Ga naar inhoud


Hoe audiospoor vastzetten op voorkeurtaal ?


DreamHummie

Aanbevolen berichten

Kijk ik b.v. naar een Spaanse zender dan word het audiospoor automatisch Spaans doorgegeven. Met audioknop kan ik switchen naar Engels.

Kijk ik naar een Engelse zender dan geeft hij NAR (met slechtziende commentaar) als eerste door.

Nu kan ik dat met de audioknop handmatig op de zender veranderen maar als ik dan naar de volgende zender ga moet ik die ook weer handmatig veranderen naar mijn voorkeur.

Kan me herinneren dat bij mijn Dreambox 7000 het zo was dat ik vooraf in een menu een aantal taal keuzes kon vastleggen.

Dus voorrang geven aan DOS boven Spaans, Engels boven Duits.

Dus m.a.w. mocht een uitzending meertalig worden doorgegeven dan sprong hij eerst naar mijn voorkeur.

Zie dit met alle Vu+ Duo image's die ik heb uitgeprobeerd.

 

Bestaat er geen plug-in die dit kan regelen ?

Zie bij de plug-ins steeds een korte omschrijving staan die mij bij de meeste niets zegt.

THX & GRTZ

John

 

Octagon SF8008m - Wave Frontier T90 - 1.20Mtr no name.

30 W - 0.8 W - 4.8 E - 7 E - 9 E - 10 E - 13 E - 19.2 E - 23.5 E - 28.2 E

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen plugin voor, (nog niet)

 

het normaal eenmalig vastleggen voor de voorkeurstaal op de zender werkt juist bij die spanjolen en fransozen niet, daar ze wel vaker per zender de audiotalen qua positie in je menu wisselen

maw

engels boven

landstaal onder

en andersom op de volgende zender

dus manueel kiezen is noodzakelijk

 

en daar ze ook vaak stoer de dubs aanbieden op dos of engels tijdens weekenden of prime time.

ciao

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das gek crazy

Zou toch een whistle van 1 cent moeten zijn.

Je kan toch ook nu al kiezen in je audio/av menu voor je voorkeuren voor b.v. AC3 of DTS.

B.T.W.

Had de laatste 2 dagen de GIANT 1.6 image erop die gaf bij de beide Eurosporten HD standaard bij mij de Engelse taal.

Nu heb ik de laatste PLI en die geeft op de beide Eurosporten HD automatisch Dutch als starttaal. Ook zo weird.

Helaas ging dit niet op voor de Spanjaarden en Fransozen.

Grtz

John

 

 

 

Octagon SF8008m - Wave Frontier T90 - 1.20Mtr no name.

30 W - 0.8 W - 4.8 E - 7 E - 9 E - 10 E - 13 E - 19.2 E - 23.5 E - 28.2 E

Link naar reactie
Delen op andere sites

een fluitje van een cent?

nou zolang ik satelliet tv ontvang met buitenlandse providers en kaart is het me nog nooit gelukt die spanjolen en fransozen te dwingen om automatisch de originele audio taal te gebruiken

(had ook de dm7000 500 600 7020 / 800)

geen afdoende werkende plugin toen in enigma1 en nu met enigma2 VU+

 

wel kun je de hele settingslijst proberen omzetten naar de desbetreffende audiopid en geen wijzigingen meer toestaan... maar zelfs dat werkt niet goed.

 

ciao

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Littlesat

 

Zie een 2lang voor OE1.6 only. Maar PLI is toch niet op OE1.6 ?

GRTZ

John

 

p.s. mocht je een werkend linkje hebben of een rarrretje mag per p.m..

Octagon SF8008m - Wave Frontier T90 - 1.20Mtr no name.

30 W - 0.8 W - 4.8 E - 7 E - 9 E - 10 E - 13 E - 19.2 E - 23.5 E - 28.2 E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamHummie
Zie een 2lang voor OE1.6 only. Maar PLI is toch niet op OE1.6 ?

PLi (jade) niet, maar die is al uit de oertijd. OpenPLi is vanaf 1 mei (geloof ik) wel al OE1.6, of dat ook voor de VU+ DUO geldt durf ik niet te zeggen.

Bij mij (op een DM800HD) onthoudt de box wel welk audiokanaal ik het laatste gekozen heb per zender. Dus geen globale instellingen van taalvoorkeur, maar wel per zender onthoudt-ie wat ik het laatst gekozen heb.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pli is niet OE1.6 maar heeft een geheel eigen OE waar spul in zit dat al veel moderner is dan de OE1.5 maar er zit ook iets nog niet in wat in de OE1.6 samenstelling wel al zit. Is dus eigenlijk niet te vergelijken... Het belangrijkste van de OE1.6 is de kernel die erin zit - die PLi al langer in zijn OE heeft zitten...d

 

Een oudere 2lang gebaseerd op de OE1.5 zal zeker werken en voor die nieuwere kan werken.

 

2lang is de plugin die doet wat jullie willen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...