Ga naar inhoud


[RE-9000HD] ervaring versie 37 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten

Omdat ik een paar dagen afwezig was zag ik vanmorgen pas dat er nieuwe FW beschikbaar was.

Deze natuurlijk onmiddellijk gedownload en geïnstalleerd en hierbij mijn bevindingen.

 

Na het installeren en de daaropvolgende eerste nieuwe reboot onmiddellijk de Fabrieksreset uitgevoerd en de verplichte FastScan, in mijn geval een HD FastScan.

 

Hierna 2 dingen geconstateerd:

Op NED1 HD een Servicefout

Mijn USB stick werd niet meteen herkent

 

De ontvanger via de AB uitgeschakeld en daarna via de Uitknop uit- en weer ingeschakeld.

 

Na de volgende reboot kwam NED1 HD gelijk in beeld en de USB stick werd ook onmiddellijk herkend.

Hierna mijn eigen zenderlijst weer ingeladen.

 

Na een aantal uren testen kan ik tot nu toe alleen maar constateren dat deze versie voor wat mij betreft prima loopt.

 

Ik ben het wel wel mee eens dat de installatie beter zou mogen verlopen want ondanks de onmiddellijk uitgevoerde fabrieksreset kreeg ik toch een onnodige Servicefout en werd de USB stick niet meteen herkend.

Pas na het hard uitzetten van de ontvanger was dit probleem verholpen.

De ontvanger doet het nu prima maar levert wel ongemakken op voor diegene die de installatie recht toe - recht aan uitvoert.

 

Rebox zou dit moeten onderkennen en in de installatieprocedure op moeten nemen.

 

Nu maar hopen dat hiermee de meeste problemen zijn verholpen want daar gaat het nu uiteindelijk om.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: lennie
..... maar dan stopt de boel met de mededeling "RUN" op de indicator en gebeurt er verder niets.
Hoe kan ik een bootup forceren, desnoods met de oude firmware?

Lennie,

De door jou beschreven fout is waarschijnlijk ontstaan door een onjuist of onvolledige afgesloten installatieprocedure van de firmware en heeft in eerste instantie niets met de nieuwe FW .37 te doen waarbij ik gelijk wil toevoegen dat dit zeker niet aan jouw hoeft te liggen.
Doordat de ontvanger nu niet meer correct opstart en de USB stick niet meer bereikbaar is moet je de installatie via de seriële RS232 poort i.c.m. een NUL modem kabel uitvoeren.
Hiervoor heb je ook een programma nodig om via RS232 en jouw PC / laptop te kunnen communiceren.
Mocht je de ontvanger nog niet aan de praat hebben gekregen dan kun je via PM jouw email adres opgeven en dan zal ik een klein tooltje opsturen om de FW via RS232 te installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Na een aantal uren testen kan ik tot nu toe alleen maar constateren dat deze versie voor wat mij betreft prima loopt.

kan je ook eens kijken wat er gebeurd bij jou, als je een programma live zit te kijken, en er start op dat moment een opname.
Bij mezelf, bevroor het beeld, en een aantal seconden er na kreeg ik de tekst `gecodeerde zender in beeld'

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen probleem met het opnemen.

Zo net live gekeken naar RTL4 HD en tijdens het kijken is een via de Timer ingestelde opname van Veronica HD zonder problemen opgestart.

 

Het door jouw geschetste probleem lijkt mij overigens in de zenderlijst te liggen want het lijkt erop dat als de opname start, het kanaal naar het op te nemen kanaal springt en dus niet het live kanaal laat staan.

Meestal gebeurt dit als de zenders alleen in T1 staan en niet in T2.

Nu denk ik dat je dat wel in orde zult hebben.

 

Ik begrijp de melding 'Gecodeerde zender' niet helemaal.

Nu krijg je deze melding ook als de op te nemen zender om welke reden niet beschikbaar mocht zijn.

 

Misschien kun je nog iets meer in detail vermelden wanneer op welk moment wat fout ging.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Het door jouw geschetste probleem lijkt mij overigens in de zenderlijst te liggen want het lijkt erop dat als de opname start, het kanaal naar het op te nemen kanaal springt en dus niet het live kanaal laat staan.
Meestal gebeurt dit als de zenders alleen in T1 staan en niet in T2.


