Ga naar inhoud


[RE-9000HD] ervaring versie 37 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten


  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: David1980
Ik heb het er toch even op gezet.
Wat me opvalt is, dat hij alles op tuner 2 opneemt.[??]

En dan ik bv morgenavond niet ned1 en ned3 om 7 uur tegelijk kan opnemen.


Op gelost!

Na herhaaldelike keren de fabrieksinstellingen terug gezet te hebben was het probleem op eens over.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Octagon 37 versie. Afspelen van video bestanden vanaf de NAS (Synology) is nog een ramp. 9 van de 10 keer geen beeld en wel geluid. Bij sommige bestanden gaat hij zelfs hangen. Wel via de AB uit te zetten.
Hoe gaat dit met de Rebox 37 versie?

Bij mij gaat dat wel aardig eigenlijk; ik moet zeggen dat ik niet zovaak naar mijn NAS opneem, maar net even twee testopnames gemaakt van een paar minuten gemaakt en deze speelde zonder problemen af... Ook (vooralsnog) heb ik geen last van de Skipbug als ik een bestaande opname afspeel via mijn NAS... Ik heb een DS-209II als NAS..

Wat ik wel grappig vond; ik kwam erachter dat de "mount" settings voor mijn NAS staat opgeslagen in mijn zenderlijst.. Dus als ik fabrieksreset doe en een nieuwe zenderlijst inscan, dan ben ik de instellingen kwijt.. Zet ik een zenderlijst terug, dan zit hier de mount gegevens naar de NAS in... smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Ik heb deze versie er op gezet, wat blijkt nu ik kan mijn usb-stick niet meer benaderen, zijn er meer mensen met dit probleem ?.
USB-stick is FAT32.



Nee geen problemen met de usb stick werkt hier perfect.

Vriendelijke groeten,
Opel

VU+ ZERO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Ik heb deze versie er op gezet, wat blijkt nu ik kan mijn usb-stick niet meer benaderen, zijn er meer mensen met dit probleem ?.
USB-stick is FAT32.

Stick in de Box plaatsen.
Dan stroom er af ( of even met de schakelaar uit en weer aan zetten)
Dan zou hij het weer moeten doen.
Bij lukt het wel op deze manier.
gr. Geert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opel
Origineel bericht van: amrabed
Ik heb deze versie er op gezet, wat blijkt nu ik kan mijn usb-stick niet meer benaderen, zijn er meer mensen met dit probleem ?.
USB-stick is FAT32.



Nee geen problemen met de usb stick werkt hier perfect.


Blijkbaar was er iets fout gegaan bij het installeren van de SW-37.

Heb dit nu opgelost.
Heb de USB-STICK uit de BOX gehaald, deze in de PC, mijn bestanden opgeslagen, vervolgens deze weer in de BOX geformatteerd,(FAT32 ervoor was dit ook zo)toen weer mijn bestanden via netwerk terug gezet op USB-stick en opnieuw de SW-37 geïnstalleerd, dit ging nu uitstekend vervolgens mijn instellingen geladen, NU AFWACHTEN WAT DEZE NWE-SW. MET ZICH MEE BRINGT. Ik hoop op veel GOEDS, EN WENS het JULLIE allen toe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook versie 37 erop gezet. Niet echt een fijne ervaring... eek

 

Na het erop zetten, factory defaults teruggezet.

Na opnieuw aanzetten en opstarten geen beeld: de HDMI uitgang werkte niet meer.

Dus eerst een tijd rommelen om een oude televisie met SCART te installeren, om te zien wat er gebeurde.

 

Na nog een factory reset werkte de HDMI weer.

Nu werd de USB stick niet meer herkend. Kon dus settings niet meer terugzetten.

Alles maar opnieuw ingesteld en ingelezen.

Na 30 seconden kijken op een zender plotseling een groene flits met een paar seconden zwart beeld, daarna weer gewoon.

Groene flitsen en onderbrekingen kwamen steeds vaker, tot beeld helemaal wegbleef.

 

De SCART tv maar weer opgetuigd...

