Ga naar inhoud


[RE-9000HD] REBOX Kapot gegaan of is er iets ander aan de hand


SatellietFreaky

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Laten we even vaststellen dat de keuze van de HDD inderdaad vastlopers kan veroorzaken, hier zijn meerdere voorbeelden van.

Voor zo ver ik het hier heb kunnen lezen zijn maar weinig vastlopers bekend waarbij een WD Green HDD is gebruikt.

Vastlopers kunnen echter ook door vele andere oorzaken voorkomen en die liggen niet altijd aan de Rebox of de daarbij behorende software.

 

O.a. kan een niet goed uitgevoerde (volgorde) installatie voor vastlopers zorgen.

Als je na de installatie geen FastScan uitvoert en de ontvanger niet onmiddellijk na de installatie via de knop aan de achterzijde hard uitzet kun je ook vastlopers verwachten.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

SatellietFreaky

Heb je mischien op de bovenste knopjes gedrukt.

Dit overkwam mij ook en ik snapte ook niet waarom de afstandbediening niet werkte.

Maar je kan hem code`s leren zodat hij ook je tv kan bedienen.

Zo kan hij drie apperaten bedienen.

En moet hij de Rebox bedienen dan moet hij wel op de goede staan.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: remo
SatellietFreaky
Heb je mischien op de bovenste knopjes gedrukt.
Dit overkwam mij ook en ik snapte ook niet waarom de afstandbediening niet werkte.
Maar je kan hem code`s leren zodat hij ook je tv kan bedienen.
Zo kan hij drie apperaten bedienen.
En moet hij de Rebox bedienen dan moet hij wel op de goede staan.


Ik weet zeker dat dat goed stond. En ik gebruik de afstandsbediening alleen voor de rebox dus niet in combinatie met de tv of andere apparaten.

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Ik zit even te kijken naar jou hardware overzicht en zie dat je een samsung HDD in de ontvanger hebt zitten.
Houd je er wel rekening mee dat rebox deze HDD,s afraad ?
Hun adviseren alleen om de WD Caviar Green of Blue te gebruiken en geen Samsung of Seagate ivm onverklaarbare vastlopers.
het zou kunnen verklaren waar de vastlopers vandaan komen.....


Ik heb een tijd geleden, in een of ander draadje hier al aangegeven dat mijn samsung 320GB HDD rechtstreeks geleverd werd door Rebox zelf. Dit weet ik 100% zeker aangezien ik aanwezig was toen de rebox af importeur bij de dealer binnenkwam.
Met deze configuratie heeft hij in mijn ogen steeds redelijk goed gedraaid.
Ik denk toch sterk dat de hangsituaties een andere oorzaak hebben.

Dat er problemen kunnen zijn met het type HDD klopt natuurlijk wel want mijn eerste rebox had een seagate erin die door de dealer was ingebouwd. Maar met deze kon ik geeneens opnames maken. Deze is toen vervangen met een HDD door rebox zelf ingebouwd (dus af importeur) met een samsung 320GB.

Dus die hang met de .44 software komt volgens mij ergens anders door. wink

Tenzij de rebox met elke HDD wel eens een conflict heeft, aangezien er hier op het forum meerdere mensen hang situaties kennen terwijl er verschillende HDD inzitten. wink

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebox is geen importeur maar fabrikant, hun leveren aan de groothandels in Nederland, de diverse groothandels bouwen zelf de HDD,s in dus je bedoelt waarschijnlijk dat de groothandel de HDD heeft ingebouwd.

Ik heb wat navraag gedaan, Rebox geeft aan nog nooit een Samsung te hebben geleverd.

Ik weet wel dat er genoeg mensen geen vastlopers meer hebben na dat ze hun HDD hadden omgeruild voor een compatibel versie.

 

Ik probeer je ook alleen maar te helpen smile

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Rebox is geen importeur maar fabrikant, hun leveren aan de groothandels in Nederland, de diverse groothandels bouwen zelf de HDD,s in dus je bedoelt waarschijnlijk dat de groothandel de HDD heeft ingebouwd.
Ik heb wat navraag gedaan, Rebox geeft aan nog nooit een Samsung te hebben geleverd.
Ik weet wel dat er genoeg mensen geen vastlopers meer hebben na dat ze hun HDD hadden omgeruild voor een compatibel versie.

