Ga naar inhoud


[RE-9000HD] ervaring versie 37 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten

Ik heb rebox versie 26 erin zitten. Gezien de ervaringen hierboven genoemd durf ik het niet aan om de nieuwe firmware te gebruiken. Geen zin en kennis om met nulkabels en weet ik wat niet allemaal te klooien om de box weer aan de praat te krijgen als de update stokt en mislukt. Misschien te voorzichtig maar ik wacht nog wel een tijdje . Wie weet komt er ooit nog een update die gewoon! goed werkt voor de normale gebruikers. Weer niet echt reclame voor de rebox. Begin er steeds meer in te geloven dat dit niet echt meer goed komt. Heb de box sinds september vorig jaar en moet zeggen een van de slechtste apparaten die ik de laatste tijd gekocht heb. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen. Hiervoor een inverto 7000, gekocht toen die al een tijdje op de markt was en die vind ik toch veel gebruiksvriendelijker. Maar hierover zijn de meningen ook niet eensluidend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Clark


Cronos,

Ik herhaal nogmaals, dit klopt gewoon niet.
90 % van alle gebruikers melden Hier alleen maar Bugs, melden dat ze ontevreden zijn en ''schelden'' de boel bij elkaar smekende naar een redelijke firmware update. Lees zelf maar eens op je gemak deze topic door, het is schandalig gewoon en schaamteloos vindt ik.
...
Software releases zouden heel zorgvuldig moeten gebeuren.
Verder kan en mag het echt niet zo zijn dat elke versie steeds met zoveel BUGS wordt gereleased (oude en nieuwe BUGS).

Dit duidt voor mij op een Hardware matig probleem, danwel in een bepaalde serie danwel in alle ontvangers.


Tsja.. ik lees ook de berichten hier op het forum. Ik begrijp dat dit soort dingen niet uit de lucht komen vallen en ik vraag me bijna af waarom ik zo weinig problemen ken, en ik heb nog wel twee decoders geflashed smile Dan had ik moeten vragen om problemen, haha smile.. Een ding wat ik standaard altijd wel doe, is de content van mijn USB stickje leeghalen als ik een firmware erop plaats. Ik deed dit omdat in hele vroege varianten van de firmware (jaartje terug) ik altijd het probleem had dat mijn stick niet herkent werd als er andere content op had staan. Maar verder doe ik weinig anders dan jullie..

Ik pleit eigenlijk ook meer voor een "Beta Programma" met wat members van dit forum om de firmware beter door te testen. Iedereen heeft eigenlijk ander soorten errors (en dat is vreemd) en dit soort zaken komen eerder aan het licht als er meer mensen er sneller en beter bij betrokken worden. Iedereen kijkt er toch weer anders na en kent hierdoor weer andere problemen. Vervolgens is het de taak van Rebox om de problemen te inventariseren en aan te geven wat ze hiermee gaan doen. Hun kunnen vervolgens deze bugs weer doorgeven aan de software leverancier en dan kunnen ze bepalen wanneer de tijd rijp is om de software uit te brengen.
Het is jammer dat een firmware zoveel problemen geeft als deze uitkomt en dat mag eigenlijk niet gebeuren. Als je aan een betaprogramma meedoet dan weet je dat je nog wat problemen kan hebben, maar dan zou het zo moeten zijn dat je altijd terug kan vallen op een "stabiele" firmware. Ook kunnen mensen elkaar hierna beter inlichten wat wel zou moeten werken en wat niet... Als voorbeeld gesteld de Synology firmwares , NMT firmwares etc..Deze zijn allemaal superstabiel en draaien allemaal in een beta programma smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD

Er zijn altijd mensen die -nooit- ergens last van hebben (lees: Jurgen), misschien dat deze een aardig voetje bij de importeur zelf hebben en daarom alles recht praten wat krom is, als dit bij 95% van de gebruikers problemen oplevert, moet je niet zeggen 'dat is niet zo'.


