Ga naar inhoud


2 schotels en tegelijk opnemen


martis

Aanbevolen berichten

Hallo

 

om toch alles uit mijn twin tunner te halen , heb ik vandaag een extra schotel aangesloten , de opstelling is nu , 1 schotel met motor , en eentje met een dubbele lnb.

 

alles staat goed ingesteld met de tuners , maar wat blijkt nu kan ik nog niet alles tegelijk opnemen en kijken , zijn er dan toch nog beperkingen , zijn er dan zoveel verschillende transponders ofzo.

 

Wil gewoon de 23.5 hd zenders allemaal kunnen kijken en opnemen.

 

gr

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoe heb je dit dan aangesloten het moet toch kunnen, als het goed is heb je nu een schotel voor

ontvanger 1 en voor ontvanger 2 de draaibare schotel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik ook tuner 1 motorisch systeem , tuner 2 de schotel met dubbele lnb.

 

alles werkt , maar kan niet alles tegelijk opnemen , is er dan iets fout of heeft hem met de zenders te maken .

 

gr

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: martis
heb ik ook tuner 1 motorisch systeem , tuner 2 de schotel met dubbele lnb.

alles werkt , maar kan niet alles tegelijk opnemen , is er dan iets fout of heeft hem met de zenders te maken .

gr
Wat heeft die dubbele LNB nou voor zin als je hem alleen op tuner 2 aansluit?
Zet er eens een DiSEqC-switch tussen, dus de gemotoriseerde schotel op input 1 of A van de switch en één uitgang van de twin-LNB op input 2 of B van de switch, van daaruit dus dan één coax naar tuner 1, de tweede aansluiting op de twin-LNB direct op tuner 2.

In je instellingen geef je op tuner 1 op dat de satelliet waar de vaste schotel op LNB2 zit met DiSEqC 1.0 of 1.1 en afhankelijk van wat je switch voor signaal wil toneburst op B of ´Vastgelegd DiSEqC commando AB´ of Input 2. (Screenshot 1)
Alle andere satellieten op tuner 1 via LNB1 met DiSEqC 1.2/Usuals en toneburst op A of Vastgelegd DiSEqC commando AA of Input 1. (Screenshot 2)

Op tuner 2 programmeer je maar één satelliet en zet je DiSEqC op geen (er zit immers geen switch tussen). (Screenshot 3)

Of je toneburst, committed of uncommitted moet gebruiken en of het AA/AB/BA/BB of Input 1/Input 2 moet zijn hangt van je switch af en weet ik ook niet precies maar is eigenlijk een kwestie van proberen.

post-33201-1318261333,9871_thumb.jpg

post-33201-1318261334,0111_thumb.jpg

post-33201-1318261334,0349_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou snap ik er niets meer van , waarom moet ik nou een switch gebruiken dan

 

1 motorisch systeem gaat naar tuner 1

2 schotel met duo lnb gaat naar tuner 2

 

Dan neem ik toch aan dat het zo moet lukken , waarvoor dient dan de switch.

 

Wil ik dubbel kijken gaat bv rotor toch naar 23.5 hd zender , en wil ik nog een zender opnemen , pakt hij toch signaal van duo lnb , of zie ik nu iets over het hoofd.

 

Tuner 2 staat ingesteld als simpel met lnb a/b 23.5 en 19.2 , en dat werkt

 

Wie kan mij dan eens uitleggen wat er verkeerd is , of doe ik nou iets heel doms blush

 

Of moet ik de vaste schotel met duo lnb juist op tuner 1 zetten dat deze prio heeft , en dan motor op tuner 2 , is dat het hahaha dacht ik net zo aan

 

 

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je iets wilt opnemen moet je wel aan geven van welke ontvanger je wilt opnemen

anders lukt het ook niet, dus als je iets wilt opnemen dan geef je aan tuner 2

je kunt ook de bekabeling om wisselen dan neem je op van tuner 1

 

het is ook een beetje verwarrend want je zij eerst dat je een dubbele lnb had

maar je bedoelde een duo lnb

 

van daar dat je dat antwoord van Lexzie kreeg wand die bedoelt op die manier

kun je zowel de draaibare schotel en de andere schotel op 1 ontvanger aan sluiten

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag de vraag nog eens anders stellen

 

Als ik via tuner 1 de motorisch systeem laat werken

en via tuner 2 mijn schotel met duo lnb , moet ik dan alles kunnen zien via de 19.2 en 23.5 en kunnen opnemen tegelijk , of red ik het dan nog niet,

 

Dat is eigenlijk mijn vraag , de configuratie komt wel goed.

 

gr martis

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bvb je tuner 1 iets laat opnemen van 19,2 transponder A dan kan je op deze tuner enkel nog kanalen bekijken die in dezelfde band zitten als transponder A.

Met tuner 2 zou je dan als ik je opstelling goed inschat een kanaal moeten kunnen bekijken van ofwel 19,2 ofwel 23,5 (als dit je duo lnb is).

 

Indien je nu ook van tuner 2 iets zou opnemen (bvb op 23,5 transponder B) dan kan je daar ook enkel nog maar kijken naar kanalen uit dezelfde band.

 

Hopelijk helpt dit je een beetje

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo wolverine ook al zegt, op die manier werkt het alleen maar

 

we gaan er van uit dat hij standaard van tuner 1 opneemt ,en daar sluit je de duo lnb op aan

als je dan iets opneemt van 23,5 en wilt iets van sbs 6 opnemen ,die heeft een verticale polarisatie

dan kun alleen maar zenders zien die ook verticaal gepolari-seerd zijn , dus alles zien en op nemen kan dan niet

 

dus zet de draaibare schotel op tuner 2 daar kun je dan alle zenders zien

en opnemen dus niet

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het spul staat wel goed , alleen klopt het volgens mij niet

 

Als ik ned3 rtl4 opneem tegelijk kan ik niet meer rtl5 opnemen

 

Dit was ook zo met de oude config , alleen de motor erachter , dan zou ik nou toch wel rtl5 moeten kunnen opnemen of kijken , praat hier over de hd 23.5

 

tuner 1 staat op geavanceerd alle sats per lnb ingesteld , dus lnb 1 19.2 lnb 2 23.5 enz

 

Tuner 2 staat op eenvoudig , a= 23.5 b=19.2

 

Gr

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...