Ga naar inhoud


[RE-9000HD] ervaring versie 37 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten


  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Opel
..maak dan een betere versie of wacht er mee, want deze versie uitbrengen heeft niet veel goeds opgeleverd.

Dat bedoel ik nu, als zij deze versie niet onmiddellijk hadden uitgebracht dan was hen weer verweten dat zij niets of niet op tijd uitbrengen.
Zeg het nu maar, wat is wijsheid?

Overigens kan ik tot nu toe nog steeds alleen maar melden dat deze versie probleemloos functioneert, althans kan ik geen problemen melden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd dat ze het nooit helemaal 100% kunnen krijgen omdat er teveel verschillende setups zijn.

Maar een fatsoenlijke software programeur zou denk ik wel wat verbeteringen moeten kunnen brengen.

Wat mischien een oplossing zou zijn is de box meer compatible maken voor andere software,s, (en makkelijker te flaschen want het is te omslachtig nu)

 

 

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tempo is inderdaad bedroevend...

Dat er in 2 maanden 3 beroerde versies uitkomen is erg genoeg.

Je maakt mij niet wijs, dat er bij Rebox tijdens het testen geen zelfde problemen zijn opgetreden zoals bij de meeste gebruikers

...

Als ze niet in staat zijn om de receiverfirmware werkend te krijgen, waarom geven ze de boel dan niet vrij en maken er Open Source van?

Dan kunnen er wellicht eens 'echte' programmeurs naar kijken, zodat we binnenkort kunnen genieten i.p.v. ons ergeren.

 

(In dit tempo is er in 2020 nog niets fatsoenlijks... cry )

 

Misschien is het wel een idee, als iemand die geen problemen heeft, zijn settingsfile kan posten, zodat anderen met veel problemen die kunnen proberen. Dan weet je in ieder geval of het aan de settings ligt of aan iets anders.

 

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de nieuwe versie net gedownload maar te lezen aan jullie reacties (die ik vaak volgde laatste maanden) misschien nog even wachten. Werk nu met versie 26 en heb maar een probleem en dat is een schokkend beeld op ned1HD

 

Echter zodra ik stop met tegelijkertijd opnemen verdwijnt dit. het lijkt er op dat het opnemen van een HD stream en afspelen teveel is gevraagd van de performance. (buffer ?)

 

De ondertiteling op history channel werkt prima maar laat vaak een minuut op zich wachten. een familielid die ook een 9000 heeft viel op dat de ondertiteling bij opnames alleen bewaard bleef als men op tuner 2 opnam

 

Ga morgen proberen de nieuwste firmware er op te zeten, ik post wel even hoe het loopt, geef ik ook eens wat info terug :-)

 

 

Ga morgen proberen de nieuwste firmware er op te zeten, ik post wel even hoe het loopt, geef ik ook eens wat info terug :-)

 

 

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: remmie


Ga morgen proberen de nieuwste firmware er op te zeten, ik post wel even hoe het loopt, geef ik ook eens wat info terug :-)


Ga morgen proberen de nieuwste firmware er op te zeten, ik post wel even hoe het loopt, geef ik ook eens wat info terug :-)



Zo geef je wel Te veel info in 1 bericht terug, doe dit maar gedosseerd, anders wordt het te veel voor ons. wink

Ik hoor graag of je ondertittels behouden blijven op HISTORY HD, bij mij werkte dit niet met de versie 37.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde ervaring. Zowel gisteren als vandaag om 21.50 uur bevriest het beeld en na 15 seconden gaar het verder... In beide gevallen stond een HD zender op (RTL4HD en NL1HD). Ik heb in een posting eerder dit probleem gezien. Er werd niet tegelijk opgenomen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ook een probleem met het updaten te hebben gehad - iets wat de dealer met een nulmodem kabel heeft moeten oplossen - moet ik eerlijk zeggen dat de box vandaag geen klap verkeerd heeft gegeven. Misschien ben ik een van de gelukkigen bij wie de nieuwe versie zowaar verbetering geeft (liep met versie .26 minstens een keer per dag vast). Misschien is het echter nog te vroeg om te juichen....

