Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Foutmelding bij Downloaden Software voor 9000


Sim50

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Bij het downloaden van de software NL_FH7SKMGVGW_RE9000HDPVR_incl_loader_V10837.ird middels de 0 modemkabel krijg ik als er 2% is gedownload de volgende melding: ERR 0 X 12 op het Display van de Rebox 9000.

Ik gebruik een 0 modemkabel die is aangesloten middels de USB poort, de USB poort is geconfigureerd naar serieel RS 232. Het programma Porter ziet ook de poort. De PC werkt onder Windows 7 X64.

Googlelen op ERR 0 X 12 geeft geen resultaat, weet iemand een oplossing?

Simon

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kreeg het met mijn laptop met WIN7-64 en USB - RS232 converter ook niet voor elkaar.

Heb uiteindelijk maar een andere laptop gebruikt met ingebouwde RS232 poort.

 

Wellicht een overbodige vraag maar functioneerde de upgrade niet via de USB stick?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sim50
Hallo,
Ik gebruik een 0 modemkabel die is aangesloten middels de USB poort, de USB poort is geconfigureerd naar serieel RS 232. Het programma Porter ziet ook de poort. De PC werkt onder Windows 7 X64.
Googlelen op ERR 0 X 12 geeft geen resultaat, weet iemand een oplossing?
Simon


Het zou me niet verbazen als je porter met administrator rechten moet draaien onder Windows7.
Dat moet met ART per slot van rekening ook...

RE-8000HD PVR met Octagon 1018 firmware en Enigma 2 op USB

500GB WD Scorpio Blue (Intern)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je niet teveel voor van Porter.exe want dit programma wordt niet eens geïnstalleerd.

Wat wel een belangrijke rol zou kunnen spelen en dat is hiervoor ook al aangehaald is de Virusscanner en eventuele andere draaiende beveiliging programmatuur.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik kreeg het met mijn laptop met WIN7-64 en USB - RS232 converter ook niet voor elkaar.
Heb uiteindelijk maar een andere laptop gebruikt met ingebouwde RS232 poort.

Wellicht een overbodige vraag maar functioneerde de upgrade niet via de USB stick?


Hallo Jurgen,
De upgrade functioneerde wel, maar vervangt de Loader niet.
Ik heb de vraag nu bij Rebox neergelegd.
Bedankt voor het meedenken, ook RKelly, vandoorn en sathopper, ook deze aanbeveligen uitgeprobeerd.
Echter geen resultaat.
vr.gr. Simon

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sim50
De upgrade functioneerde wel, maar vervangt de Loader niet.
Ik heb de vraag nu bij Rebox neergelegd.

Hoi Simon,

Dat is typisch, tenzij ik het gemist heb maar tot nu toe heb ik nog van niemand vernomen dat de loader niet ge-upgraded wordt als de update via de USB stick wordt uitgevoerd.
Ben benieuwd naar het antwoord van Rebox.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De loader kun je toch alleen maar vervangen via de RS232 en een 0-modem?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren via de nulmodemkabel eerst V37 met loader overgezet en fabrieksinstellingen gereset. Gevolg geen beeld meer. Daarna via de nulmodemkabel V37 zonder loader overgezet, reset fabrieksinstellingen en fastcan en bijna alles werkt weer naar behoren. Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de voorste USB poort. Toen ik na de upgrade via usb de zenderlijsten wou terugzetten sloeg de Rebox helemaal op tilt. Restereerde niets anders dan stroom eraf halen en opnieuw opstarten. Bij het insteken van de USB zegt hij USB apparaat gevonden maar als ik via het menu naar dataoverdracht ga krijg ik als foutmelding "bestand niet gevonden". Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fimave
Restereerde niets anders dan stroom eraf halen en opnieuw opstarten. ....krijg ik als foutmelding "bestand niet gevonden". Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Dat de stroom eraf gehaald moest worden is al in dit forum herhaaldelijk door de verschillende leden kenbaar gemaakt dus dit had jij je kunnen besparen als je misschien iets beter de hieraan gerelateerde berichten had gelezen.

Ook het probleem met "bestand niet gevonden" is al menig keer aan de beurt geweest.
Meestal helpt het om de USB stick opnieuw in FAT32 te formatteren en soms wordt het type USB stick niet geaccepteerd en moet een ander merk / type worden gebruikt ook al heeft deze stick voordien goed gefunctioneerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
De loader kun je toch alleen maar vervangen via de RS232 en een 0-modem?


Hallo,
De loader is inderdaad alleen maar te vervangen middels RS 232 en een 0 modemkabel, ik ben er inmiddels achter dat de foutmelding ERR 0 X 12 op het Display van de Rebox 9000 niet aan de ReBox ligt.
Het is communicatiefout van USB naar RS232, ik zal moeten zoeken naar een goede communicatie.
Simon

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...