Ga naar inhoud


Ik 'mis' een forum (Domotica)


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: The Iron Maiden
Ik ben ook wel voor een domotica (sub)forum. Ik weet een beetje wat domotica is, maar eigenlijk geen flauw idee wat er allemaal met domotica mogelijk is in deze tijd.


Om maar een voorbeeld te noemen... Ik heb Busch Jaeger schakelmateriaal gecombineerd met micro-switches uit het verre oosten, welke kunnen schakelen middels het X10 protocol. Een centrale regel-unit regelt mijn buitenverlichting (half uurtje na berekende schemertijd gaat de buitenverlichting aan), op dit moment ben ik voornemens ook een deel van de binnenverlichting op dergelijke wijze te programmeren. Verder heb ik een universele afstandbediening die ook X10 'spreekt', welke zowel mijn dreamboxen als mijn tv en ook de verlichting kan bedienen. Meer zaken zullen volgen op niet heel lange termijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben ook voorstander van een domotica forum. Dat er misschien in het begin niet veel gebeurt is geen issue. Op het "Wat is er op de buis? - TV programmering" forum loopt het nu ook niet bepaald storm.

 

Kern van het verhaal is dat vrijwel niemand precies weet wat domotica is. Als dat beeld wat duidelijker is kunnen de activiteiten in het forum ook toenemen. Dus niet op voorhand al afkeuren.

 

Voor mij is domotica meer dan een lampje aan/uit doen. Ook leuk maar ik bekijk het meer vanuit "het leven makkelijker maken" voor mensen die minder valide zijn. En ik weet dat er op Sat4all best wat mensen zijn met een handicap dus...

 

Dat domotica alleen handig is bij een nieuw huis is dus niet waar. Er zijn ontwikkelingen met kleine devices die samen een draadloos netwerk vormen en dat heel betrouwbaar werkt.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoiets als KOFFIE AAN sms-en naar een bepaald nummer en daarmee remote je koffiezetapparaat inschakelen? wink

 

Nee, zonder flauwekul. Ik ben al blij dat ik via internet mij vu+ kan programmeren vanuit mijn werk, maar ik ben wel benieuwd wat er nog meer mogelijk is.

 

mvg,

 

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: The Iron Maiden
zoiets als KOFFIE AAN sms-en naar een bepaald nummer en daarmee remote je koffiezetapparaat inschakelen? wink


Zoiets kan wel, op vele thermostaten bv zit een zg. tele-aansluiting die middels een additionele (gsm-)interface te bedienen is. Dat is ook wel mogelijk met koffiezetapparaten, mits het niet een senseo oid is...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Dat domotica alleen handig is bij een nieuw huis is dus niet waar

Sterker nog, toen ik in de midden jaren tachtig stage liep bij de RUG, was men daar al bezig met onderzoek om systemen te combineren, bijvoorbeeld:

- Infrarood detector heeft al meer dan 30 minuten geen beweging in het lokaal gezien
- Er staan geen lessen meer gepand die dag in dat lokaal

Dan kan het licht dus uit en de thermostaatkraan een paar graadjes naar beneden

We praten over 25 jaar geleden m.b.v. toenmalige systemen

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar ik ben wel benieuwd wat er nog meer mogelijk is


Kijk hier dan maar eens. Bedenk wel dat niet alles even zinvol is.

Maar bedenk eens wat dingen die handig zijn voor iemand in een rolstoel. Voorbeeldje:

Tring, de bel. Op de ipad/npad verschijnt het beeld van de camera bij de deur. Ah, een bekende. Druk op het scherm "deur open" en de voordeur gaat elektrisch open.

En zo weet ik er nog wel een paar.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...