 

Overigens is de support bij een merk als Humax nog veel slechter! Beloven eerst meer dan een jaar een update waarmee je met een iCord HD opnames zou kunnen editen, en kondigen dan doodleuk aan dat deze update toch niet komt. Verder ook geen uitleg waarom, geen compensatie voor de gedupeerde kopers, enz. Over onbetrouwbaar gesproken.... Daar staat dan weer tegenover dat een iCord HD mega stabiel is vergeleken met de Rebox 9000. Een crash per jaar in plaats van een per dag...... Maar ja, een Humax heeft dan weer andere problemen. Over mijn ervaringen met een Inverto IDL-700 wil ik hier niet eens beginnen, die zijn helemaal om te huilen.

 

Conclusie, we worden ongeacht de fabrikant als beta-testers gebruikt, en zelfs dat heeft nog niet to een snelle oplossingen tot gevolg......

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Opel
..maak dan een betere versie of wacht er mee, want deze versie uitbrengen heeft niet veel goeds opgeleverd.

Dat bedoel ik nu, als zij deze versie niet onmiddellijk hadden uitgebracht dan was hen weer verweten dat zij niets of niet op tijd uitbrengen.
Zeg het nu maar, wat is wijsheid?

Overigens kan ik tot nu toe nog steeds alleen maar melden dat deze versie probleemloos functioneert, althans kan ik geen problemen melden.


Sorry Jürgen heb jij het hier dan nog wel over de Rebox 9000.
Of zit er verschil in de Rebox 9000 en in de Rebox 9000 dezelfde ontvangers, en uiteenlopende en verschillende problemen ?????
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Opel
..maak dan een betere versie of wacht er mee, want deze versie uitbrengen heeft niet veel goeds opgeleverd.

Dat bedoel ik nu, als zij deze versie niet onmiddellijk hadden uitgebracht dan was hen weer verweten dat zij niets of niet op tijd uitbrengen.
Zeg het nu maar, wat is wijsheid?

Overigens kan ik tot nu toe nog steeds alleen maar melden dat deze versie probleemloos functioneert, althans kan ik geen problemen melden.


Sorry Jürgen heb jij het hier dan nog wel over de Rebox 9000.
Of zit er verschil in de Rebox 9000 en in de Rebox 9000 dezelfde ontvangers, en uiteenlopende en verschillende problemen ?????



En voeg daar toe de REBOX 8000 en de REBOX 8000 en je hebt nog een de zelfde BOX met uiteen lopende PROBLEMEN!

Wat een elende.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De rebox 9000 heeft verschillende bootloaders, stom dat de importeur dat nog niet heeft bijgewerkt, van welke de 1.19 vervangen zou worden, de nieuwe zou beter zijn (volgens het bericht wat ik van rebox terug kreeg op mijn aanmerkingen) alleen daar is nog niets van gekomen.

 

Op dit moment is rebox nog steeds de software aan het bewerken (verpesten) door gegegens er uit te halen welke voor de Nederlandse markt (canaldigitaal) er niet in mogen zitten. Met gevolg dat ze de kopers van de rebox een ondeugdelijk apparaat voorschotelen en er heel veel mensen zijn die problemen hebben met deze receiver.

Ja er zijn "enkele" personen die echt helemaal geen problemen hebben, vreemd genoeg geloof ik dat echt niet meer als ik de berichten van iedereen doorlees.

 

Dus voor mij heeft deze versie (.37) al een probleem Voordat ik hem zal installeren, rebox wil bij blijven (zie Octagon) waardoor ze rotzooien met de software om in een goed dag licht te komen maar ze slaan de plank volkomen mis en dat is duidelijk af te lezen aan alle klachten.