Ja, dat zou wel eens kunnen.
Er ging tijdens het update een paar keer iets fout.

Misschien doe ik de update binnenkort nog wel een keertje over.
Bedankt voor je advies.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren versie 37 geinstalleerd, fabrieksreset na upgrade gedaan, zender-/systeeminstellingen vervolgens weer ingeladen. Daarna 1x een vastloper gehad en melding 'gedecodeerde zender', nog steeds schokkende beelden maar dat stond dan ook niet vermeld dat dit met deze versie opgelost zou zijn. Het lijkt stapje voor stapje beter te worden, Rebox zou zich wel moeten schamen voor het tempo waarin dit allemaal gebeurt, zeker als het je doel is een vooraanstaande positie in te nemen op de markt van satelliet ontvangers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer de nodige vastlopers gehad. Ook hier het USB probleem.

Ik ben deze ontvanger zo zat, ik wacht een nieuwe loader versie af en als dat niet werkt gaat hij in de verkoop. Ben sinds vorig jaar oktober aan het kloten met deze tuner, heb spijt hem ooit gekocht te hebben.

 

RE-9000HD, WDgreen HDD, loader 1.19 software .37

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwok
....Rebox zou zich wel moeten schamen voor het tempo waarin dit allemaal gebeurt,

M.b.t. de opmerking over het tempo ben ik er het niet helemaal mee je eens.
Het feit dat in zeer korte tijd (binnen 1 á 2 maanden) v31, v34 en v37 (door de fabrikant) is uitgebracht betekend immers dat de voorgaande versies niet voldeden of niet datgene brachten wat de fabrikant hiervan verwachtte.
Het is nu nog maar de vraag of Rebox wel of niet verstandig aan deed om de vorige versies (31 en 34) niet uit te brengen.
Als zij dat wel hadden gedaan dan was hen niet verweten dat zij traag waren maar dat zij weer versies te snel uitbrachten.
Nu hebben zij heel snel v37 uitgebracht en nu wordt hen weer verweten dat deze versie ongecontroleerd is uitgebracht.

Het is nooit goed of het deugt niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Satwok
....Rebox zou zich wel moeten schamen voor het tempo waarin dit allemaal gebeurt,

M.b.t. de opmerking over het tempo ben ik er het niet helemaal mee je eens.
Het feit dat in zeer korte tijd (binnen 1 á 2 maanden) v31, v34 en v37 (door de fabrikant) is uitgebracht betekend immers dat de voorgaande versies niet voldeden of niet datgene brachten wat de fabrikant hiervan verwachtte.
Het is nu nog maar de vraag of Rebox wel of niet verstandig aan deed om de vorige versies (31 en 34) niet uit te brengen.
Als zij dat wel hadden gedaan dan was hen niet verweten dat zij traag waren maar dat zij weer versies te snel uitbrachten.
Nu hebben zij heel snel v37 uitgebracht en nu wordt hen weer verweten dat deze versie ongecontroleerd is uitgebracht.

Het is nooit goed of het deugt niet.

Is het wel goed dan.....
Bij vele niet,
maak dan een betere versie of wacht er mee, want deze versie uitbrengen heeft niet veel goeds opgeleverd.

Vriendelijke groeten,
Opel

VU+ ZERO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hiervoor heb je ook een programma nodig om via RS232 en jouw PC / laptop te kunnen communiceren.
Mocht je de ontvanger nog niet aan de praat hebben gekregen dan kun je via PM jouw email adres opgeven en dan zal ik een klein tooltje opsturen om de FW via RS232 te installeren.


Ik heb dit tooltje al naar Lennie gemailt en als ik het goed begrepen heb is het gelukt om een eerdere versie terug te zetten. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie mijn inbreng in dit topic van 28e 20:49 (pag.5). Niks stroomstoring of vingertrouble; gewoon een onbruikbare update!!! Schandalig!!!

 

Ik heb vandaag middels een seriële loader vanaf een PC de vorige versie, 1.08.26, weer teruggezet.

