Ga naar inhoud


script voor usb smartreader


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Moderator

als het goed is heb je iets van serial reader : /dev/ttyUSB0 als definitie voor die eerste smargo smartreader.

 

doe een dmesg |grep tty om te kijken waar de 2e zit, ik gok /dev/ttyUSB1.

 

Dan in je cccam.cfg nog een regel opnemen serial reader : /dev/ttyUSB1 en alle andere dingen die je wilt opgeven voor die 2e reader dan zou het moeten spelen.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Lamko
Hiermee maak je de devices aan. Als het goed is heb je dit helemaal niet nodig. Doe dit dus ook alleen als de apparaten niet door udev worden aangemaakt.


Kan ik deze methode wel gebruiken als je problemen hebt na een restart van CCcam. Ik heb sinds woensdag een nieuwe server en gebruik een usb hub. In de oude situatie had ik nooit problemen (ubuntu 8.04) maar in de nieuwe situatie met ubuntu 10.10 en nu met debian 5 heb ik steeds problemen dat na een restart hij bepaalde usb readers niet meer herkent (heb 7 kaarten en na een restart kent hij dan nog maar 4 van de 7 readers en soms ook 5 enzovoort, dit wisselt nogal eens). Als ik dan de pc geheel opnieuw opstart dan herkent hij de readers wel weer. Kan het aanmaken van devices hier een oplossing voor zijn?

Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft het niet te maken met een te hoog stroom verbruik van je readers? Misschien dat je vorige server meer stroom leverde zonder te klagen...

(Ik neem aan dat je dus nieuwe hardware in gebruik hebt nu)

Je kan eventueel je readers eens "verdelen" over de USB poorten...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Heeft het niet te maken met een te hoog stroom verbruik van je readers? Misschien dat je vorige server meer stroom leverde zonder te klagen...
(Ik neem aan dat je dus nieuwe hardware in gebruik hebt nu)
Je kan eventueel je readers eens "verdelen" over de USB poorten...


Hoi Big Fellow,

Bedankt voor je reactie. Dit lijkt mij wel sterk want ik gebruik namelijk wel een externe adapter... dus dan lijkt het me toch geen probleem?

Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien gewoon proberen?

 

Ik had een handtekening ooit die van toepassing is op dit; "Assumption is the mother of all f*ckups..." Dus niets aannemen, al helemaal niet als je het eenvoudig kan testen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Big Fellow,

 

Denk dat ik het probleem heb gevonden:

 

[ 10.890178] usb 5-3.4.3: usbfs: interface 0 claimed by ftdi_sio while 'brltty ' sets config #1

[ 10.890179] ftdi_sio ttyUSB5: FTDI USB Serial Device converter now disconnect ed from ttyUSB5

 

Het lijkt er op dat brltty de boosdoener is... Die ga ik eens ff removen...

 

 

Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Reneetjuh
Hee Big Fellow,

Denk dat ik het probleem heb gevonden:

[ 10.890178] usb 5-3.4.3: usbfs: interface 0 claimed by ftdi_sio while 'brltty ' sets config #1
[ 10.890179] ftdi_sio ttyUSB5: FTDI USB Serial Device converter now disconnect ed from ttyUSB5

Het lijkt er op dat brltty de boosdoener is... Die ga ik eens ff removen...



Voor alle anderen die dit probleem ook ooit zullen hebben/krijgen:
brltty geremoved en..... Het werkt smile Hij vindt nu alle readers...

Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...