Ga naar inhoud


Verschil tussen T55 en T90


wigee

Aanbevolen berichten

Citaat:
bv 1 west staat op +- 15 van het midden dus lnb moet 15 schuin gedraaid staan

nou dat weet ik zo net nog niet als ik dishpointer bekijk...
maar ook onthoudt die waarde daar aangegeven is voor een singlefeed antenne
dus zelf draaien met de lnb en de satmeter in de gaten houden

als je geen satmeter hebt moet je de receiver gebruiken welke veel minder snel en gevoelig de juiste / hoogste ontvangstwaarde aangeeft.

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wigee bedoelt (denk ik toch) met die 15 dat hij de LNB houder 15 naar binnen draait volgens de LNB houder schaal.

Dit heeft niets met LNB skew te maken, maar meer met het principe van de Wavefrontier.

Zie ook hier

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de T90 en T55 is het wel inderdaad belangrijk dat je die lnb's ook mooi op de graden juist zet.

heb je een lnb op de houder die op 15 zit (aan de buitenkant op de T55) dan moet je de lnb ook op 15° zetten op die houder, dus richting binnenkant schotel, om zo je brandpunt te bereiken.

ook kan het soms helpen om de lnb naar voor te schuiven in de houder of naar achter, dat moet je effen testen.

 

uiteraard een lnb dieper of verder schuiven kan ook impliceren dat je de lnb dan weer wat moet verschuiven op de rail.

 

en de houders van de T90 zijn zeker niet dezelfde van de T55.

dus mis daar niet in, nogal wat winkel denken nog altijd van wel, tot ze het zelf proberen :D

 

succes

ps : misschien moet je eens een foto maken zodat wij de lnb's op de rail zien en een foto van de schotel hoe sterk hij geskewed staat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ook nog een mogelijkheid is, door het gewicht van de kabels aan de lnb's kan de rails een beetje achterover gaat hangen.

Dat scheelt ook nog eens punten.

 

De skew van de schotel, mits de mast natuurlijk 100% waterpas staat, kan je ook nog controleren, door op de buitenste lnb te kijken of het signaal optimaal is, terwijl je de schotelskew varieert. Je contoleert daarbij de meest linkse alsook de meest rechtse LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2 buitenste lnb's gecontroleerd en dat is bij mij 1°w en 28° Oost.

op 28° Oost goede ontvangst alles komt door maar om aanvaardbare ontvangst te krijgen op 1°W heb ik de skew op 98° moeten zetten, terwijl op satlex staat dat dit normaal 95,6° moet zijn.

Als ik hem op 95° zet dan komt 1°west maar binnen tegen 58%, veel te weinig dus.

Nu met de skew op 98° krijg ik max 70% op 1° W en HD kanalen enkel maar als de zon schijnt. sommige transponders werken nog helemaal niet, misschien is dat omdat deze op het noorden gericht zijn...

Ik zal 1 van de volgende dagen is enkele foto's nemen van mijn opstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

et voila,

 

daarvoor zijn we er hé :-)

wink

 

en ik test ook altijd de meest linkse en rechtse lnb samen met de meter tijdens afregelen, dan ben ik zeker dat dit al juist is, als je daar al niet veel krijgt, dan is er iets mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...