Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Opstarten TF7710HDPVR na wisselen elko's


HDfanaat

Aanbevolen berichten

Ondanks dat ik tot op heden nog steeds zeer tevreden ben met mijn 7710HDPVR heb ik uit voorzorg alvast een complete elko set op voorraad, voor het geval dat.... ( kost haast niets ).

Graag zou ik van iemand, die hier ervaring mee heeft, willen weten hoe de receiver zich gedraagt na een complete elko wissel : is alles van de HDD verdwenen ? Moet de laatste FW weer opnieuw geinstalleerd worden en moeten dan ook alle overige instellingen weer opnieuw uitgevoerd worden ? Bij voorbaat dank voor het antwoord !

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: HDfanaat
Ondanks dat ik tot op heden nog steeds zeer tevreden ben met mijn 7710HDPVR heb ik uit voorzorg alvast een complete elko set op voorraad, voor het geval dat.... ( kost haast niets ).
Graag zou ik van iemand, die hier ervaring mee heeft, willen weten hoe de receiver zich gedraagt na een complete elko wissel : is alles van de HDD verdwenen ? Moet de laatste FW weer opnieuw geinstalleerd worden en moeten dan ook alle overige instellingen weer opnieuw uitgevoerd worden ? Bij voorbaat dank voor het antwoord !

Gr. Albert


Nee, alles blijft bij het oude. Als je de stekker uit het stopcontact haalt hoef je dit toch ook niet allemaal te doen?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord, Winwiz ! Als je de stekker uit het apparaat haalt, blijft er volgens mij altijd nog een beetje restspanning over in een of meerdere elko's. Ik was in de veronderstelling dat deze restspanning noodzakelijk was om bepaalde instellingen " vast te houden ". Maar blijkbaar blijven alle gegevens dus gewoon in het geheugen staan zonder tussenkomst van de een of andere energiebron.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is juist dat er een restspanning in de elko`s achter blijft maar dat is maar van hele korte duur.

Dit zou nooit voldoende zijn om de opgeslagen instellingen vast te kunnen houden.

Je kunt de ontvanger immers maanden niet op de stroomvoorziening aansluiten en toch kun daarna nog steeds over de eenmaal opgeslagen instellingen beschikken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu al de elco's hebt en ze zijn van goede kwaliteit kun je ze beter nu vervangen. De kans is namelijk groot dat ze er vroeg of laat uitliggen.

 

Als het eenmaal zover is kunnen de gevolgen naast wat defecte elco's zijn:

 

- 1 of 2 LNB voeding IC's defect (SMD!)

- Spanningsstabilisator bij SATA connector defect (nog geen Europese leverancier gevonden!)

- Frontprocessor in sluiting (nieuwe front PCB kopen dus...)

- HDD defect

 

Ik heb al het bovenstaande al enkele malen gezien, soms combinaties van.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfred en Murdock, na jullie reacties ga ik nu inderdaad serieus overwegen om toch maar de elco's te vervangen. Ook op het Duitse forum heb ik al enkele malen gezien dat defecte elco's ook nog andere schade kunnen veroorzaken en dan heb je waarschijnlijk een veel groter probleem ! En dat zou toch wel zonde zijn want mijn TF7710 werkt te goed ( ondanks de vaak negatieve berichten ) om een crash af te wachten. Ik zal mijn ( oude ) soldeervaardigheden wel weer even moeten ophalen !

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...