Ga naar inhoud


[DM500HD] Vaak een crash


conc

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Avalon
LItlesat

Waar bazeer je onzin op ?

Het is bekend dat de PLI-Images errors vertonen heb er al meer dan xxx terug zien komen met het wel bekende boot probleem en zender probleem. En ja daar stond een PLI-IMAGE op.


Wat een onzin!

Wat is daarover bekend? Ik heb daar niets over gehoord en met 2 HD boxen ook nog niets van gemerkt.

Avalon, kun je toelichten wat er dan bekend is van die problemen, behalve problemen door onervarenheid?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Citaat:
Ik ga toch ook niet op elke vraag over Gemini meteen een post plaatsen van "installeer maar OpenPLi"?

 

Jij misschien niet, maar ik zie dat wel regelmatig gebeuren.

 

Even allemaal aardig zijn tegen elkaar, want anders moet de slotenmaker weer aan de slag wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Probleem zat in de zenderlijst.

Wat zat er dan fout in de zenderlijst. Ik kan geen rede bedenken dat je een crash krijgt op een zenderlijst.


Dacht ik tot voor kort ook. :D Mijn DM800 draait al enkele jaren stabiel als een huis. Enkele weken terug doe ik eens een online OpenPli update en zie na de update dat ik een andere zenderlijst in mijn systeem heb zitten, waar mijn eigen favorieten mapje ontbreekt. Ik had besloten om het maar zo te laten, en vanaf dat moment crasht de DM800 dagelijks en soms meermaals op een avond. Ik ging al uit van voedingsproblemen o.i.d. Toevallig lees ik dit topic en besluit om eens opnieuw te flashen. Bij een herinstallatie krijg ik de vraag of ik mijn oude instellingen weer wil terugzetten en als ik dat doe verschijnt weer mijn oude settings lijst met mijn oude zelf aangemaakte favorieten mapje. Nu is de DM800 weer stabiel zoals altijd. Heb nu toch ook sterk het vermoeden dat een corrupte zenderlijst de crashes heeft veroorzaakt. Vraag me nu af of deze 'vreemde' settings wellicht automatisch tijdens de update zijn geinstalleerd. confused

grtz Wilhelm. wink

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wilhelm

Enkele weken terug doe ik eens een online OpenPli update en zie na de update dat ik een andere zenderlijst in mijn systeem heb zitten, waar mijn eigen favorieten mapje ontbreekt.


alhoewel een beetje off-topic....bovenstaande viel mij afgelopen maandag ook op toen in een openPLI online update uitvoerde. Mijn bestaande zenderlijst werd overschreven door een nieuwe (in dit geval HENKSAT).
Ik was in de veronderstelling dat de online update alleen de systeemsoftware raakte en niet de instellingen, zenderlijsten en plugins.

kan iemand van het PLI team hier iets zinnigs over zeggen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je Henksat eens hebt gedownload, en er komt een nieuwe versie uit van de Henksat settings, dan krijg je die automatisch binnen als je een update uitvoert, en zo hoort het ook.

als je dit niet wenst : Henksat de-installeren (via Applications, verwijderen).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben jullie ooit de henksat settings geinstalleerd gehad en deze overschreven door je eigen. Zodra er dan een upgrade komt van Henksat, dan worden je eigensettings "gedeeltelijk" overschreven. Heel logisch.

 

De oplossing is de Henksat settings verwijderen voordat je je eigen erop zet (via Applicaties rode toets). Doe je dat niet dan zullen je settings altijd overschreven worden als Henksat een upgrade maakt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dan hebben jullie ooit de henksat settings geinstalleerd gehad en deze overschreven door je eigen. Zodra er dan een upgrade komt van Henksat, dan worden je eigensettings "gedeeltelijk" overschreven. Heel logisch.

De oplossing is de Henksat settings verwijderen voordat je je eigen erop zet (via Applicaties rode toets). Doe je dat niet dan zullen je settings altijd overschreven worden als Henksat een upgrade maakt.


Klinkt logisch als ik dit zo lees, maar ik heb altijd alleen Petje123 gebruikt en ben daarna overgestapt op de settings van Satje07. Ik kan dus ook nergens Henksat settings verwijderen, aangezien deze er niet zijn :D Ik denk dat je gelijk hebt, en er bij de image update iets mis gegaan is, waarbij de settings gedeeltelijk zijn overschreven. Dit veroorzaakte dan het heropstarten en crashen van de box. Momenteel is de DM800 met de oude settings alweer stabiel als een huis ! whistle

Thanks !!

Wilhelm. wink

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...