Ik probeer je ook alleen maar te helpen smile


Ik heb nogmaals contact gehad met de leverancier van mijn rebox en nog eens expliciet gevraagd hoe het nou zit met die hdd.
Nu zeggen zij dat ze op aanraden van rebox (importeur) er een Samsung 320gb in hebben gezet. Beetje wazig maar het zij zo.
Wel vermeldde hij dat ze destijds (Jan 2010) alle hdd' 's met 16mb cache vervangen hebben door types met 32 mb cache omdat met de 16mb types problemen waren, waarbij de rebox ging hangen.
wink

Bij mij loopt de rebox nu behoorlijk stabiel iig met deze Samsung

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Samsung 320Gb in gezet op aanraden van Rebox.nl?

 

Kan me niet voorstellen, er word namelijk altijd Western Digital green aangeraden door Rebox.nl

 

En je hebt natuurlijk een waardeloze leverancier, want wie zet er nu nog een 320Gb in, in een HD PVR. [Dan kan je amper wat opnemen, en bewaren]

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Een Samsung 320Gb in gezet op aanraden van Rebox.nl?

Kan me niet voorstellen, er word namelijk altijd Western Digital green aangeraden door Rebox.nl

En je hebt natuurlijk een waardeloze leverancier, want wie zet er nu nog een 320Gb in, in een HD PVR. [Dan kan je amper wat opnemen, en bewaren]


Dealer is niet waardeloos, aangezien ik zelf een 320GB voldoende achtte voor de opnames die ik maak.
Ik kan er wel een 1TB in gaan zetten maar wat heb ik daar aan als er toch 80% ongebruikte ruimte over blijft wink

En kennelijk zijn er hier nog meer mensen met een samsung die geen noemenswaardige problemen ervaren, althans niet meer dan met
welke andere schijf dan ook, dus . . . . whistle

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatellietFreaky
Update voor de bootloader 1.23 is gebeurd.
De procedure die ik heb uitgevoerd bestaat uit een aantal fasen en is best wel even een tijdrovend klusje:

1. Via porter de software downloaden/uploaden naar de rebox, Je ziet download in het schermpje van de rebox
2. Als hij daar meer klaar is verschijnt Write in het schermpje
3. Als hij daar mee klaar is krijg je Complete in het schermpje van de rebox, je kunt dan de rebox uitzetten met de schakelaar en weer aan.
4. Als het goed is verschijnt Loader 1.23 in het schermpje en daarna Upgrade App., dan verschijnt Write , dan Loading, dan Run, Chk HDD, Tijd Ijking en hij is weer online.
5. Zet apparaat weer uit en weer aan.
6. Je krijgt dan weer loading, run, chk HDD en is weer online.
7. Doe een reset naar de fabrieksinstellingen en zet de rebox daarna weer uit.
7. Stop usbstick met .44 software (NL_2VRBEURL1W_RE_9000HDPVR.v1.08.44.ird) erin en start m weer op.
8. Voer de upgrade uit naar de laatste software .44
9. Weer je rebox uit en aan.
10. Ga terug naar de fabrieksinstellingen.
11. Rebox weer uit en aan.
12. Laat alles weer scannen met fastscan (HD)
13. Zet je veiliggestelde zenderlijst in instellingen weer terug.
14. Zet rebox uit en weer aan.
15. Alles moet nu OK zijn


Heb alles geprobeerd met 0 modum kabel+ oude computer,het lukt mij niet om porter in te laden van rebox tv
ben er ook niet zo bedreven in,zoek nu iemand in de omgeving enschede om dit op te lossen,tegen een kleine vergoeding.
anders moet ik hem opsturen,en dat duurt 3 a 4 weken.heb met de fabrikant contact gehad,mocht het mislukken dan heb ik nog steeds garantie.wie is zo vriendelijk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...