Met opnieuw geformatteerde USB stick nogmaals firmware erin gezet / reset.

Nu werkte HDMI en USB stick wel.

Zender opgezet, na 2 minuten kijken vastloper. Uitzetten met schakelaar achterzijde.

Daarna nogmaals opnieuw firmware + reset.

Tot nu toe werkt alles eindelijk zo te zien weer.

(En dat terwijl ik met 8.26 geen ernstige problemen meer had...)

 

Het blijft een gammel boeltje en een beschamende vertoning...

Ik maak zelf al 20 jaar firmware en software, als ik ooit zoiets in elkaar had gestoken, had ik mijn biezen wel kunnen pakken... cool

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de druk, het achterblijven op de Octagon en de commentaren op meerdere fora, zal rebox nu sneller zijn geweest om de firmware uit te brengen maar ja dan moeten ze niet rotzooien en het wel goed doen.

Zelf weet ik niet al te veel van Linux omdat ik van de CPM (1982) overgestapt ben maar microsoft (en dan zeg ik nog dat ik elke dag nog iets kan leren).

 

Zouden ze dat bij rebox doen dan hadden wij als gebruikers van deze receiver een beter produkt met betere software gehad, dat kan ik wel keihard zeggen.

Tot op heden zijn er zoveel problemen, bij de een meer dan bij de ander (er zou ook een nieuwe software/firmware versie komen met een nieuwe bootloader) om de problemen op te lossen maar het zijn mijnsinziens loze praatjes (zoet houdertjes na onze miskoop)van rebox.

 

Zelf laat ik mijn aangepaste versie er nog wel even instaan en wacht af tot er meer personen zijn die positief reageren op een nieuwe software versie van dit apparaat.

 

catw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Ik heb ook versie 37 erop gezet. Niet echt een fijne ervaring... eek


Bij mij crashte de update dus ik ben ook de hele avond zoet geweest om het weer aan de praat te krijgen.
Mijn idee is dat de boel niet word opgeschoont en de update klakkeloos de oude overschrijft. Zelfs een fabrieksreset doet de oude meuk niet verdwijnen (ook plugins niet).
De enigste methode die ik heb uitgevonden om weer kaal te beginnen is de ATEVIO image 30MB laden via de AAF tool . Dan is alle meuk weg brandschoon.
Ik ben nu helemaal opnieuw begonnen en alles opnieuw geladen (dus de setting backup niet teruggezet). Nu eens zien hoe het blijft draaien. Vooralsnog draait hij prima en zapt naar mijn gevoel sneller op de kanalen van Canal-Digitaal.

Alleen vind mijn Box met Octagon .37 firmware niet alle NL kanalen na een normale scan. Pas met een Blindscan komen alle kanalen boven water. Iemand hier met de Rebox firmware ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Ik heb ook versie 37 erop gezet. Niet echt een fijne ervaring... eek


Geen problemen gehad met de upgrade. De RE9000 aangesloten via HDMI, de RE8000 met Scart. Beide decoders zonder problemen geflashed en had meteen beeld.
Nog geen rare dingen gezien met gebruik en vooralsnog heb ik de skipbug nog niet ondekt en dat was irritatie voor me smile ..

Verder zijn er nog wel steeds dingen die niet perfect werken; zoals de split screen in PiP met HD zenders, het gebruik van de bovenste interne kaartslot etc... Maar we komen er wel smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu met de nieuwe versie een probleem wat ik nog nooit had:

Als je een opname afspeelt, en met 2x de snelheid doorspoelt voor zeg 10 seconden, dan even kijken een paar seconden op gewone snelheid, en je herhaalt dat een paar keer, dan raakt 'ie tijdens het normaal afspelen tijdelijk de kluts kwijt (beeld bevriest enkele seconden, schokt een stukje verder, ect.) Na zo'n 20 seconden gaat 'ie dan weer normaal verder...

Ook de tijdaanduiding bij snelspoelen klopt nog steeds voor geen meter... (Zo moeilijk is dat toch niet?)

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...