Ga naar inhoud


Nilesat 7.0 west


the boss

Aanbevolen berichten

Klopt het dat de transponder op nilesat 7.0 west 118620 vertikaal,zoveel sterker is als de andere,want deze kan ik s`morgens en s`morgens bijna altijd krijgen,de andere soms alleen s àvonds laat.

 

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ontvang bij normale omstandigheden,dus geen inversie.

Alleen de freq,11862 en 11785 tezamen 25 kanalen en nog 2 epg kanalen.

Zal wel niet meer inzitten met 78 cm schoteltje.

 

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: the boss
Zal wel niet meer inzitten met 78 cm schoteltje.

Dat weet ik nog niet zo zeker, met m'n vroegere Visiosat 100 (in feite een 90cm schotel) had ik nog nooit een horizontale transponder ontvangen op Nilesat. Na het swappen van m'n LNB door een Inverto Black Ultra had ik er plotseling 3 en de vertikale waren toch net iets sterker geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Origineel bericht van: the boss
Zal wel niet meer inzitten met 78 cm schoteltje.

Dat weet ik nog niet zo zeker, met m'n vroegere Visiosat 100 (in feite een 90cm schotel) had ik nog nooit een horizontale transponder ontvangen op Nilesat. Na het swappen van m'n LNB door een Inverto Black Ultra had ik er plotseling 3 en de vertikale waren toch net iets sterker geworden.


Die 3 transponders die je ontvangt zullen waarschijnlijk op Atlantic 8 west zitten .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Origineel bericht van: alleyoop
Origineel bericht van: the boss
Zal wel niet meer inzitten met 78 cm schoteltje.

Dat weet ik nog niet zo zeker, met m'n vroegere Visiosat 100 (in feite een 90cm schotel) had ik nog nooit een horizontale transponder ontvangen op Nilesat. Na het swappen van m'n LNB door een Inverto Black Ultra had ik er plotseling 3 en de vertikale waren toch net iets sterker geworden.


Die 3 transponders die je ontvangt zullen waarschijnlijk op Atlantic 8 west zitten .


@Fatfreddy,

Volgens mij zal het wel degelijk Nilesat 7 West geweest kunnen zijn.
Immers alleyoop woont een stuk zuidelijker dan ons, namelijk in België.
Dat vergemakkelijkt de ontvangst van Nilesat 7 West.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: the boss
Het was echt wel de nilesat hoor.
Op 11862 vertikaal het OSN pakket,nagekeken op de 2 bekende satfreq. sites.


@the boss,

Ik reageerde op Fatfreddy en niet op jou hoor.
En Fatfreddy op zijn beurt reageerde weer op alleyoop cool

Het had dus niets met jouw ontvangst van Nilesat 7 West te maken.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

Volgens mij zal het wel degelijk Nilesat 7 West geweest kunnen zijn.
Immers alleyoop woont een stuk zuidelijker dan ons, namelijk in België.
Dat vergemakkelijkt de ontvangst van Nilesat 7 West.

Ik woon inderdaad iets meer naar het zuiden maar 60km (t.o.v. Helmond) zal volgens mij geen al te groot verschil maken, satters in Z-Limburg wonen nog iets verder zuidwaarts.
Met de Laminas 120 & de Inverto Black Ultra haal ik het grootste deel van de tijd alle transponders van Nilesat 101&102 binnen, met de nieuwe Nilesat 201 in aantocht zou de vreugde echter van korte duur kunnen zijn frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop


Met de Laminas 120 & de Inverto Black Ultra haal ik het grootste deel van de tijd alle transponders van Nilesat 101&102 binnen, met de nieuwe Nilesat 201 in aantocht zou de vreugde echter van korte duur kunnen zijn frown


Gezien de mooie resultaten die jij nu met de Laminas 120 behaald ben je denk ik een mooie referentie voor wat Nilsat 201 betreft.......en ik zag dat ze bij Laminas ook groter gaan 150, 180......... :D

Groetjes.............
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Hoi, meestal scan je deze erbij, zeker met een blindscan en een schotel met een wat grotere openingshoek..........

http://www.lyngsat.com/8west.html


Groetjes...........


Daar ben ik van op de hoogte en daarom ben ik benieuwd naar welke horizontale transponders alleyoop dan op Nilesat gevonden heeft.Zoals ik al eerder aangaf waarschijnlijk transponders van Atlantic 8W. Wat betreft die openingshoek ik ben er van overtuigd dat er geen schotel te vinden is die zo een kleine openingshoek heeft dat ie 8w niet waar zou nemen als ie op 7w uitgericht staat. Mijn 180cm channelmaster ziet ze tenminste ook als 1 satelliet(cluster)
Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Fatfreddy

Wat betreft die openingshoek ik ben er van overtuigd dat er geen schotel te vinden is die zo een kleine openingshoek heeft dat ie 8w niet waar zou nemen als ie op 7w uitgericht staat. Mijn 180cm channelmaster ziet ze tenminste ook als 1 satelliet(cluster)

 

 

Hoi, Daar heb je een punt, je ziet het zelfde verschijnsel met Turksat en Hellas.... al moet ik wel zeggen dat ik toch wel iets in signaal kwaliteit win met mijn 90 greg ten opzichte van mijn visiosat 100 beide met een invacom 0-31 twin.

 

Groetjes.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: the boss
Het was echt wel de nilesat hoor.
Op 11862 vertikaal het OSN pakket,nagekeken op de 2 bekende satfreq. sites.


@the boss,

Ik reageerde op Fatfreddy en niet op jou hoor.
En Fatfreddy op zijn beurt reageerde weer op alleyoop cool

Het had dus niets met jouw ontvangst van Nilesat 7 West te maken.


Met vriendelijke groeten wink

Sorry sattaz,

Ik reageerde eigenlijk op fatfreddy,en die reageerde weer op alleyoop.
Als ik op 7 west en op 8 west laat scannen,dan krijg ik toch wel andere zenders,dit i.v.m. openingshoek ??



Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...