Ga naar inhoud


dts geluid via hdmi


Aanbevolen berichten

De industrie wil alweer van HDMI af, die willen overstappen op standaard ethernetkabel.

 

Om die reden hou ik de aansluitingen via SPDIF (coaxiaal en optisch).

Het enige wat je wint met HDMI is in mijn ogen een paar DTS en Dolby Prologic modes die je niet echt mist.

(Moet je weer extra speakers ophangen, voor de verticale effecten, nog meer dan de 6 die je al hebt)

 

Als je maar een audio-delay op je receiver kan instellen.

 

Een receiver met HDMI van 2 jaar geleden hoef je al niet meer via HDMI aan te sluiten, de HDMI versie is al verouderd.

Hoe lang gaat dat goed met de huidige HDMI receivers?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: RobbieT
De industrie wil alweer van HDMI af, die willen overstappen op standaard ethernetkabel.

Om die reden hou ik de aansluitingen via SPDIF (coaxiaal en optisch).
Het enige wat je wint met HDMI is in mijn ogen een paar DTS en Dolby Prologic modes die je niet echt mist.
(Moet je weer extra speakers ophangen, voor de verticale effecten, nog meer dan de 6 die je al hebt)

Als je maar een audio-delay op je receiver kan instellen.

Een receiver met HDMI van 2 jaar geleden hoef je al niet meer via HDMI aan te sluiten, de HDMI versie is al verouderd.
Hoe lang gaat dat goed met de huidige HDMI receivers?


Ethernet kabel kan gebruikt worden om HDMI te verlengen met speciale adapters, maar dat werkt niet echt vlekkeloos volgens reviews die ik gelezen heb.

Een rare reden om dus spdif te houden terwijl alle hedendaagse apparatuur voorzien is van HDMI..... Je onderschat het gemak van 1 kabel, per apparaat, naar je versterker die als switch fungeert en dan maar 1 kabel naar je tv.

Als je goeie spullen hebt hoor je het verschil echt wel van de HD geluidsformaten t.o.v. standaard DTS/DD, maar hangt uiteraard af of je een goede bron hebt. Standaard is dan 7.1 mogelijk. Ik doe het momenteel met 6.1 (dat kan ook) en dat klinkt natuurlijker en net ff ruimtelijker dan 5.1 in mijn ogen.

Ik kan audio delay instellen, maar in de praktijk staat hij bijna altijd op 0... Vooral een kwestie van die "beeldverbeteraars" uitzetten en je beeld gewoon goed afstellen.

HDMI van 2 jaar geleden is nog prima bruikbaar, zelfs 3d gaat prima over HDMI 3, echter niet in de volle resolutie. Je mist uiteraard je audio retour signaal en je netwerk verbinding... Nou ja ik mis dat totaal niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
De industrie wil alweer van HDMI af, die willen overstappen op standaard ethernetkabel.


Zolang als die nog blijft. Bij 10Gb ethernet is glasvezel de norm. Koperkabels voor 10Gb bestaan wel, maar zijn zo stug door de strakke twisting, dat ze heel lastig in gebruik zijn. Daarnaast kunnen die kabels niet zo lang zijn, en vreten de interfaces stroom. Dat laatste moet je relatief zien, maar het telt wel degelijk in heel grote switches etc.

Nu hebben we thuis nog geen 10Gb, maar dat is een kwestie van tijd.

Overigens een leuke anekdote. Ik zag eens een aanbieding van een speciale Denon kabel met een prachtige naam. Het ding koste ook een kapitaal. Bleek niets anders dan een simpel ethernet kabeltje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb mij ook een nieuwe AV receiver gekocht van Onkyo en nu vroeg ik me af hoe ik de aansluitingen moet doen.

Mijn Blue ray speler heeft HDMI out alsook S/PDIF voor geluid.

Kan ik de HDMI out van de Blue ray rechtstreeks op de TV hangen of moet ik via de HDMI input van de receiver gaan? En dan de S/PDIF output op de input van de receiver aansluiten om dan via mijn luidsprekers te gaan? Of kan ik de audio ook via HDMI output van de blue ray afspelen op mijn 5.1 luidsprekers?

 

Bedankt !

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi.....IK kan je eerst vragen welk model onkyo heb je .Sluit je blueray aan op de tv direct via een nieuwe 1.3 hdmi-kabel aan op de ingang hdmi 1 tot 4......{Dan een S-video af de tv naar de onkyo.]Ook de sat kan je dan gebruiken om terug koppeling naar de onkyo te maken incl de optische kabel.DAN de onkyo instellen in de modus---dvd-cable----.mocht je er niet uitkomen dan stel je vraag maar...gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon 1 hdmi kabel van receiver naar TV verder alles op de receiver aansluiten.

 

hdmi heeft voorkeur. Heeft toestel geen hdmi kan je andere kabels aansluiten, beeld wordt dan geupscaled naar de tv. Kan je instellen.

 

En als je 5.1 speakers hebt aangesloten op je receiver is het zelfs mogelijk om geluid te horen crazy

 

gr

 

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: steventje
Bedankt Sjaak !
Dus ook het geluid via een apart kabeltje (optisch of coax) aansluiten op de receiver? Want als ik geluid via HDMI laat gaan dan speelt hij de audio toch alleen maar af via mijn speakers van de TV (en dat kan toch niet de bedoeling zijn)?


Het is de bedoeling dat je je BR speler rechtstreeks op je Onkyo aansluit. Alleen dan heb je de mogelijkheid om ook HD geluid te krijgen, niet als het via de tv loopt. De HDMI uitgang van je onkyo sluit je aan op je TV. Maar dat staat ook in je gebruiksaanwijzing hoe je spullen aansluit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi.ik heb het bij mij nagekeken en ....zonder problemen kan je direct van de blueray naar de av -versterker gaan .....alleen de speakers goed aansluiten incl.de sub woofer [aparte kabel].Wannneer je de disc erin doet \een gekochte \dan geeft de display direct aan 5.1 audio.........gr john Alle kabels 1.3 hdmi.. af de av versterker naar de tv...gr john

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: steventje
Ok, bedankt !
Dus video (HDMI) en geluid (SPDIF), komende van de blu ray speler, apart aansluiten op de AV receiver.
Maw alles via de receiver laten lopen.


NEEEE Geen spdif aansluiten. Geluid via HDMI laten lopen, enkel dan heb je optimaal resultaat.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: steventje
Ok, bedankt !
Dus video (HDMI) en geluid (SPDIF), komende van de blu ray speler, apart aansluiten op de AV receiver.
Maw alles via de receiver laten lopen.


NEEEE Geen spdif aansluiten. Geluid via HDMI laten lopen, enkel dan heb je optimaal resultaat.


Kan je me dan eens uitleggen hoe dit moet? Mijn blue ray speler heeft HDMI uit en S/PDIF uit. Hoe kan mijn AV receiver dan via mijn 5.1 speakers geluid geven als ik alleen de HDMI out aansluit?

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...