Ga naar inhoud


Domotica thuis


freaky

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een systeem om mijn verlichting te kunnen besturen met:

a) Iphone/Ipad

B) Bediening via touchscreen priva gebouwbeheer systeem.

 

Even een korte inleiding in mijn situatie. Mijn verwarming, zonwering en buitenverlichting wordt nu aangestuurd d.m.v. priva HX8, HX4 met diverse digitale/analoge ingangsmodules en digitale/analoge uitgangsmodules. Deze kan ik bedienen met diverse priva kleuren touchscreens. Dit werkt perfect maar.......ik wil nu graag ook mijn verlichting koppelen aan mijn priva. Maar tevens de verlichting met Iphone/Ipad kunnen bedienen.

Nu zul je denken dat is toch niet zo'n probleem ? Doch echter het probleem is dat ik NIET nieuwe bedrading kan trekken naar mijn regelkast. Dus wat zijn de mogelijkheden??? Draadloze dim ontvangers bijv X10 protocol inbouwen?

Het liefste zou ik dus en mijn verlichting kunnen dimmen d.m.v. een digitale of 0-10V uitgang.

 

Ik heb wel wat ideeen maar graag hoor ik wat jullie voor mogelijk heden zien en wat jullie ervaringen zijn met deze materie.

Hopende om een boeiende topic te starten wacht ik jullie reacties met plezer af.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of dit echt is wat je bedoelt, maar als je een Dovado modem (2 types kunnen het) hebt, kan je icm de "Tellstick" zgn Home automation hebben... je kan dan via een time scheduler, via web, maar ook via SMS bepaalde functies zoals licht en verwarming in je huis regelen.

Ik was daarnaar aan het kijken ivm met een 2e huis, waar ik niet altijd ben... lijkt me interessant, maar weet niet echt of dat is wat jij zoekt.

 

http://www.dovado.com/automation.html

 

Ik heb er forums e.d. over gelezen, (in het Zweeds) maar bovenstaande tekst is in het Engels...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je Zelf al gezocht met google??

 

 

gevonden

 

Citaat:
Veel bedrijven spelen hier op in door applicaties te maken voor de iPhone. Met zo'n iPhone applicatie kun je verlichting, AV-installatie, temperatuur, gordijnen of andere apparaten bedienen. De mogelijkheden zijn onbeperkt als je de bekabeling van je huis maar goed hebt ingericht. Hier loopt het dan ook vaak op vast bij dit soort applicatie. Je huis moet het kunnen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...