Ga naar inhoud


Nilesat 7.0 west


the boss

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: the boss



Ik reageerde eigenlijk op fatfreddy,en die reageerde weer op alleyoop.
Als ik op 7 west en op 8 west laat scannen,dan krijg ik toch wel andere zenders,dit i.v.m. openingshoek ??





Hoi, om verwarring te voorkomen reageer ik maar.
Een standaard ontvanger heeft voor elke satelliet een bepaald aantal transponders in zijn database waarop deze zal gaan scannen ....heel veel satellieten gebruiken echter dezelfde frequenties en ook dezelfde polarisatie en dan ook nog dezelfde symbelrate.......dus als jou voorgeprogrammeerde ontvanger een naburige satelliet "ziet" zal hij deze mee nemen in de scan en zichtbaar maken als een kanaal op de door jou gekozen sat.......dan heb je nog een andere soort ontvangers die een zogenaamde blindscan kunnen maken, grof genomen kies je dan voor een positie van een satelliet en laat deze dan scannen van 10700 Mhz tot 12750 Mhz sommige kun je zelfs instellen op stappen van 1 Mhz tot 8Mhz.....ergo heb je Astra ingesteld en je schotel staat op Nilesat zal je ontvanger alle zichtbare kanalen scannen en aangeven als Astra kanalen...

Groetjes.........
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Fatfreddy

Daar ben ik van op de hoogte en daarom ben ik benieuwd naar welke horizontale transponders alleyoop dan op Nilesat gevonden heeft.Zoals ik al eerder aangaf waarschijnlijk transponders van Atlantic 8W.

Ik heb even de transponders en het eerste de beste station genoteerd en dit schijnt volgens Lyngsat toch te kloppen met 7W.
Alles na een autoscan (geen blindscan) met alleen maar 7W transponders in de lijst, buiten onderstaande lijst zijn er nog 4 H transponders die ik wel ontvang maar niets FTA, dus 12 stuks in totaal en dat zouden ze allemaal moeten zijn
11766H Foxmovies
11843H Nile comedy
11919H Yemen
12034H Iqraa
12073H CNN
12149H Saudi 1
12226H Noor Dubai
12303H LBC Europe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Origineel bericht van: the boss



Ik reageerde eigenlijk op fatfreddy,en die reageerde weer op alleyoop.
Als ik op 7 west en op 8 west laat scannen,dan krijg ik toch wel andere zenders,dit i.v.m. openingshoek ??





Hoi, om verwarring te voorkomen reageer ik maar.
Een standaard ontvanger heeft voor elke satelliet een bepaald aantal transponders in zijn database waarop deze zal gaan scannen ....heel veel satellieten gebruiken echter dezelfde frequenties en ook dezelfde polarisatie en dan ook nog dezelfde symbelrate.......dus als jou voorgeprogrammeerde ontvanger een naburige satelliet "ziet" zal hij deze mee nemen in de scan en zichtbaar maken als een kanaal op de door jou gekozen sat.......dan heb je nog een andere soort ontvangers die een zogenaamde blindscan kunnen maken, grof genomen kies je dan voor een positie van een satelliet en laat deze dan scannen van 10700 Mhz tot 12750 Mhz sommige kun je zelfs instellen op stappen van 1 Mhz tot 8Mhz.....ergo heb je Astra ingesteld en je schotel staat op Nilesat zal je ontvanger alle zichtbare kanalen scannen en aangeven als Astra kanalen...

Groetjes.........

Dan heb ik zeker geluk/pech dat ik op de nilesat 7 west alleen VERTICALE en op 8 west alleen HORIZONTALE transponders ontvang.
Ik doe een gewone scan op 1 sat,dus geen blindscan.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Hoi,

Om je een idee te geven hoe dicht die satellieten bij elkaar staan,

Nilesat 101 6.99°W
Nilesat 102 7.01°W
Atlantic Bird 4A 7.29°W
Telecom 2D 7.81°W

Atlantic Bird 2 8.12°W

Dit ziet een ontvanger "meestal" als 1 satelliet


Groetjes............


Dit verklaard waarom de signaal meter op deze sats bij mij als een VU meter heen en weer gaat, dus wel beeld / geen beeld eek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...