Ga naar inhoud


Nieuwe PGI v0.9 Shokkiras firmware voor de IPbox9000


ikbennico

Aanbevolen berichten

Ik kwam een nieuwe versie van PGI v0.9 tegen,ik hoop iets minder problemen.

Hij werkt hier op de CD kaart, maar intensief testen heb ik nog niet geaan.

 

 

+---------------------+

| PGI v0.9, Shokkiras |

| based on DGS 13219 |

+---------------------+

 

Bedankt uncle.f en LaneThe2nd voor de hulp om deze image te maken!

 

 

THIS SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS" AND ANY EXPRESSED OR IMPLIED WARRANTIES, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE ARE DISCLAIMED. UNDER NO CIRCUMSTANCES WILL THE PGI SOFTWARE AUTHORS BE LIABLE FOR ANY INDIRECT, INCIDENTAL, CONSEQUENTIAL, SPECIAL OR EXEMPLARY DAMAGES, DATA LOSS OR HARDWARE MALFUNCTION, ARISING IN ANY WAY OUT OF THE USE OF THIS SOFTWARE UNDER NEGLIGENCE OR EVEN IF ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGE. BY INSTALLING AND USING THE SOFTWARE YOU ACCEPT ALL THE TERMS AND CONDITIONS OF THIS AGREEMENT.

 

 

Veranderingen in de PGI 0.9

===============================================================================

 

-Nieuw: toegevoegd EPG informatie over de lopende programma voor elk kanaal is in de kanalenlijst te bekijken

- Nieuw: PGI toegevoegde optie (OSD Menu): EXTRA VIDEO LAYER, je kan kiezen tussen gelijktijdige HDMI SCART-uitgang of betere PiP

- Fix: boot is nu ok voor de ontvangers met 2 Conexant tuners

- Fix: verstreken programma bar in het infopaneel toont de correcte informatie

- Fix: Opnamen zijn gesorteerd op datum in aflopende volgorde in de opnamelijst

- Fix: "gecodeerd kanaal" banner wordt getoond met een lichte vertraging

- Fix: veel fixes voor standaard op de achtergrond verwerken van de EPG

- Fix: sleep timer ingesteld via de Power knop popup-menu wordt correct weergegeven in Time Settings menu

- Fix: HDD opties zijn nu beschikbaar voor de ontvangers met DVB-T/DVB-C tuners

- Update: verbeterde transliteratie algoritme voor niet-latijnse PVR bestandsnamen en voor VFD kanaalnamen

- Fix: gecorrigeerd iptables gedrag (enkele regels werden niet ondersteund in 0,8 ten opzichte van vorige versies)

- Fix: eigen skins kan nu gebruikt worden zoals de bedoeling was

- Fix: SSH daemon (werkte niet in 0.8.x)

- Nieuw: enabled on-demand dialing optie voor pppd

- Fix: web interface fix voor het uploaden van plugins met Internet Explorer

- Nieuw: extra partities op de interne HDD zal gemount worden op dezelfde manier als externe USB-apparaten (in / mnt / usb / sd *)

- Nieuw: MEDIA_CLEAN optie is terug in pgi.conf

- Update: usb_modeswitch versie bijgewerkt naar 1.1.4 samen met de nieuwste modem-database

- Veel kleinere, maar zeer belangrijke stabiliteit fixes

 

 

 

Ik heb een backup van mijn flash gemaakt waar alles al in zit.(voor de bekende vage n00b kennis)

Hij staat al ingesteld op oscam omdat hij beter met de canaldigitaal glitchen kan omgaan.

Weg zijn ze niet maar vallen minder op.

De webif van oscam is http://IPBOX:9000 onderste lezer.

De extra plugin is crossepg voor de engelse zenders onder de groene knop.

 

Je kan hem binnenhengelen op: http://www.file-upload.net/download-2787206/PGI-9000-v0.9-CD.rar.html

 

Voor de Hobbyisten onder ons is er zonder emu op: http://www.file-upload.net/download-2787220/PGI-9000-v0.9.zip.html

De addonpack op: http://www.file-upload.net/download-2787228/addon.pgi.002.tbz2.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ plex

Bedankt, maar de bedankjes gaat wel uit naar pacco and friends voor hun belangeloze inzet en werk.

