Ga naar inhoud


Nieuwe moderator Linux


Lamko

Aanbevolen berichten

Bij deze laat ik even aan jullie leden weten dat ik sinds enkele dagen hier moderator ben geworden.

sommige diehard leden zullen het wel gemerkt hebben maar voor de rest wou ik het toch even onder de aandacht brengen.

 

Niet om de aandacht op mezelf te vestigen maar gelijk ook even wat mijn doel als moderator is en jullie niet alleen maar dom typwerk ga leveren. Maar dat jullie begrijpen wat jullie doen door simpele database punten waar je soms toch echt even je hoofd bij moet gebruiken. Zo heb ik al een eerste punt gemaakt in de Linux database hoe je de broncode moet patchen in Linux. In de geest van "patch patchdiejewiltuitvoeren.diff" Misschien een beetje specifiek punt en eigenlijk dient er eerst nog een stuk over compileren voor te komen. Maar dit komt later nog.

Daarnaast ga ik vooral dieper in hoe de werking tussen verschillende onderdelen in Linux zitten en welke onderdelen van elkaar afhankelijk zijn. Dit helpt namelijk bij fouten opsporen en hoe je problemen kan voorkomen.

Verder ga ik eerst wat basisonderwerpen aan de orde stellen die je in een normale handleiding niet tegen zult komen.

Gr,

 

Lamko

 

Ps

Hoop op een fijne tijd hier als moderator met jullie te samen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe meer actie hoe beter smile

@Tonskidutch

Daarvoor komt er een simpele gebruikershandleiding die ik zelf niet ga schrijven. Daarvoor was hier laatst namelijk ook een mooi topic over, Ubuntu. Wat toch het grootste deel van de gebruikers draait. Niet dat ik andere distro's zal negeren en zoveel verschillen ze trouwens ook niet van elkaar. Het is toch eigenlijk alleen maar het pakketbeheer waar het op aankomt.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
suc6 Lamko
bedenk er zijn altijd oude windows slachtoffers tussen de nieuwe linux users... smile
cheers


Ik ben er zo een. Ik weet bijna zeker dat ik ooit de overstap
ga doen. Dan helpt alleen als er ook "eenvoudige" hulp is.

Dus Lamko . . . doe je best en sterkte . . .
Over het modderen had ik het al over gehad.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes ermee.

 

Linux is een fantastisch goed OS en zeker niet moeilijker dan Windows. Maar net wel iets anders. Newcomers vragen regelmatig moet er dan geen CD in om mijn printer, scanner of usb fototoestel te kunnen gebruiken. En staan dan zeer verbaasd dat dit allemaal zo maar werkt.

 

Ze zoeken naar de C-drive ? Terwijl een naam van de partitie natuurlijk veel eenvoudiger en het niet uitmaakt op welke HD of partitie die staat. En een Ext3 of Ext4 file systeem hoef je niet naar om te kijken. Moet je niet de schijf niet regelmatig opruimen of defragmenteren, is dan de vraag.

 

De boomstructuur is even wennen. Maar die gebruiken ze al jaren in de internet browser. Wat nu moeilijk ?

 

En hier nog nooit een Linux virus gezien en ook geen enkele anti-virus programma in gebruik.

 

Gebruik zelf in hoofdzaak Mandriva omdat dit bijzonder gebruiksvriendelijk werkt. En met MCC (Mandriva Control Center) alles op een plaats instelbaar is.

 

Er dus nog veel werk aan de winkel om Open bron software gemeengoed te maken.

 

Voor toepassing in een Sat ontvanger is het al erg handig hiermee om te kunnen gaan. Een sat ontvanger draaiend op Windows ben ik nog niet tegengekomen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...