Ga naar inhoud


DMM Plugin Award


whatyouneed

Aanbevolen berichten


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Overigens denk ik dat groot aantal hier geopperde plugins niet in aanmerking zullen komen omdat ze gericht zijn op de Nederlandse situatie en dus voor DMM niet of nauwelijks interessant. Zo'n epg plugin bijvoorbeeld: in ieder ander land is dat gewoon beschikbaar (ik weet het, bij CDS ook maar toch kan ik niet buiten de Rytec epg want die is veel completer)

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: redneck eyeball
ben wel benieuwd wat voor mooie plugins we te zien zullen krijgen.
Want ik vermoed dat er meer dan één plugin ingediend zal worden.
En die zullen niet allemaal winnen, maar wel voor de gebruikers beschikbaar komen.

Je kan het misschien niet zelf programmeren, maar niets houd je tegen om hier je idee te posten, wie weet maakt iemand het dan ook echt.

Het kan best dat hier een zeer goede programmeur zit mee te lezen, maar dat het hem aan ideeën ontbreekt.



Ik heb er nog 1 bedacht. Een Google TV plugin. Het is weliswaar nu nog niet in Nederland te gebruiken, maar het zou wel lekker zijn als de plug-in klaar als het in Nederland wordt geïntroduceerd.

Overigens denk ik dat er veel gelijkenis zal zijn met de MyTube player plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Ik zou graag een plugin willen zien die automatisch met een universele database in verbinding staat om zo je paketten die je kunt ontvangen, automatisch synchroniseert en zo altijd een up2date boekettenlijst hebt.


Dat zit in OpenPLi reeds ingebouwd voor CanalDigitaal en TV Vlaanderen.

Daar kan je de Fast Scan kiezen en dan krijg je altijd een bijgewerkt up-to-date zenderlijst en in de officiële volgorde.

Je kan dan nog altijd, indien je dat zou willen, zenders van volgorde veranderen, deleten etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou interessant zijn, zou een intelligente reboot zijn.

Zo eentje genre :

 

Ik wil kunnen rebooten op

 

Ma Di Wo Do Vr Za Zo

x - x x x x x

 

om 03:00

 

x Uitstellen indien opname loopt of binnen de 5 minuten gaat beginnen

 

Maximum uitstellen tot :

 

05:00

 

- Reboot forceren indien nog steeds bezig met opnames

 

Dus je Dreambox boot om 03:00 tenzij er iets opgenomen wordt, of er is binnen de 5 minuten een opname gepland.

Indien dat het geval is reboot hij na die laatste opname, tenzij het al na 05:00 uur is, dan reboot hij eens een keertje niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook leuk zou een 3D plugin zijn, die de 3D van zenders die 2 2D beelden naaste elkaar uitzenden, omzetten naar 3D die met zo'n amber/blauw brilletje kan bekeken worden.

Nu, ik hoor dat de processor van de DB8000 daar niet snel genoeg voor zou zijn.

Jammer, zou anders zeker een leuke gadget zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Wat zou interessant zijn, zou een intelligente reboot zijn.


Reboot moet gewoon niet nodig zijn.

Als je (denkt dat je) elke dag moet rebooten om een stabiel systeem te hebben, dan moet je toch eens met je image maker gaan overleggen want dan is er iets niet goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Origineel bericht van: Gerard 76
als je de 1 indrukt wacht de dream nog een paar tellen
voordat ie schakelt.
in die tijd staat vrouwlief al in de kamer laughblush:D


Je moet gelijk na het getal op OK drukken. Dan zapt hij direct.


We hebben een ervaringsdeskundige! blush

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: zzzzzzz
Wat zou interessant zijn, zou een intelligente reboot zijn.


Reboot moet gewoon niet nodig zijn.

Als je (denkt dat je) elke dag moet rebooten om een stabiel systeem te hebben, dan moet je toch eens met je image maker gaan overleggen want dan is er iets niet goed.

Euh, ik gebruik wel OpenPli, hoor :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een ander idee voor een plug-in zou zijn een reclame skipper. Het basis idee zou zijn om tijdens een opname of tijdens het afspelen van een opname automatisch markers voor en na reclameblok te plaatsen. Zodoende kun je op eenvoudige manier de reclameblokken skippen. crazy

 

Ben alleen bang dat veel broadcasters niet zo blij worden van deze plug-in. En in het verleden is er al eens een video recordermaker (ReplayTV) over de kop gegaan wegens copyright infringement suits voor het bieden van deze mogelijkheid. ( Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Commercial_skipping )

 

Verder denk ik dat de realisatie van zo’n plug-in nog al moeilijk /ingewikkeld kan zijn, de reclameblok moeten immers automatisch gedetecteerd worden. Misschien dat het gerealiseerd kan worden via detectie van de ondertiteling die volgens mij stopt tijdens een reclameblok en/of in combinatie met het verdwijnen van het zenderlogo aan het begin en einde van een reclameblock.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...