Geen probleem. Toen alsnog de update geprobeerd vanaf USB-stick. Tot driemaal toe zonder succes. Weer, net als gisteren, de eerste maal gewoon geen download, maar wat gerommel en daarna reboot in versie 26. Tweede poging; panelvermelding “Download”, maar weer geen werkelijke update. Derde poging; vermelding “nnel” en weer vastloper, nu weer met totale onbereikbaarheid.

 

Dus weer op de PC via nullmodemkabel. Weer v.26 teruggezet, geen probleem. Nu geprobeerd via diezelfde seriële verbinding die update erin te zetten. Lijkt goed te gaan, maar loopt vast met panelvermelding “ERR 0x12”. Nog tweemaal geprobeerd, en het valt op dat de progressiebalk op de PC naar 100% loopt, waarna het loaderprog natuurlijk stopt, terwijl het panel op de Rebox niet verder komt dan 52%, en daarna dus de errorcode 0x12 geeft. Vreemde zaak; de software wordt blijkbaar niet geheel geladen, waardoor de update incompleet is, en de eerstvolgende reboot dus wel moet eindigen in een vastloper. Uiteindelijk v.26 weer teruggezet. Dus terug bij af.

Deze update is dus knudde, ook al werkt hij bij sommige boxen wél. Dat is geen manier van update publiceren.

 

Dit heeft me vanaf zaterdagnamiddag tot zondagnamiddag vele uren van mijn weekend gekost (o.a. Formule 1 gemist), hetgeen me het recht geeft even duidelijk het volgende te stellen.

Bij Rebox hebben ze blijkbaar een paar jonge snotneuzen rondlopen als “softwareprogrammeurs”. Volgens de mening van a-technische ouderen kunnen die immers “zo leuk en vlot” met computerspelletjes, Wii’s en andere bagger omgaan. Gewoon gadgetlovers die geen bal verstand hebben van software. De resultaten bewijzen hun incompetentie, daar krijgt niemend een speld tussen. Ze zijn natuurlijk wel lekker goedkoop.

Men kan ook een ervaren programmeur aanstellen, die weet wat troubleshooten en probleemoplossen is. Die de klanten niet het bos in stuurt met bagger. Die de klanten niet misbruikt als betatester. Maar gewoon een goeddoordachte en uitgeprobeerde update voorschotelt.

 

Dat andere merken er vaak ook een potje van maken vind ik een misplaatste opmerking die je op forums vaak leest. Een fabrikant die zich afspiegelt aan andermans rommel is zijn marktaandeel niet waard. Je betaalt voor een apparaat waarvan je mag verwachten dat het, behoudens een paar snel opgeloste kinderziektes, goed werkt. Betaal je met vals geld, dan wordt dat niet geaccepteerd. Wanprestatie is ook onacceptabel. Period. Basta. Rebox sucks.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opel
Is het wel goed dan.....
Bij vele niet,
maak dan een betere versie of wacht er mee, want deze versie uitbrengen heeft niet veel goeds opgeleverd.


De Octagon MOD versie werkt bij mij tot nu toe prima. Een aantal stress testen geprobeerd. Op de duitse forums zijn de berichten over het algemeen ook positief. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel vreemd is is dat iedereen volgens mij problemen heeft met usb herkenning, dan maak je mij toch niet wijs dat ze dat niet opmerken bij Rebox, en dan toch gewoon de software aanbieden.

Het is niet echt normaal dat je je box via usb niet meer kan benaderen met alle problemen van dien, ik bedoel ik heb nog niet eerder serieel geprogrammeerd (deze box dan) dan sta je lekker te kijken als het dan niet meer werkt.

Ik ben blij dat de versie 26 wel goed loopt hier

 

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen, als de motor van jouw Nissan Qashgai/Note/Micra na 1 jaar nog steeds niet goed stationair liep, dan was dat denk ik voor jou ook niet acceptabel. Het is leuk dat Rebox veel versies uitbrengt, hardnekkige problemen lijken er echter niet mee opgelost te worden. Als je daar een paar goede softwareprogrammeurs opzet dan moet het m.i. niet moeilijk zijn de hardnekkige problemen te tackelen. Dus Rebox, neem eens contact op met de mensen (in willekeurige volgorde) van ICT Embedded, Topic Embedded Systems, Bergson IT of Sioux, 1 van deze 4 lost de problemen geheid op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...