Ga naar inhoud


dts geluid via hdmi


Aanbevolen berichten

Dus ik gebruik maar één kabel nl. HDMI out (van mijn blue ray) naar HDMI in (van de receiver) en dan één kabel HDMI out (van de receiver) naar HDMI in (van TV) ???

En dan kan kan ik mijn 5.1 speakers aansturen via de receiver zonder dat ik S/PDIF coax of optisch gebruik? Lijkt me interessant. Ik zal dan waarschijnlijk iets moeten instellen dat de HDMI out (van de receiver) geen audio doorlaat anders hoor ik ook geluid via de speakers van mijn TV, right???

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nog even voor de goede orde.. HDMI kan zowel beeld als geluid transporteren!

 

Je kunt dus met 1 kabel af.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de aansluitingen op een av-receiver groeien per generatie

om iedereen gelukkig te maken

dat er spdif en voor dd coax op zit is toch een beetje ouderwets

 

en toch,

eigenlijk zou elke aansluiting (ook beeld) via een glasfiber beter zijn

maar dat komt dan de komende 5~10 jaar nog.

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: steventje
Dus ik gebruik maar één kabel nl. HDMI out (van mijn blue ray) naar HDMI in (van de receiver) en dan één kabel HDMI out (van de receiver) naar HDMI in (van TV) ???
En dan kan kan ik mijn 5.1 speakers aansturen via de receiver zonder dat ik S/PDIF coax of optisch gebruik? Lijkt me interessant. Ik zal dan waarschijnlijk iets moeten instellen dat de HDMI out (van de receiver) geen audio doorlaat anders hoor ik ook geluid via de speakers van mijn TV, right???


ik dacht het wel, het staat vrij ingewikkeld in de gebruiksaanwijzing.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: winwiz
Nog even voor de goede orde.. HDMI kan zowel beeld als geluid transporteren!

Je kunt dus met 1 kabel af.

Winwiz, het zal allemaal wel zo zijn, maar waarom zit er dan een optische of coax uitgang op al die spelers en vele andere apparatuur. Ik begreep altijd dat spdif audio de voorkeur had boven hdmi audio, maar misschien vergis ik me wel en kun jij het me uitleggen. smirk


In een notedop. Hdmi audio heeft duidelijk de voorkeur. De standaard spdif in/uitgang, die op de meeste apparatuur aanwezig is, is niet geschikt voor HD-Audio. Het heeft niet de bandbreedte om de, eventueel ongecomprimeerde, maximaal 8 kanalen te transporteren. Spdif komt tot maximaal 7 kanalen gecomprimeerd (DD-Ex enz...)en maximaal 48khz sampling bij 20 bit. (eventueel 24 bits maar wordt eigenlijk niet ondersteunt.

HDMI dus tot 8 kanalen ongecomprimeerd/gecomprimeerd 192khz samplingrate 24bit

Vergeet verder niet het gemak van 1 kabel en daarbij ondersteuning van CEC (stuursignalen voor bediening)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reden is vooral dat ik nu een Denon AVR-3805 heb.

Een vergelijkbare receiver met HDMI kost me rond de €1500,- terwijl de 3805 nog prima voldoet.

 

Goedkopere receivers klinken gewoon stukken minder, zeker in stereo, en dan mis ik liever een paar surround modes en de HDMI aansluitingen.

 

En de receivers van een paar jaar oud, die 2e hands betaalbaar zijn hebben meestal maar 2 HDMI aansluitingen, en dat is er minstens 1 te weinig. Een AVR-3806 bijvoorbeeld heeft maar 2 aansluitingen, en een AVR-3808(A) is weer een hele investering als je de verbetering ten opzichte van de 3805 bekijkt.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat een goede moderne receiver in verhouding tegenwoordig een stuk minder kost.... De genoemde 3808 heb je voor rond de € 1100.

 

Maar er zijn in die prijsklasse genoeg (betere) alternatieven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het is net wat je mooi vind.

Denon geeft voor mij een mooie mix van een goede surround receiver en goede stereo eigenschappen.

 

Op sommige punten zal NAD bijvoorbeeld beter zijn, vooral stereo.

 

Maar praktisch gezien betekend het dat ik ruim €700 moet bijleggen voor de HDMI aansluitingen en een paar surround modes.

En dat is het mij nu even niet waard.

 

De grootste vooruitgang zie ik in AutoLipSync, wat de nieuwste receivers hebben.

Dat zou echt een must-have zijn op een nieuwe receiver en daarmee zit je meteen aan de nieuwste modellen.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Ach, het is net wat je mooi vind.
Denon geeft voor mij een mooie mix van een goede surround receiver en goede stereo eigenschappen.

Op sommige punten zal NAD bijvoorbeeld beter zijn, vooral stereo.

Maar praktisch gezien betekend het dat ik ruim €700 moet bijleggen voor de HDMI aansluitingen en een paar surround modes.
En dat is het mij nu even niet waard.

De grootste vooruitgang zie ik in AutoLipSync, wat de nieuwste receivers hebben.
Dat zou echt een must-have zijn op een nieuwe receiver en daarmee zit je meteen aan de nieuwste modellen.


Stel je van de auto lipsync niet te veel voor.... De apparaten vertellen elkaar hoeveel het moet zijn en dat stellen ze in. Ze analyseren echt geen film om het te optimaliseren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...