Ga naar inhoud


Ik 'mis' een forum (Domotica)


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je zou eens met een oom van mij moeten praten........

 

Z'n hele huis, en dan bedoel ik ook bijna letterlijk alles wordt geregeld via een server. Hoe laat en hoe lang gaat de voordeur open, de ramen gaan automatisch dicht als het gaat regenen, zijn ze niet thuis, dan krijgt hij elk uur een sms over de status van z'n huis etc etc. Je kan het zo gek niet bedenken. Ik denk dat ie zelfs weet hoeveel drollen je daar in de pot gooit...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb ook eea in mijn huis geautomatiseerd, wat te denken van een dakraam wat dichtgaat als het regent, verlichting die reageert op de afstandbediening van de tv en dreambox. Dat soort dingetjes. Vandaar ook dat ik het leuk zou vinden er een apart forum voor te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik gebruik ook voor diverse zaken in mijn huis een domotica systeem en ik vind het onderwerp razend interessant.

 

Dat heeft echter niets te maken met de criteria voor het toevoegen van een nieuw forum.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet dat soort berichten in de rokende soldeerbout, desnoods hernoemen naar electronica algemeen ofzo. Nieuw forum is beetje overbodig, moet je pas doen wanneer je 50 nieuwe berichten hebt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de tijd nog niet rijp is. Goede domotica is erg duur. Tenminste om het in bestaande situaties te implementeren. Als je het in nieuwbouw gelijk meeneemt zijn de kosten te overzien. De vraag bij electrobedrijven is nog steeds nihil.

Het is er boeiende materie. Ik ben zelf bezig om Priva met KNX te combineren. het KNX verhaal wil ik gaan gebruiken voor verlichting. Op mijn Priva heb ik de zonwering,buitenverlichting, klimaatregeling per vertrek, garagedeuren, alarm en brand.

Ik was aan het kijken naar de Gira homeserver, maar dat is wel erg mooi maar ook zeer prijzig. Zijn er hier meer mensen met domatica systeem ?.

Mocht het ooit zover komen dan heb je een moderator :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben sinds een jaartje hier mee bezig en nog lang niet uit geexperimenteerd.

 

Alles loopt via mijn iphone 4 ben alleen nog in de stage wat er moet gebeuren als ik niet thuis ben

 

Gordijnen vitrage

verlichting zowel binnen als buiten

kachel termostaat via iphone dus uurtje voor aankomst regel ik m in op gewenste temperatuur

 

inrijpoort opent 50 m voor aankomst

 

verder nog wat snufjes

Tv die opkomt uit het niets

Ip camera

 

etc

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een forum met "proeftijd"?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel voor een domotica (sub)forum. Ik weet een beetje wat domotica is, maar eigenlijk geen flauw idee wat er allemaal met domotica mogelijk is in deze tijd.

 

(terwijl ik in het meest high tech bedrijf van Nederland werk, midden in de chip industrie wink )

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...