Ik draai met v1.08.01 en heb nergens last van.
Misschien moet iedereen ze rebox weer terug zetten, naar een versie die wel goed werkte! [deed ik ook]

(Nogmaals ik zou zo weer een re9000 kopen)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: MACKerMD

Er zijn altijd mensen die -nooit- ergens last van hebben (lees: Jurgen), misschien dat deze een aardig voetje bij de importeur zelf hebben en daarom alles recht praten wat krom is, als dit bij 95% van de gebruikers problemen oplevert, moet je niet zeggen 'dat is niet zo'.


Ik draai met v1.08.01 en heb nergens last van.
Misschien moet iedereen ze rebox weer terug zetten, naar een versie die wel goed werkte! [deed ik ook]

(Nogmaals ik zou zo weer een re9000 kopen)


Ik danwel een re-4000 maar ik heb weinig problemen met m'n box. Ik heb de FW van Octagon er in zitten en dat gaat prima.
gr.Geert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Opel
Origineel bericht van: vandoorn
Prachtig
En nu? Een Dreambox?
gr. Geert


Ik ben nog aan het kijken welke de minste problemen heeft,
suggesties....


Die zijn er niet.
Ik heb vele ontvangers gehad, en allemaal hebben zij problemen, de een iets minder dan de andere, maar toch !!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Sorry Jürgen heb jij het hier dan nog wel over de Rebox 9000.

Ja sorry Henri, helaas het is niet anders, het klinkt afgezaagd en het is heel spijtig om nogmaals te bevestigen dat ik het hierbij om een RE-9000 heb en sterker nog, ook de RE-8000 bevalt uitstekend met de nieuwste software.

Het enige waar ik inderdaad nu ook last van heb is de korte freeze in de avond maar dat is dan ook op dit moment het enige probleem.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Henri Aalten
Sorry Jürgen heb jij het hier dan nog wel over de Rebox 9000.

Ja sorry Henri, helaas het is niet anders, het klinkt afgezaagd en het is heel spijtig om nogmaals te bevestigen dat ik het hierbij om een RE-9000 heb en sterker nog, ook de RE-8000 bevalt uitstekend met de nieuwste software.

Het enige waar ik inderdaad nu ook last van heb is de korte freeze in de avond maar dat is dan ook op dit moment het enige probleem.


Ook ik wilde een positief verhaal schrijven. Echter: op het moment dat ik hiermee bezig was liep de box (RE 8000) vast. Dit gebeurde op het moment dat mijn vrouw, tijdens timeshift kijken, de reclames wilde door skippen. Er was een harde reset nodig om de box weer tot leven te wekken... Vervelend.

Gelukkig ervaar ik verder (nog) geen problemen.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Origineel bericht van: Opel
Origineel bericht van: vandoorn
Prachtig
En nu? Een Dreambox?
gr. Geert


Ik ben nog aan het kijken welke de minste problemen heeft,
suggesties....


Die zijn er niet.
Ik heb vele ontvangers gehad, en allemaal hebben zij problemen, de een iets minder dan de andere, maar toch !!
De homecast 9000 heeft de minste problemen en een zeer degelijke en goede ontvanger, heb altijd homecast gehad en denk dat ik hier weer na terug ga.

Vriendelijke groeten,
Opel

VU+ ZERO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Nu Ik heb een Homecast gehad, slechter kan je niet kopen.
Maar jou keus.

Je was er anders heel tevreden over dit was jou eerst ontvanger die goed werkte schrijf jezelf, in ieder geval geen hikkend beeld.
En de software die ze uitbrengen is echt 10 maal beter da Rebox.

Vriendelijke groeten,
Opel

VU+ ZERO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opel

Ik heb vele ontvangers gehad, en allemaal hebben zij problemen, de een iets minder dan de andere, maar toch !! De homecast 9000 heeft de minste problemen en een zeer degelijke en goede ontvanger, heb altijd homecast gehad en denk dat ik hier weer na terug ga.


Kom op zeg, dat meen je niet!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Opel
Origineel bericht van: Henri Aalten
Nu Ik heb een Homecast gehad, slechter kan je niet kopen.
Maar jou keus.

Je was er anders heel tevreden over dit was jou eerst ontvanger die goed werkte schrijf jezelf, in ieder geval geen hikkend beeld.
En de software die ze uitbrengen is echt 10 maal beter da Rebox.


Was tevreden !!!!!!!!!!
Nu allang niet meer. Ieder zijn keus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...