Ga naar inhoud


Geschikt voor "de gewone man"?


IanPH

Aanbevolen berichten

Geachte allemaal,

 

Mijn schoonvader is z'n Pioneer TV als satelliet ontvanger, wegens compatibiliteitsproblemen met de Canal Digitaal CI-module, zat en wil graag een aparte tuner incl. HDD voor het opnemen van programma's. Ik heb voor hem eens rond gekeken en de Vu+ Duo lijkt een goede kandidaat.

 

Er vanuit gaande dat ik deze ontvanger voor hem zal gaan installeren met de juiste images, tools en instellingen, is het na afconfigureren een geschikt apparaat voor "de gewone man"?

 

Ik vraag dit omdat mijn schoonvader niet bijzonder technisch is aangelegd maar wil toch minimaal features die een simpele ontvanger niet biedt. Hij heeft iets nodig wat puur voor TV kijken en opnames programmeren vrij simpel en logisch werkt maar wat ook redelijk stabiel is. Dagelijks opnieuw opstarten of resetten is uit den boze.

 

Ik hoop dat iemand hier een mooi en eerlijk antwoord op heeft.

 

 

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jahoor, en als je de boel zo instelt dat jij er van afstand bij kunt, helemaal geen probleem.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Niet onbelangrijk om te weten is of de VU+ dan ook een netwerk verbinding zal krijgen, dit is namelijk wel erg makkelijk om alle EPG data binnen te halen e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Hij heeft iets nodig wat puur voor TV kijken en opnames programmeren vrij simpel en logisch werkt


TV-kijken is gewoon zappen met de afstandsbediening. Opnames programmeren is zo simpel als het programma dat je wilt opnemen in de EPG aanwijzen, op de groene knop drukken, en daarna de al ingevulde opnamegegevens met de OK-knop bevestigen.

Origineel bericht van: IanPH

maar wat ook redelijk stabiel is. Dagelijks opnieuw opstarten of resetten is uit den boze.


1) Mijn ervaring is dat de Vu+ erg stabiel is en eigenlijk nooit een reset nodig heeft.
2) Leg een leek altijd uit hoe het apparaat gereset moet worden mocht er onverhoopt iets misgaan (aan-/uitknop een paar seconden indrukken).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Niet onbelangrijk om te weten is of de VU+ dan ook een netwerk verbinding zal krijgen, dit is namelijk wel erg makkelijk om alle EPG data binnen te halen e.d.


Is met de huidige EPG van CDS niet meer echt nodig.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt voor de reacties tot nu toe. Gelukkig klinkt het allemaal positief. Ik zal m'n schoonpa dit eens laten lezen dan kan hij daar z'n eigen conclusies uit trekken.

 

Is er trouwens nog een beperking mbt de maximum aantal GB's van de te plaatsen HDD?

 

De VU+ zal inderdaad worden voorzien van een netwerk verbinding.

 

Nog een vraag die in me opkomt. Er zit, begreep ik, een muziekspeler in de Vu+ (of zou middels een plugin te installeren zijn). Speelt deze ook Vorbis (.ogg) bestanden?

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Is er trouwens nog een beperking mbt de maximum aantal GB's van de te plaatsen HDD?


De VU+ partitioneert de harde schijf m.b.v. een MS-DOS partitietabel. De maximale grote van een dergelijke partitietabel is 2 terabytes. Dat is de eerste limiet die je tegenkomt. Ver is er een limiet van 8 terabytes voor de grootte van een ext3-bestandssysteem.

Origineel bericht van: IanPH

Nog een vraag die in me opkomt. Er zit, begreep ik, een muziekspeler in de Vu+ (of zou middels een plugin te installeren zijn). Speelt deze ook Vorbis (.ogg) bestanden?


Dat doet hij netjes via de "Mediaspeler", maar hij speelt alleen het eerste geluidsspoor af. Videosporen en extra geluidssporen worden genegeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...