Ga naar inhoud


[RE-8000HD] aanschaffen RE-8000HD en opnemen/afspelen


retepnegrebsrek

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een RE-8000 ontvanger te kopen.

Kan deze nu zonder problemen opnemen en tegelijk een andere zender bekijken of moet ik daarvoor andere/alternatieve software gebruiken.

Het is niet echt mijn bedoeling om er mee te gaan hobbieën, en als ie gewoon functioneerd met orginele fw vind ik dat ook prima ( voor de eerste tijd )

Mvg Peter

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: retepnegrebsrek
Ik ben van plan om een RE-8000 ontvanger te kopen.
Kan deze nu zonder problemen opnemen en tegelijk een andere zender bekijken of moet ik daarvoor andere/alternatieve software gebruiken.

Met de RE-8000 kun je met de standaard software opnemen en wel met:

1 LNB kun je naar één zender kijken en tegelijkertijd een tweede opnemen
2 LNB`s (DUO LNB Twin) en 2 antennekabels kun je naar naar één zender kijken en tegelijkertijd 2 andere opnemen.

De gecodeerd opgenomen zenders worden ongecodeerd opgeslagen mits je de smartkaart in de interne kaartlezer gebruikt

Je kunt opnemen op een externe USB harddisk en USB stick.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dat wordt een stuk duidelijker. Alleen dus bij gebruik van de interne reader wordt ongecodeerd opgeslagen.

Dat houd dan toch in dat er andere firmware opgezet moet worden om de interne kaartlezer te gebruiken ?

 

Ik heb nu een topfield pvr 5510 en juist dat hele gecodeerde opname gedoe begint me een beetje te vervelen. Voor je het weet ben je te laat en dan kan je niet meer kijken...

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de RE8000 is het interne kaartslot Mediaguard compatible, dus je kan CD zenders "out-of-the-box" ongecodeerd opnemen.

 

Gebruik je een Mediaguard CAM i.p.v. het interne kaartslot, dan wordt het gecodeerd opgeslagen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een LNB aangesloten is er wel een beperking van welke kanalen je tegelijk kan bekijken en opnemen.

 

Je kan met een LNB bijvoorbeeld niet tegelijk een vertikaal gepolariseerd station bekijken en een horizontaal gepolariseerd station opnemen.

 

De ontvanger laat zelf zien wat wel en niet tegelijk gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: retepnegrebsrek

Het gaat me er als eerste om dat ik niet steeds de opnames moet kopieëren om ze ooit eens te bekijken.

Nogmaals, NEE, dat is niet nodig als je de standaard geïmplementeerde software gebruikt en de smartkaart in de interne (onderste) kaartlezer plaatst.
Wil je om welke reden dan ook een CAM gebruiken dan moet je inderdaad de opnamen binnen 48 uur kopiëren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van dezelfde overwegingen heb ik naast TF PVR 5000 en Philips DSR 8121, ruim een half jaar geleden ook de Rebox-HD8000 gekocht. Alles bij elkaar een keuze waarvan ik geen spijt heb. Ik zal niet beweren dat e.e.a. altijd volledig probleemloos werkt. Maar in vergelijking met andere sat onvangers is de Rebox zeker niet slecht. Als dit en vergelijkbare fora mag geloven bestaat de ideale (=100% probleemloze) sat ontvanger (nog) niet.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...