Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Tuner 2 doet het niet


P3P31

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb nu 2 weken een nieuwe Rebox 8000 in huis en ik ben de hele tijd aan het proberen om tuner 2 aan de praat te krijgen.

Satellieten, tuners, diseqcs enz ingesteld zoals op deze site te vinden, met dank.

Maar, ik krijg alleen “gecodeerd kanaal” of “service fout” meldingen op tuner 2.

Kabels gewisseld, separaat en doorgelust geprobeerd maar niets werkt.

Mijn dealer zit op 1200km hier vandaan dus dat schiet niet op.

Weet iemand misschien een truck of testprogje te downloaden om uit te vinden of de tuner 2 niet defect is?

 

RE-8000HD PVR

FW v. 1.08.52

WD 640GB USB HDD

DUO LNB van CD met top-pakket.

Triax 64 cm

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat je 2 coax kabels tussen jouw RE-8000 en de DiSEqC switches gebruikt.

 

Verder ga ik er ook vanuit dat de zenderlijst die in Tuner 1 staat ook in Tuner 2 staat.

 

In dit geval is het heel eenvoudig te testen of Tuner 2 functioneert.

 

Haal de coax kabel uit de aansluiting Tuner 2 en controleer of je nog alle zenders kunt ontvangen.

Zo ja, trek nu de coax kabel uit aansluiting Tuner 1 en plaats deze op de aansluiting Tuner 2.

Als je dan ook alle zenders kunt ontvangen dan is met Tuner 2 niets mis mee.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, vele malen.

Ik heb ook nog wat zitten rommelen met kruisjes in PolarEdit maar dat gaat boven mijn pet.

Bedankt voor je reactie.

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een nogal vage antwoord.

 

Wat bedoel je nu met 'vele malen'?

Functioneert Tuner 2 na de test nu wel of niet?

 

...en wat hebben de kruisjes in PolarEdit hiermee te doen?

 

Als je een goed antwoord van ons wilt hebben moet toch eerst jouw uitgevoerde stappen wat nauwkeuriger uitleggen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Jürgen.

Kabel in tuner 1. Dan krijg ik op tuner 1 alle kanalen.

Op tuner 2 krijg ik "geen signaal tuner 2".

 

Kabel van tuner 1 naar tuner 2. Dan krijg ik "Geen signaal tuner 1".

Op tuner 2 krijg ik "gecodeerde zender" op de CD kanalen en "service fout" op bvb BVN.

 

Ik vrees dat ik hier met een kapotte hardware zit.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, de berichten lopen beetje door elkaar zie ik.

 

Jürgen,

"Vele malen" was een antwoord op David1980.

 

Met "kruisjes" bedoel ik een bericht dat ik op deze site vond:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...s_g#Post1780561

 

Mijn schotelinstellingen voor tuner 2 met 1 kabel naar duo lnb:

19.2E Astra 1F 1M

Gescheiden

Tuner 2

10744 MHz

Aan

Universeel

9750

10600

1/uit

Geen

Sterkte 91% Kwaliteit 91%

 

23.5E Astra 1E 3A

Gescheiden

Tuner 2

11856 MHz

Aan

Universeel

9750

10600

2/uit

Geen

Sterkte 90% Kwaliteit 70%

 

Fastscan levert niets op.

 

Wordt vervolgd, hoop ik

 

 

 

 

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw startbericht had je het o.a. over kabel(s) en daaruit meende ik op te moeten maken dat je het over 2 kabels hebt en niet over één.

Begrijp ik uit jouw laatst gegeven antwoord dat je maar één kabel naar een DUO LNB gebruikt?

 

Als dat zo is dan moet de instelling 'Tuner aansluiting' op 'Doorlus' staan en niet op 'Gescheiden' en verder moet je tussen de aansluitingen van Tuner 1 en 2 een coax verbinding aanbrengen maar ik veronderstel dat dit dan wel goed zit (weer een veronderstelling).

 

Even afhankelijk hoe jij de DUO LNB hebt geplaatst moet de instelling DiSEqC SW voor Astra1 op 1/Uit en Astra3 op 2/Uit staan.

 

Verder is het natuurlijk van groot belang dat de LNB heel nauwkeurig is afgesteld want dat is met een DUO LNB soms heel lastig.

Laat maar horen hoo het nu precies zit.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen

Ja dat klopt, ik heb normaal 2 coaxkabels naar de Duo LNB lopen.

Mijn laatste bericht was in navolging op jouw advies om 1 kabel (die op tuner 1 werkt) op tuner 2 aan te sluiten.

Dat heb ik gedaan maar zoals je kon zien werd het niets.

 

Ik heb inmiddels mijn oude Arion 9300PVR weer aangesloten; dan maar geen HD. Die Rebox gaat op de bus naar de dealer. Laat hij het verder maar uitzoeken.

Als ik nog wat hoor, post ik het hier wel een keer.

Bedankt voor je reacties.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P3P31
Mijn dealer zit op 1200km hier vandaan dus dat schiet niet op.

Gewoon uit nieuwsgierigheid; waar woon je dan als je dealer op 1200 km zit?
Toch niet in Nederland neem ik aan.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aha, bij mij om de hoek. (En dan bedoel ik niet Drenthe) :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De receiver is inmiddels opgestuurd naar NL.

 

Het heeft even geduurd want ik wilde eerst de schotel, LNB's, Switches en alle kabels/connectors vernieuwen. Het resultaat is hetzelfde. Tuner 1 loopt nu als een zonnetje op Astra 1,2 en 3, maar tuner 2 geeft geen beeld.

 

Ik heb ook een hele email session met de dealer achter de rug. Die is niet overtuigd van een kapotte tuner, omdat er wel goede sterkte en kwaliteit signalen zichtbaar zijn als ik in satellietinstellingen met tuner 2 afstem op de Astras.

 

Ik zal tzt wel te horen krijgen wat het probleem werkelijk is en dan post ik het hier wel.

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Had toevallig gisteren geen signaal tuner 1,tuner 2 wel,

het eerst naar de coaxskabelaansluiting gekeken,en had net ervoor nog de update 1.08.65 ingeladen.niets ging meer.

snel mijn reserve sattuner 7121 erachter en had weer beeld.

het zal je met de feestdagen maar gebeuren!

dus de les is altijd een reserve hd tuner bij de hand,

dan kan je niets gebeuren.moet erbij zeggen heb de atevio vanmorgen nog even aan de tand gevoeld,en hij deed het weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...