Ga naar inhoud


Digitale fotolijst via internet uploaden


Aanbevolen berichten

Ik wil vanaf m'n eigen PC thuis in Nederland foto's uploaden naar een fotolijst bij m'n schoonouders.

Ze wonen in China en kunnen niet met een PC werken maar er is wel WIFI beschikbaar.

 

Weet iemand of er zulke fotolijsten bestaan waarbij dat kan? Of een ander aparaat dat bijvoorbeeld ook Skypen erbij kan?

 

Er zijn wel fotolijsten die foto's van Flickr kunnen laten zien, maar het kan zijn dat Flickr geblokkeerd is in China...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: columbo
een foto lijst is nu een maal geen PC,dus je kunt er niets mee downloaden.Dus wat bijft is een USB stick of memory SD kaart toe te sturen,via tante Post.


Zoek maar eens op digital photoframe internet in google

Hoezo geen PC.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat dat zou lukken, dan heb je nog een programma nodig om af te kunnen spelen... Bijna alle fotolijsten gebruiken iets van linux (al dan niet embedded) maar wie weet is er iemand flink aan het hobbyen geweest wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
een foto lijst is nu een maal geen PC,dus je kunt er niets mee downloaden.Dus wat bijft is een USB stick of memory SD kaart toe te sturen,via tante Post.


Opsturen is niet wat ik wil, ik blijf verder zoeken.
Misschien zijn er wel opensource fotolijstjes, kan ik zelf wat in elkaar timmeren...

Wat we nu soms doen is foto's emailen naar een winkeltje in het dorp bij hun in China. De volgende dag kunnen m'n schoonouders ze al geprint en al ophalen smile Werkt ook snel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een eenvoudige, net al te dure oplossing.

 

Je neemt een oude laptop met een bv 14" scherm.

Daarop installeer je teamviewer.

Connect de laptop in China met Wifi.

Vanuit hier stuur je de foto's naar het mapje van Google Screenviewer.

Als jij dan uitlogd, staat daar na bv 5 minuten de fotolijst te draaien.

 

Er zijn ook pakketjes en dan kunnen ze kiezen uit een fotoshow of een veld met filmbestanden. Op zo'n filmbestand klikken speelt de film af.

 

Dat is een kwestie van een startpagina maken van je homepage bij je provider en een refresh maken om de 12 uur bijvoorbeeld.

 

Het batch bestand op de "oude" laptop in China start het eea automatisch op als ze hem aanzetten.

 

Kijk eens rond voor een oude IBM Pentium 1 met een los Wifi kaartje. Ben je hooguit een 20 Euro totaal kwijt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je toch bezig bent met een oude laptop: ombouwbeschrijving. wink Het eindresultaat mag er zijn. laugh

 

Zou best handig zijn een fotolijst met FTP, maar ik heb ze nog niet gezien. Nadeeltje zou wel zijn dat de firewall des huizes het FTP poortje naar het fotolijstje moet doorlaten. Een fotolijst die de foto's van een website haalt is dan zo gek nog niet.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
En als je toch bezig bent met een oude laptop: ombouwbeschrijving. wink Het eindresultaat mag er zijn. laugh

Zou best handig zijn een fotolijst met FTP, maar ik heb ze nog niet gezien. Nadeeltje zou wel zijn dat de firewall des huizes het FTP poortje naar het fotolijstje moet doorlaten. Een fotolijst die de foto's van een website haalt is dan zo gek nog niet.


Teamviewer gaat dwars door alle Firewalls heen en je kan bestanden "overblazen" of met IFRAME werken. Op zich goed te doen met FTP en de andere kant hoeft niets te doen dan te kijken. Toch lijkt het me leuker als ze met een losse muis op de rechtermuistoets klikken het menu openen en dan ook filmpjes af kunnen spelen met geluid die te kiezen zijn in een steeds vernieuwd overzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Weet iemand of er inmiddels fotolijstjes bestaan met een dergelijke functie, dus de mogelijkheid om de foto's te wijzigen via internet?

Een kennis is namelijk naar zoiets op zoek voor een project met 250 monitors, eigenlijk met de bedoeling om er een slide-show op te projecteren. Maximale prijs € 250 per lijstje.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, onder ander de Kodak Pulse W730 heeft Wifi en die kost rond de €80

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, ik heb het aan mijn kennis doorgegeven, dit lijstje is niet duur. Een nadeel kan zijn dat je niet op afstand foto's kan verwijderen, alleen maar toevoegen, en dat het toevoegen van foto's via een account bij Kodak loopt.

Dus als er nog meer goede ideeën zijn, hoor ik het graag.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...