Ga naar inhoud


probleem: geen toegang meer op het internet na downgrade naar Windows XP.


SatBaron

Aanbevolen berichten

Beste allround prof's,

 

Al enige tijd ben ik in het bezit van een HP Compaq Presario Q60-206ED Notebook, geleverd met Windows Vista

deze heb ik nu ge-downgrade naar Windows XP.

 

Nu zit ik alleen met het probleem, dat ik daarmee geen toegang meer krijg op het internet.

Met de Desktop gebruik ik al een paar jaar probleemloos de software Firefox en Thunderbird.

Met MozBackup zijn allebei die Prog’s met succes ge-backed-up en in de notebook ge-restored.

Maar ik krijg nu nog steeds de melding: “Verbinding met de server #### is mislukt”

Ook heb ik de Windows XP driver’s voor de Realtek PCIe FE Family Controller in de laptop geïnstalleerd, echter allemaal (tot nog toe) zonder resultaat.

Met Vista in de laptop kreeg ik wel toegang op het internet, dus aan de kaart ligt het niet.

 

Wat zie ik nog over het hoofd, en/of wie weet voor mij een bruikbare hint ?

 

Met grote belangstelling zie ik HET antwoord tegemoed met grote dank bij voorbaat.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Met MozBackup zijn allebei die Prog’s met succes ge-backed-up en in de notebook ge-restored.

Maar ik krijg nu nog steeds de melding: “Verbinding met de server #### is mislukt”

 

In hoeverre is het eea gerestored.

 

-Wat zie je bij START > bureauaccessoires > commandprompt en dan intypen ipconfig /all <ENTER>

 

-En probeer eens een flushdns, commando is dan in de dosbox: ipconfig /flushdns <ENTER>

 

Als het goed is zou je na een flushdns op: ipconfig /all wat adressen moeten gaan krijgen, mits je netwerkkaart geinstalleerd is.

 

Kimble

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch in de dosbox bezig bent... ook te benaderen met Windows+R cmd intypen + enter

 

geef dan eens ping sat4all.com + enter

 

Dan moet je krijgen

 

C:\Users\Ruud>ping sat4all.com

 

Pingen naar sat4all.com [212.204.250.252] met 32 bytes aan gegevens:

Antwoord van 212.204.250.252: bytes=32 tijd=500 ms TTL=57

Antwoord van 212.204.250.252: bytes=32 tijd=642 ms TTL=57

Antwoord van 212.204.250.252: bytes=32 tijd=779 ms TTL=57

Antwoord van 212.204.250.252: bytes=32 tijd=763 ms TTL=57

 

Ping-statistieken voor 212.204.250.252:

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0

(0% verlies).

 

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kimble,

 

Allereerst hartelijk dank voor je respons !

Zoals je zei, heb ik dit zowel op de Laptop met agsl. ethernetkabel als ook op de Desktop gedaan.

Voor de uitkomst daarvan staat in de twee bijlagen.

Kan ik ook geen fouten maken bij het over typen.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatBaron
Hallo Kimble,

Allereerst hartelijk dank voor je respons !
Zoals je zei, heb ik dit zowel op de Laptop met agsl. ethernetkabel als ook op de Desktop gedaan.
Voor de uitkomst daarvan staat in de twee bijlagen.
Kan ik ook geen fouten maken bij het over typen.

Met vriendelijke groet,
SatBaron


De eerste (laptop) krijgt geen ipadres van je router.. Hij heeft ip 169.254.x.x (apipa)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo winwiz,

 

Ook mijn hartelijk dank voor je respons !

 

Hier in de bijlage staat het resultaat van de Desktop

en in de Laptop kreeg ik de melding retour: Ping-aanvraag kan host sat4all.com niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jeevanhoof,

 

Mede mijn grote dank voor de respons.

 

Voordat ik de update van de drivers had gedaan had ik ook al geen succes.

Vandaar dit ook nog even gedaan, maar... overigens ook zonder een goed resultaat.

Heb verder geen gele uitroeptekens bij de controller staan, zie bijlage.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, wat voor merk en type router gebruik je.

 

Netwerkkaarten van beidde machines werken. Je laptop krijgt alleen géén adres toegewezen.

 

Heb ik 2 vragen.

-Probeer je met Wifi contact te krijgen of dat al geprobeerd. (met sommmige modem/routers moet je de reg-knop indrukken)

-Of heb je direct bekabeld op de modem router gezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kimble,

 

Ik heb een gewone modem van een paar jaar oud van Tele2 op de telefoonlijn agsl. met een ethernetkabel hier naar boven toe.

Ik heb (nog) geen draadloos geval, zou volgens tele2 deze maand worden uitgeleverd.. ( was even terzijde).

De Desktop met de zelfde SW als de Laptop (kabel even omprikken)

en tevens oogaanschijnlijk met de zelfde instellingen, zou het volgens mij dan ook moeten doen. (was het maar zo).

Helaas (nog) steeds niet.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de wireless netwerkadapter er tijdelijk uithalen, hier

voorkom je mee dat "wireless én bedraad" kunnen conflicteren.

Dan heb je dat in ieder geval uitgesloten.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je even moet wachten voordat er opnieuw een ipadres wordt uitgegeven naar je laptop. Gezien je ip adres krijgt je pc een extern adres toegewezen.

 

Als er een (draadloze) router tussen hangt zul je dit probleem niet hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een modem is het eigenlijk ?

 

Eén met een ADSL poort en slechts één ethernetaansluiting die je zelf op een router hebt staan.

 

Kan met deze setting het nl. herproduceren wat jij krijgt.

 

Pak ik een switch ipv een router achter de modem dan kan ik wel het (inter)net op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...