Ga naar inhoud


[TF7700PVR] 7700 en enigma hot_summer_image


daf_driver

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zow, ook mij is het inmiddels ook gelukt... De toppie van mn ouders ook voorzien van AAF MultiMedia V2 image. Moet nu alleen nog een smargo reader aan de praat zien te krijgen, maar dat is een projectje voor het volgende familie bezoek. Voorlopig draait het nog op een interne share vanaf een dreambox die ik daar tijdelijk neergezet heb. (helaas nog wel met af en toe een kleine freeze)

 

En wat schets mijn verbazing? Ze zijn zeer tevreden en vinden het veel makkelijker werken dan de originele topfield software. Het is trouwens altijd al mijn stelling geweest dan een eenmaal goed ingestelde dreambox door elke leek simpel te bedienen is en zelfs veel gebruiksvriendelijker is dan elke willekeurige andere ontvanger

Voordelen (die mijn ouders als digibete 60-ers noemen):

- Opnames komen gedecodeerd op de schijf. Dus geen verloren opnames meer omdat ze door vakantie o.i.d. geen gelegenheid hadden om "automatisch" (Zoals topfield dat noemt, whahah) te decoderen.

- Geen gehannes met tuners kiezen voor opname

- EPG werkt hier wel fatsoenlijk en kost geen tijd om hem in te laden

- Beeld lijkt mooier te zijn

- Zelf makkelijk te maken zenderlijsten (en legio aan kant en klaar te downloaden lijsten)

-etc.

 

Enig nadeel blijkt tot nu toe dat er af en toe nog wat freezes zijn. Ik heb Vizcam, mgcamd, CCCam (omgebouwde mgcamd) en Oscam gepobeerd. Oscam geeft tot nu toe verreweg de beste resultaten.

 

Volgende project is dus het aan de praat krijgen van een smargo+ reader. Hopelijk behoren de freezes dan ook tot het verleden.

 

Ik heb alleen nog wel wat vragen over die smargo reader.

 

Is dit een kwestie van de smargo inseken op een usb aansluiting en configureren in OScam, of moet ik eerst nog drivers enzo installeren om de smargo zelf aan de praat te krijgen. Ook lees ik vanalles over het programmeren van de smargo, en soms lees ik dat deze out of the box goed zou moeten werken.

 

Hopelijk zal ik er zelf wel uit komen, maar als iemand hier alvast iets over kan zeggen scheelt me dat weer een heleboel tijd tijdens het volgende familie bezoekje...

 

 

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand nog suggesties om die smargo weg te werken?

 

Omdat die smargo in de usb aansluiting aan de voorkant achter het klepje zit wil dat klepje niet meer dicht. Met een usb verlengkabeltje is die smargo wel uit beeld, maar kan het klepje nog steeds niet dicht.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

omdat ik me aan het voorbereiden ben op een overstap naar enigma dacht ik alvast even de usb om te bouwen naar de achterzijde. Blijkt de moederbordconnector van topfield weer niet standaard.... De PC connector van de nieuwe USB-aansluiting is zwart en rechthoekig, de TF-usb mbconnector is wit met afgeronde hoekjes en iets kleiner. Nu zal het me wel lukken om de draadjes van de nieuwe in de oude connector te wurmen (hoop ik), maar de pinout van het MB lijkt anders (kleurvolgorde in de stekker is ook anders) en ik kan geen schema vinden. Als ik verkeerd aansluit kan ik uiteraard e.e.a. opblazen en dat is niet de bedoeling. DUS: weet iemand hoe de USB-pinout op het TF moederbord is?

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dank is groot. heb toch een hele tijd gezocht, blijkbaar niet mijn sterkste punt (de vrouw is het het daar volledig mee eens). Ga snel kijken, dacht dat ik me al had geregistreerd bij AAF, maar blijkbaar iets mis of nog geen reply, of Alzheimer

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb e.e.a. inmiddels bekeken. Ga nu eerst maar eens proberen enigma te installeren , die USB ombouw komt later wel; heb vanaf mijn windows 7 ultimate verbinding met de top via usb-to-serial kabel van icidu met daarachter een nulmodelkabel, bij mij verbindt hij via de seriele keuze in de opties van topset, via USB geen sjoege.Dus de settings en firmware zijn veiliggesteld. Nu zie ik alleen door de bomen het bos even niet meer (heb er een weekje niet naar gekeken). Is het verstandig het nieuwste image te installeren (AAF MCS spring)? Ik heb een 19-23-28 setup. Zal daarvoor waarschijnlijk moeten gaan editen in wat configfiles? Heb een dualboot met Ubuntu 10.04 LTS. Advies (en hulp) zijn welkom.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ingewikkeld allemaal.

Gewoon even de spring image op een stick en voorin de Topfield proppen.

Na ca. 2 minuten draait je image.

 

P.s. om een uitgewerkte c.q. bug-vrije enigma2 image te gebruiken is het beter de versie hiervoor te nemen (van feb 2011)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
om een uitgewerkte c.q. bug-vrije enigma2 image te gebruiken is het beter de versie hiervoor te nemen (van feb 2011)


dat bedoel ik , daar heb ik wat aan. Alle begin is moeilijk, en ik ben graag goed voorbereid. En er zijn blijkbaar nogal wat verschillende soorten images, voordat ik dat allemaal heb doorgespit (en onthouden)...Dan nog smargo en oscam instellen. Na 25 jaar ervaring met PC's en OS'en ben ik nogal argwanend geworden laugh

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toppers

 

die laatste van feb 2011 was ook niet geheel bug-vrij hoor. Heel wat bugs zijn met Spring edition verwijderd.

Maar je hebt wel gelijk om nieuwkomers de MME V2 te laten installen, want Spring edition gaat toch even iets anders als wat er in het Wiki staat.

 

Groet,

Daf_driver

 

Hum....moet mn signature eens aanpassen zie ik

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...