Ga naar inhoud


Vergelijk Visiosat ant 100 versus Fibo gregorian 90


Terradon

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Omdat het door weelderig groeien van een boom van de buren nodig was mijn schotels hoger te plaatsen heb ik een tijdelijke mast geplaatst om toch eens eerlijk een vergelijk te maken tussen beide schotels.

 

Beide schotels zijn voorzien van een Invacom 0-31 twin, dus de TWH 0-31 twin voor de Visiosat en de TWF 0-31

 

Gemeten met een S a t l i n k WS 6906 dit alles over meerdere dagen en steeds dezelfde tijdstippen en steeds uitgericht op Nilesat 101/102.

 

Conclusie de Greg wint en wel met 8 tot 10% gemiddeld meer in de signaal kwaliteit......vond het niet zo boeiend om alle details te vermelden denk dat deze waarden genoeg zeggen.

 

Groetjes.............

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het wordt zo wel een moeilijk begrijpbaar verhaal inderdaad, als je niet weet met welk apparaat er is gemeten...

(Je kunt dan in ieder geval niet met anderen vergelijken...)

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat

(Je kunt dan in ieder geval niet met anderen vergelijken...)


Dat is sowieso al erg moeilijk dat vergelijken, hangt erg van je locatie af en natuurlijk de gebruikte apparatuur, vandaar dat ik er voor gekozen heb dezelfde mast, satmeter en lnb's en de tijdstippen voor die metingen.

Had nu de gelegenheid vandaar, maar het blijft een heel gedoe steeds wisselen van schotel op steeds dezelfde mast :D.... de greg hangt nu een meter hoger en heb weer een goed signaal op Nilesat......net een blind scan gedaan met een vantage 8000s in stapjes van 8MHz en kom dan op 200 tv zenders en de door mij eerder genoemde satmeter zag er 193.....wel handig een twin lnb.

Groetjes...............
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vooruit dan maar, nog een scan gedaan met mijn oude trouwe echo ad 3000 ip met oude database uit 2004 die dus de sterke horizontale transponders van 8 west niet "herkend" dan kom ik op 150 tv zenders.......

 

als je de echo up to date wil houden moet je dus handmatig alle nieuwe sats en transponders invoeren of dit met setedit doen.

 

Maar ik gebruik hem puur om de greg te draaien en "moeilijke" sat's te zoeken.

 

 

Groetjes...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Als ik een citaat aanklik in je start topic dan zie ik daar geen Satlook staan maar iets anders waar de board software op censureerd wink



Vandaar mijn vraag waarom mijn satmeter word gediscrimineerd frown....heb soms het idee dat de board software een beetje te heftig reageert.

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Vandaar mijn vraag waarom mijn satmeter word gediscrimineerd

Als je mij even per PM het woord of begrip stuurt dan ga ik op onderzoek uit.

Maar dan graag op zo´n manier dat de board software niet ingrijpt. Zet er even een . (punt) hier en daar tussen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...