Ga naar inhoud


Frequentie DVB-T CAIW achterhalen


Fabian

Aanbevolen berichten

In mijn PC heb ik een "hybride" TV kaart zitten, waarmee ik met Windows Media Center zowel analoog als DVB-T kanalen kan ontvangen.

Aangezien CAIW per 10 oktober stopt met het doorgeven van analoge kanalen, heb ik mijn TV kaart zo geconfigureerd voor het ontvangen van DVB-T. Dit gaat perfekt, alleen voor het streamen wil ik graag de zendergegevens te weten komen, zoals frequentie, bitrate, etc. Wie weet waar ik dit kan vinden? Bij de zender eigenschappen zie ik dit niet staan en ook op de site van Caiway kan ik er niks over vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


722000 MHz BW 8MHz FEC hp 1/2 FEC lp AUTO M QAM64 TM 8k

762000 MHz BW 8MHz FEC hp 1/2 FEC lp AUTO M QAM64 TM 8k

818000 MHz BW 8MHz FEC hp 1/2 FEC lp AUTO M QAM64 TM 8k

 

Kijk is of deze het zijn

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Codx,

 

De eerste frequentie moet in kHz zijn i.p.v. MHz.

Op de eerste krijg ik dan met VLC Media Player RTL7 te zien, de tweede Discovery Channel en de derde geeft geen beeld bij mij.

Hoe krijg ik echter de andere kanalen te zien?

Caiw zendt namelijk 21 DVB-T kanalen uit.

Als bijlage heb ik een afbeelding gevoegd met mogelijke instellingen in VLC

post-841-1318261243,9514_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf al iets verder gekomen. Als je met je RMK de stream selecteer, dan kun je middels de subknop "programma" een andere zender selecteren.

Ik heb nu het volgende:

722 MHz: RTL7, Veronica, NET5, RTL8, Comedy Central, TMF, MTV

762 Mhz: Eén, Ketnet, Caiw info, Discovery, Animal Planet, NGC, CNN, Journaal 24, Eurosport

Van de blok "Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5, SBS6" mis ik dus nog de juiste frequentiegegevens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het beste kun je even alle frequenties aflopen, gewoon telkens 8 mhz ophogen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat een kabelaar DVB-T doorgeeft. Wat is eigenlijk de reden dat het op de kabel weer in een andere digitale vorm gegoten moet worden namelijk DVB-C terwijl DVB-T ook wel werkt via de kabel? Zo kun je ontvangers gemakkelijk met elkaar uitwisselen en is de concurrentie ether/kabel groter omdat je gemakkelijk kunt overstappen.

 

Citaat:
KPN Digitale TV, Bellen en Internet bij KPNTotaal.nl - Caiway doet tests met het doorgeven van digitale televisie waarbij DVB-T gebruikt wordt via de kabel. DVB-T is de techniek die normaal gebruikt wordt voor digitale televisie via de ether (ook bekend als Digitenne). De T staat voor terrestrial. Op de kabel wordt normaal DVB-C (cable) gebruikt. Beide technieken zijn niet uitwisselbaar, een DVB-C ontvanger kan niet gebruikt worden voor DVB-T, en andersom. Bij de test worden twee frequenties gebruikt om in totaal 16 TV zenders ongecodeerd door te geven. Met een Digitenne-ontvanger (of TV met DVB-T tuner) aangesloten op de kabel zijn deze dan te ontvangen. De EPG is voorzien van de mededeling "DVB-T test CAIWAY;

Lees meer op: http://televisiedigitaal.nl/nieuws.php?nieuwsID=1252.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met DVB-C is meer bandbreedte mogelijk. Maar ik vraag me ook wel eens af of het niet mogelijk was geweest om DVB-C/T tot één standaard te combineren.

 

In de meeste landen heeft DVB-C (kabel in het algemeen) echter amper betekenis, dus het was het waarschijnlijk niet waard om alle DVB-T tuners daarvoor duurder te maken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

k vind t best netjes van Caiway om t grootste deel van de "standaard" analoge zenders in een FTA DVB-T mux op de kabel te zetten..

 

veel TVs hebben immers wel een (FTA) DVB-T tuner.. maar geen DVB-C tuner smile

 

en met regelmaat dat er DVB-T tuners voor een habbekrats te koop zijn die je rechtstreeks in je scartaansluiting kan duwen smile

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
k vind t best netjes van Caiway om t grootste deel van de "standaard" analoge zenders in een FTA DVB-T mux op de kabel te zetten..

veel TVs hebben immers wel een (FTA) DVB-T tuner.. maar geen DVB-C tuner smile

en met regelmaat dat er DVB-T tuners voor een habbekrats te koop zijn die je rechtstreeks in je scartaansluiting kan duwen smile


Dat was ook precies de overweging van Caiway om dit te doen, dus eindelijk eens een kabelaar die iets klantgerichts doet!

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

en na een aantal jaar ( lees een jaar of 5 ) schrappen ze de DVB-T muxen gewoon weer omdat DVB-C(2) tuners dan wel redelijkerwijs mainstream worden

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...