eredivisie Live 1 HD bij Glashart Media officieel beschikbaar. Dit ondanks dat de televisieaanbieder als één van de eerste een overeenkomst had met Eredivisie Live. In de loop van deze maand volgen de HD-kanalen Eredivisie Live 2 HD, Eredivisie Live 3 HD en Eredivisie Live 4 HD.

 

De prijs van het Eredivisie Live-abonnement gaat bij Glashart Media wel omhoog. Het standaard Eredivisie Live-abonnement gaat € 13,95 per maand kosten. Als men naar de voetbalkanalen in HD-kwaliteit wil kijken dan gaat men € 16,90 per maand betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou die Europa league wedstrijd van Ajax afgelopen dinsdag op nld.3 was glaszuivere HD als je het mij vraagt.

 

Geen europa league maar champions league cool

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rog
Nieuws over eredivisie Live bij CanalDigitaal een satellietforum meldt het volgende:

CanalDigitaal is migratie Eredivisie Live naar Astra3 en MPEG4 aan het voorbereiden

M7 Group S.A gaat op termijn het premium voetbalaanbod van Eredivisie Live migreren naar de Astra3 satelliet op 23,5 graden oost. Ook is een gelijktijdige omschakeling naar MPEG4 aan de orde. Het Luxemburgse televisiebedrijf, dat eigenaar is van de Nederlandse televisieaanbieder CanalDigitaal dat Eredivisie Live doorgeeft, heeft dit aan Satellite Magazine bekend gemaakt. De eerste veranderingen staan gepland voor 15 september. Dan is het tweede kanaal Eredivisie Live 2 in MPEG4 op de Astra3 satelliet beschikbaar.

Eredivisie Live 2 in MPEG4 gaat een betere beeldkwaliteit hebben dan de huidige MPEG2 uitstraling van de dit voetbalkanaal op de Astra3 satelliet. Hiermee komt M7 Group S.A een belofte na die men aan het einde van het vorige seizoen richting de abonnee maakte. Al langere tijd stond de beeldkwaliteit van het tweede voetbalkanaal van Eredivisie Live bij CanalDigitaal, terecht, ter discussie. Voorlopig blijft deelkanaal Sport 1.2 / Eredivisie Live 2 in MPEG2 via de Astra3 satelliet beschikbaar. Dit blijft het geval tot de migratie van Eredivisie Live naar de Astra3 satelliet en naar MPEG4 volledig voltooid is. Net als bij de Chello Benelux zenders Film1 en Sport1, waarvan de migratie naar Astra3 en MPEG4 nog steeds in volle gang is, komt M7 Group S.A met een vervangingsaanbod voor Eredivisie Live-klanten die nog niet de beschikking over een HD-satellietontvanger hebben. Deze is nodig om kanalen die in MPEG4 worden uitgezonden te kunnen ontvangen.

Overigens wordt ook Eredivisie Live 2 in MPEG4 op de Astra3 satelliet een deelkanaal. Het tweede kanaal van Eredivisie Live gaat het kanaalslot delen met het filmkanaal Hallmark dat gaat verdwijnen van de Astra1 satelliet en vanaf 15 september alleen nog maar in MPEG4 op de Astra3 satelliet beschikbaar is.

De onderhandelingen over de komst van het nieuwe HD-kanaal van Eredivisie Live zijn nog steeds in volle gang. Hierdoor kan op dit moment nog niets over de mogelijke komst van Eredivisie Live HD gezegd worden. Zowel M7 Group S.A als Eredivisie Live hebben kenbaar gemaakt dat tijdens deze lopende onderhandelingen geen inhoudelijke mededelingen hierover openbaar worden gemaakt. Bronnen rond de onderhandelingen melden wel dat beide partijen de intentie hebben om dit HD-kanaal via de satelliet te gaan verspreiden.



Mensen op kosten jagen noemen ze dat
moet je als je geen HD ontvanger hebt er een kopen
maar ja andere worden weer tevreden gesteld ivm beeldkwaliteit

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wie zegt dat een Eredivisie abonnee een ontvanger moet kopen??? Wie weet krijgen die simpelweg wel eentje gratis!?

Hahahaha....bij CDS iets gratis..?? Het is nog geen 1 April.
Deze methodiek komt me maar al te bekend voor, heb ik al ergens voorspeld en zelfs een weddenschap over afgesloten hier op het board.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...