 

Zelf zou ik, gezien de goede ervaringen, ook graag overstappen naar de software van Octagon maar doe dit nog niet omdat ik mijn receiver met deze rotzooi firmware graag ter beschikking wil stellen aan de een of andere consumenten organisatie die dat kan (laten) uitzoeken.

 

Niet voor niets had ik mijn receiver al een tijd beschikbaar gesteld en hebben ze deze voor mij (zie eerdere posting), super goed, aangepast zodat ik nu gerust zonder vastlopers TV kan kijken met dit apparaat en nu eens niet over hoef te schakelen naar mijn Clarke Tech welke ik (gelukkig) altijd standby heb staan voordat mijn opname's verpest worden of dat ik de Formule 1 niet zou kunnen kijken welke ik ook opneem met de Clarke tech, ja externe HD.

 

De importeur in Haarlem slaat de plank geheel mis en er zijn meer ontvreden gebruikers dan dat er mensen "objectief" kunnen zeggen dat ze tevreden zijn en geheel geen probleem hebben met deze receiver, SUPER MISKOOP (voor mij dus).

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 9 pagina's ellende te hebben mogen lezen, wacht ik mooi met het upgraden naar .37.

 

Ja, met .26 heb je om de 24-48 uur een vastloper bij veelvuldig zappen en opnemen; hoewel ik de afgelopen paar dagen aardig bezig ben geweest en tot mijn -verbazing- nog geen vastloper gehad.

 

Met .37 lees ik over USB verhaal, 2x firmware update, fabrieks-reset, zenderlijst terug (maar niemand over 'SETTINGS restore; hier zit ook een zenderlijst EN transponder lijst in. Aangezien ik met 32+ sats in me lijst zit, heb ik geen zin om deze allemaal weer handmatig in te gaan voeren.)

 

Over de PVR als 'mediaplayer' wordt onderhand ook beetje vreemder verhaal; ene moment speelt ie mpeg4 [divx/xvid], maar mkv support is nog altijd zwaar onder de maat; zoals Sathopper ook al opmerkte.

 

Er zijn altijd mensen die -nooit- ergens last van hebben (lees: Jurgen), misschien dat deze een aardig voetje bij de importeur zelf hebben en daarom alles recht praten wat krom is, als dit bij 95% van de gebruikers problemen oplevert, moet je niet zeggen 'dat is niet zo'.

 

Subtitles bij HistoryHD mis ik ook. Maar dat varieert niet per firmware, eerder per CD-maand. Dan doen ze 't weer wel, dan weer niet. Ikzelf zou graag zien dat er een optie is om met de DVB subs de zwarte randen om de subs transparant te maken, en de grootte van de TTX-subtitles in grootte aan te kunnen passen (bijv. via de TTF font optie).

 

Aspect-Ratio bij 2.35:1 xvid's bijvoorbeeld, BLIJVEN steeds maar weer in de geforceerde 1.78/1.85:1 modus afgespeeld worden. Zo hou je ei-hoofden op je 40" .. Dit is al sinds 8 updates niet verandert noch verbetert.

 

Verkort: Ik wacht lekker met upgraden tot er minimaal 5 pagina's aan 1-stuk zijn die positief over de update spreken, van meer dan 20 verschillende personen. Zo, point set.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Clark
Cronos,

Lees je nou zelf wel wat je zegt ? meen je dat dan ook ?
Je zegt zelf dat je geen last van ''service fout'' hebt maar denkt toch dat het aan de diseqC switch kan liggen ? waarom eigenlijk > om het probleem te verleggen of om iets anders de schuld te geven ?
Als je goed leest hebben meerdere gebruikers er last van.

Verder schrijf je dat het apparaat bij jou heel Stabiel draait ? Heb jij hem dan uit staan ? en worden er dan zoveel BUGS en FOUTEN gemeld ?