Ik heb alleen de emu erin geprutst en meteen met CD werkend voor de mindere hobbyisten.

In ieder geval blij te horen dat ik er iemand een plezier heb gedaan.

Oja en heb crossepg plugin erin gezet, thats it en daar weer een backup gemaakt voor die vage n00b.

 

@ cemeli

Neem dan de PGI-9000-v0.9-CD.rar file daar zit alles in en meteen werkend.

 

Nico

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nico, crossepg wordt toch gebruikt voor de engelse zender op 28.2 of niet (SKY), als dat zo is, zou crossepg niet meer nodig moeten zijn, aangezien de sky epg nu ook goed moet gaan met ontvangen. Ik kan het zelf niet meer testen nu, aangezien ik mijn 28.2 kop heb verplaatst laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even getest met de noob versie, waarvoor mijn dank ikbennico, maar ik loop tegen het volgende aan, Bij 1 opnamen met oscam als cardserver, krijg ik op de verdere kanalen die op dezelfde transponder zitten geen beeld meer, maar lukt de opnamen wel, op alle andere kanalen heb ik gewoon beeld, bij 2 opnames tegelijkertijd, lukt de opname ook, mits ik niet van zender verander, en heb ik wel ineenkeer beeld op dezelfde transponder.

Voorlopig ga ik weer terug naar PGI 0.71, maar ik hoop dat de volgende versie van pgi goed gaat draaie, want de images zijn altijd zeer stabiel geweest.

 

Groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ naze1975

 

Ik heb je bug hier even uitgeprobeerd, en kreeg hetzelfde probleem.

RTL4 opnemen RTL5 geen beeld, SBS6 wel

SBD6 opnemen net5 geen beeld zelfs het ongecodeerde BVN geen beeld op dezelfde TP.

Ik heb zelfs een oudere oscam uit v.0.8.1 gevist die goed dual-decoding deed, maar helaas hetzelfde resultaat.

Ik heb zelfs in het PGI menu de extra-video-layer van scart naar PIP gezet maar dat maakt niets uit.

Dus het ligt toch aan de firmware zelf.

Misschien maar weer wachten op de bugfix versie v0.9.1

 

@ cemeli

 

Hier heb je een geel knoppie voor je probleem.

 

Nico

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op denktenk al de vraag gelanceerd om de vroegere bestanden te converteren.Bestanden waar een - in staat schijnen niet te lukken.Vermits bij mij in de titels overal een - staat kan ik niets converteren.Ben ook de heerlijke favpip kwijt.Terug naar versie 0.7 gegaan.Zag er verder wel goed uit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ belletj

 

Het is misschien een ideetje, kan je de opnames via de webif naar mpeg zetten.

Daarna die mpeg in de divx dir zetten zodat je mediaspeler die kan afspelen.

Op een gegeven moment moet je toch over want die opname bestanden heeft een andere formaat heeft.

Hopelijk kan dit misschien helpen.

 

Nico

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

inderdaad. Deze is alweer een stukje beter, maar helaas, mgcamd kan niet en opnemen en kijken tegelijk.

 

Ik heb nog wel even gekeken naar oscam, maar die kan me kaartje niet updaten. Voor de rest werkte deze versie al een stuk beter dan de vorige (dgs versie).

 

Wat ik wel jammer vind is dat in de ene versie je spul in /var/etc/pgi.conf kon zetten, en dan met deze versie wordt er een cscontrol panel gemaakt in de webinterface om een /var/etc/cs.conf te vullen...

 

Waarom niet gewoon vasthouden aan pgi.conf, dat werkte prima, en daar waren we net zo'n beetje aan gewend.

 

Mijn boxje draait weer pgi 0.7.2, en ik kijk wel naar de volgende.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan dat omzetten had ik ook al gedacht echter in de webif zie ik mijn opnames nergens staan.Ik kan ze dus ook niet als mpg wegschrijven.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...