Ga naar inhoud


DMM Plugin Award


whatyouneed

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik zou een goede HD resolutie EPG zoals die in de NU.nl HD app op de Ipad wel erg cool vinden.

 

De huidige enigma2 EPG is er eentje van ik wil wel maar ik kan nie wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mocht het al bestaan excuseer:

 

EPG Selectie Gids:

Plug-in waarmee je binnen enkele ogenblikken een programma kunt vinden van een groot aantal zenders op diverse satellieten.

 

Start de plug-in.

 

Selecteer vanuit een keuzemenu een genre (Film, Docu, Sport,

Talkshow, enz), eventueel nog een optionele specificeer mogelijkheid (Film->Actie, Sport->Voetbal, enz).

 

Scroll vervolgens door de lijst van resultaten, selecteer om direct een beschrijving te lezen en met de optie er direct heen te zappen of aan de timer toe te voegen.

 

Ik ben geen programmeur maar ik stel me voor dat zoiets misschien mogelijk gemaakt zou kunnen worden door EPG bestanden van bv die van Rytec, te laten scannen op bepaalde sleutelwoorden, waarna ze automatisch gecategoriseerd worden.

 

Op of aanmerkingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Programmeren van zoiets is geen probleem, maar aan de benodigde informatie is bijna niet te komen. 90% van de zenders bevat onjuiste informatie of deelt deze in op een manier waardoor het niet werkt... Zelfs met de XMLTV importer is lang niet alles beschikbaar, met name "genre" en dat soort velden wordt zelden of nooit ingevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een plugin die alle zenderlijst zenders delete die niet meer uitzenden(soort channellist cleanup). Zodat je geen tig zenders hebt die aangeven: "Sid not found in pat" of niet meer werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
In Nederland zou een "gemist" plugin goed scoren, zoals de WMC plugin van www.ardani.nl.


Maar gezien de cpu in de box dan wel eentje die een uitzending buffert, en geschikt maakt voor de dreambox, zodat je hem bijv. de volgende dag kunt bekijken.
Of beter nog, eentje die checked of een van je favouriete programma´s er bij zit, deze alvast download en de conversie daarvan gelijk start....

Maar volgens mij is de cpu tijd die nodig is voor zoiets nogal gigantisch.

en dan de lijst met streams via XML, net als de RYTEC sources voor EPG.

Ik vraag me wel af of het qua rechten wel helemaal ok is...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet dan gewoon meteen de volgende stap, en begin een P2P uitzending gemist plugin:

 

Alle dreambox gebruikers offeren een deel van hun harddisk op. Deze ruimte wordt gebruikt voor het continu opnemen van een aantal zenders.

 

Uitgaand van uitzending op 8Mbps, kost 24 uur opnemen van een kanaal 86400 MB, ofwel 84GB.

Om alle uitzendingen van 20 zenders permanent beschikbaar te hebben, is dan 20x84=1680 GB per dag nodig.

 

Als iedere dreambox gebruiker 20GB beschikbaar stelt, kunnen 84 gebruikers dus voor een 24-uurs "uitzending gemist" zorgen. Elke dreambox moet daarvoor zelf maar 5 uur opnemen (dan is de 20GB vol). Met 7x84=588 gebruikers heb je genoeg opslag voor een volle week.

 

Door redundantie toe te voegen (niet alle boxen zijn altijd bereikbaar) wordt het systeem betrouwbaarder, en kunnen ook mensen met een minder snelle internet verbinding meedoen (vooral vanwege uplink beperkingen). Om een 8 Mbps zender te kijken wordt er van 8 dreamboxen dan 1 MBps gevraagd.

 

Ook kun je onderling al "preventief" opnames uitwisselen, zodat je gekozen favorieten meteen op je lokale harddisk beschikbaar worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Zet dan gewoon meteen de volgende stap, en begin een P2P uitzending gemist plugin:

Alle dreambox gebruikers offeren een deel van hun harddisk op. Deze ruimte wordt gebruikt voor het continu opnemen van een aantal zenders.


En niet te vergeten, stellen een tuner beschikbaar die verder voor de eigenaar maar beperkt beschikbaar blijft. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

da's inderdaad minder, maar het idee is niet slecht.

we zouden kunnen een soort "torrent" netwerk maken waar alle dreambox gebruikers hun opnames op de harde schijf beschikbaar stellen. Als het netwerk groot genoeg is, en je zoekt een bepaald programma, dan is er wel altijd ergens iemand die dat programma op zijn harde schijf heeft staan !

dit vormt dus geen enkele extra belasting voor de lokale gebruiker, iedereen stelt gewoon zijn eigen opnames ter beschikking van het dreambox torrent netwerk.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...