History HD Ondertiteling werkt wel degelijk, op al mijn decoders behalve op de Rebox. Dus wat heeft CanalDigitaal daar dan mee te maken ?

Jou bericht is volgens mij niet helemaal zuiver, maar dat komt dan van zelf wel boven water.

Het meest storende is bij mij de ''service fouten'', het vastlopen bij 2 opnames die ik aan het maken was, en geen ondertiteling bij History HD !

Sorry.. Ja, ik meen dat... Bij mij werkt het verder gewoon allemaal OK...
Voor History HD zie ik geen verschil met eerdere versies van de firmware, dit wil niet zeggen dat het OK is, maar ik weet niet wat het resultaat zou moeten zijn? Ook als ik dit vergelijk met NG Wild, die wel gewoon ondertitels laat zien, dan weet ik niet wat het verschil is? Dus misschien heb jij hier dan een verklaring voor mij, dan hoor ik het graag. Persoonlijk vind ik het erger dat voor History HD en NG Wild de EPG informatie in het Hongaars wordt weergeven i.p.v. in het NL. Ik denk dat dit aan CD ligt, althans dat verwacht ik dan toch..

Ik heb verder dus geen problemen, geen servicefouten, geen gecodeerde zender meldingen etc. Het is wel wat te vroeg om te zeggen of het zo blijft, meestal moet je de firmware een paar weken draaien om er een heel goed beeld van te hebben.. Maar dat het bij mij allemaal werkt, daar hoef ik me toch niet te verontschuldigen? Misschien dat er toch verschil in hardware zit.. Firmware zit nu in twee decoders en de firmware upgrade is bij mij zonder problemen gedaan, dus ook alle problemen die de mensen hier hebben ervaren, deel ik dus niet..

het wilt niet zeggen dat de box bug vrij is, dat hoor je mij niet zeggen. Voor mij persoonlijk vind ik dit nog de belangrijkste bugs: bovenste kaartslot werkt niet naar behoren, bij gebruik van twee kaarten in het interne kaartslot krijg je gecodeerde zender melding, doorspoelen met beeld mag wat vloeiender lopen (Zoals op een NetworkMediaTank), PiP werkt nog niet naar behoren, Ondertitels op Automatisch pakt niet de correcte subtitels..

Dus verder geen problemen met stabiliteit of iets dergelijks...Ik had juist met de oudere versies van de firmware problemen, waarmee de Skipbug het meest irritant was.. Ook met de V26 werd bijvoorbeeld de opnames volledig zwart bij me als ik via de CAM een opname maakt en daar ben ik nu juist vanaf smile Dus vooralsnog ga ik zeker niet terug smile



Cronos,

Ik herhaal nogmaals, dit klopt gewoon niet.
90 % van alle gebruikers melden Hier alleen maar Bugs, melden dat ze ontevreden zijn en ''schelden'' de boel bij elkaar smekende naar een redelijke firmware update. Lees zelf maar eens op je gemak deze topic door, het is schandalig gewoon en schaamteloos vindt ik.

Verder worden er medlingen gedaan van instabiele Firmware ( ook de .37 versie), er wordt gesproken over schandalig, gebruikers willen hun koop terug draaien, en bij jou draait de ontvanger stabiel. Dat geloof ik niet !!

Als de ondertiteling van History HD niet werkt en die van NAT Geo wel dan hoeft dat niets met elkaar te maken hebben, en nogmaals dit heeft niet met CD te maken maar met een BUG in de REBOX, immers het werkt in andere ontvangers wel.
Het lijkt erop dat je dit toch wilt ontkennen of erom heen probeert te draaien, wat ik niet begrijp.
Jij wilt toch dat het ook werkt of niet ? waarom ga je dan zo in de verdediging ?

De BUG meldingen, instabiliteit, vastlopers, reboots, missende funcionaliteiten, niet functionerende poorten ETC komen toch niet uit de lucht vallen ?

