Ga naar inhoud


(Blackberry) pinnen...


Aanbevolen berichten

Onder gebruikers van de Blackberry smartphones is het mogelijk om te pingen. Dit is een soort sms berichten en dan volledig gratis onder deze gebruikers.Je kunt een groep aanmaken (bv sat4all gebruikers)en dan onderling vragens stellen of gegevens uitwisselen.

In hoeverre hier op dit forum blackberry-gebruikers zijn weet ik niet en/of hier behoefte aan is. Feit is wel dat je elkaars pin uitwisseld of streepjescode. Misschien toch leuk om zoiets op te zetten... mijn pincode is 223DB1AE.. indien je het wil proberen. see you on PIN. cool

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het heet "Pinnen".

Om je PIN te vinden ga je naar - Options - Status -

Je kunt er ook grote attachments (enkele Mb´s) mee versturen. Ook dat is gratis via het BlackBerry netwerk.

Als je Outlook2007 gebruikt, kun je de BlackBerry PIN van iemand in Contacts zetten onder:

- Show - All Fields - Miscellanious Fields - User Field 1

via het BlackBerry Enterprise Firma Netwerk staat het dan automatisch in je BB. Als je dat niet hebt kun je het naar je BB synchroniseren via de BB Desktop Manager.

 

Jan, ik heb je een PIN gestuurd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs,

Je staat erbij, maar dat had je al gemerkt. De info die jij hierop nog schreef, kende ik niet en ik moet eerlijk bekennen dat ik nog in een beginfase zit v.w.b. dit fenomeen.Maar, met een beetje inzicht lukt dat zeker en op zich lijkt het mij een leuk idee.Uiteraard aanmeldingen/ideeën zijn welkom via de PIN.

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe moet je dan een pinbericht versturen? Ik heb collega's met een Blackberry.

Stuur mij eens een berichtje, mijn pin is 205A132B

 

Alvast bedankt.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Je kunt dit ook via de iphone/Android doen. Je hebt een gratis app pingchat.... Dit is crossplatform!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat in opkomst is is de app: 'Whatsapp'

Ook dit is een crossplatform chat-applicatie.

Je kan iedereen uit je telefoonlijst uitnodigen, en de contacten die het al geinstalleerd hebben worden automatisch toegevoegd.

Is zowel voor Blackberry, iPhone, Nokia etc ....

 

En het communiceren via BlacberryMessenger heet wel degelijk pingen,

ook al heb je voor de identificatie onderling je PIN nodig ... maar dit terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Merkedesch
Origineel bericht van: endurance
Onder gebruikers van de Blackberry smartphones is het mogelijk om te pingen. Dit is een soort sms berichten en dan volledig gratis onder deze gebruikers.


Even een Nerd vraag?
Mijn dochter wil ook graag een Blackberry..Dat "gratis" moet je daar een abonnement voor afsluiten?B.v onbeperkt internet?
Bij de diverse providers wordt ik er ook niet wijzer van??

Mijn dochter heeft T-Mobile.

Groet,

Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan een extra abonnement van 11,95 euro per maand afsluiten, zonder dit abonnement heb je eigenlijk niks aan je blackberry. Dit abonnement omvat instant email en onbeperkt internet. zie http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/voordeelbundels/instant-email

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zonder dit abonnement heb je eigenlijk niks aan je blackberry

Dat klopt.
Een BlackBerry is eigenlijk geen kinderspeelgoed om er mee op school de blitz uit te hangen.
De BlackBerry Messenger heeft als groot voordeel dat je ook grote attachments mee kunt sturen.
Op het moment dat je binnen het WLAN bereik komt heb je zowieso internet en wekt het PINNEN ook. Ik geloof niet dat je dan een extra abonnement nodig hebt, maar zeker weet ik dit niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
zonder dit abonnement heb je eigenlijk niks aan je blackberry

Dat klopt.
Een BlackBerry is eigenlijk geen kinderspeelgoed om er mee op school de blitz uit te hangen.
De BlackBerry Messenger heeft als groot voordeel dat je ook grote attachments mee kunt sturen.


Helemaal gelijk alleen als ik in de lijst van b.v MSN van mijn dochter kijk dan zie ik alleen nog maar Pin nummers staan er zijn dus wel degelijk een heleboel kids die deze BB hebben..

Als attachments vindt ze alle Mp3z en filmpjes wel een goed excuus om de BB te mogen ontvangen voor de sinterklaas.

Maar goed bedankt voor de antwoorden ik ga er nog eens sterk over nadenken.

gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...