Ik vindt het schandalig, 400 of 500 euro uitgeven en dan ook nog een apparaat hebben die gewoon klote werkt.

Ik begin er steeds meer in te geloven dat het apparaat een Hardware BUG heeft. Helemaal omdat de schokkende beelden in alle versies niet zijn opgelost.

Software releases zouden heel zorgvuldig moeten gebeuren.
Verder kan en mag het echt niet zo zijn dat elke versie steeds met zoveel BUGS wordt gereleased (oude en nieuwe BUGS).

Dit duidt voor mij op een Hardware matig probleem, danwel in een bepaalde serie danwel in alle ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Na 9 pagina's ellende te hebben mogen lezen, wacht ik mooi met het upgraden naar .37.

Ja, met .26 heb je om de 24-48 uur een vastloper bij veelvuldig zappen en opnemen; hoewel ik de afgelopen paar dagen aardig bezig ben geweest en tot mijn -verbazing- nog geen vastloper gehad.

Met .37 lees ik over USB verhaal, 2x firmware update, fabrieks-reset, zenderlijst terug (maar niemand over 'SETTINGS restore; hier zit ook een zenderlijst EN transponder lijst in. Aangezien ik met 32+ sats in me lijst zit, heb ik geen zin om deze allemaal weer handmatig in te gaan voeren.)

Over de PVR als 'mediaplayer' wordt onderhand ook beetje vreemder verhaal; ene moment speelt ie mpeg4 [divx/xvid], maar mkv support is nog altijd zwaar onder de maat; zoals Sathopper ook al opmerkte.

Er zijn altijd mensen die -nooit- ergens last van hebben (lees: Jurgen), misschien dat deze een aardig voetje bij de importeur zelf hebben en daarom alles recht praten wat krom is, als dit bij 95% van de gebruikers problemen oplevert, moet je niet zeggen 'dat is niet zo'.

Subtitles bij HistoryHD mis ik ook. Maar dat varieert niet per firmware, eerder per CD-maand. Dan doen ze 't weer wel, dan weer niet. Ikzelf zou graag zien dat er een optie is om met de DVB subs de zwarte randen om de subs transparant te maken, en de grootte van de TTX-subtitles in grootte aan te kunnen passen (bijv. via de TTF font optie).

Aspect-Ratio bij 2.35:1 xvid's bijvoorbeeld, BLIJVEN steeds maar weer in de geforceerde 1.78/1.85:1 modus afgespeeld worden. Zo hou je ei-hoofden op je 40" .. Dit is al sinds 8 updates niet verandert noch verbetert.

Verkort: Ik wacht lekker met upgraden tot er minimaal 5 pagina's aan 1-stuk zijn die positief over de update spreken, van meer dan 20 verschillende personen. Zo, point set.


Dat is duidelijk!.

Weet je wat ik nou niet begrijp?, is dat ik geen problemen had met versie 26, althans de "GEEN SERVICE" gedoe, vast lopers heb ik opgelost door mijn hard disc los te koppelen neem nu via netwerk op, dit gaat wel goed.

nu met versie 37 heb ik constant "GEEN SERVICE", wat ik hiermee wil zeggen is dat deze BOXEN verschillend reageren op de software, dus ben ik benieuwd hoe REBOX dit gaat oplossen?.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Vreemde ervaring. Zowel gisteren als vandaag om 21.50 uur bevriest het beeld en na 15 seconden gaar het verder... In beide gevallen stond een HD zender op (RTL4HD en NL1HD). Ik heb in een posting eerder dit probleem gezien. Er werd niet tegelijk opgenomen.


Dat is geen vreemde ervaring. Dit exacte verschijnsel deed zich ook voor in versie .34 dat was voor mijn en andere de reden om terug te gaan naar versie .31.

Ik heb het verschijnsel alleen nog niet in versie .37 gehad maar ik heb dan ook al 3 avonden niet om 21.50 TV gekeken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...