Ga naar inhoud


aansluiten via HDMI of component


dreamboy

Aanbevolen berichten

Doordat er al 2 HDMI aansluitingen bezet zijn op mijn philips plasma zou ik graag de vu+ duo aansluiten via component.

 

Vooraleer ik de kabel aanschaf had ik toch nog graag geweten of er verschil zal zijn in de kwaliteit van het beeld, of die dus beter of slechter zal zijn.

Het geluid gaat sowieso toch via de AC3 uitgang, dus dat speelt geen rol.

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

 

West-Vlaanderen - Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vuo zou inderdaad de primaire box moeten zijn.

Dan is er nog een extremer, maar die heeft enkel hdmi en composite video. Die heb ik uiteraard ook liever via hdmi aangesloten omwille van de HD films die ik er mee afspeel.

Mijn derde toestel is een belgacom digicorder en die heeft scart, composit-video en hdmi. Die gebruik ik echter niet zo veel, dus mss zal ik deze dan bekijken via scart.

Een hdmi switch is een alternatief maar dat is dan weer een bakje erbij frown

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

 

West-Vlaanderen - Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, toen was hdmi nog niet ontdekt smile

 

hij doet enkel dienst als audio/switch . Alle video gaat rechtstreeks naar de tv.

 

Het toestel is een 8-tal jaar oud maar doet nog voortreffelijk zijn werk, dus die blijft nog efkes

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

 

West-Vlaanderen - Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Hoi dreamboy
je VU+ is met component aangesloten 720i maximaal
als dat vuutje je primaire kijkdoos is zou ik 'm met hdmi aansluiten, dan heb je een beter beeld.
ciao


Ben ik dus niet met je eens Tonskidutch,

Ik heb de VU zelf geprobeerd op component, 1080i is zonder problemen in te stellen in het beeld/geluid menu in de box en wordt door mijn 42PF9966/10 prima als zodanig ontvangen.

Omdat mijn plasma niet hoger dan 1080I kan weergeven, HD ready is, en niet echt met HDMI kan werken (moet via DVI - HDMI converter) kan het wel eens zijn dat via component (analoog) toch een beter beeld verkregen kan worden.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ben ik helemaal met je eens Tonski. Echter is er de laatste tijd (1 - 1,5jaar) een gigantische sprong gemaakt met beeld en geluidskwaliteit over een HDMI touwjte t.o.v. de "oudere" plasma/ lcd schermen.

 

Hierdoor kan er een minimaal verschil in beeld kwaliteit optreden tussen HDMI en Component t.o.v. bijv. 476I

 

Maar met de huidige apparatuur ben ik helemaal met je eens dat HDMI de beste beeld kwaliteit kan aanleveren.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDready gaat toch tot 720P ?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, erg verhelderend. Dank je!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst voor een kennis een No-Name HDMI switch (3 in - 1 out) aangesloten, daar had ik €12,95 voor betaald.

 

Zie als voorbeeld de Marmitek , alleen die Noname moest je handmatig switchen, maar goed dat is ook het prijsverschil. Heb je een Logitech A/B dan zou je voor een versie kunnen gaan die via infrarood te schakelen is.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inderdaad een harmony, dus dat switchen zou dus automatisch kunnen gebeuren.

Ik zal dit weekend ff testen wat het verschil is tussen component en hdmi, als ik ook maar een beetje verschil zie, dan blijft de vu+ sowieso via hdmi aangesloten.

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

 

West-Vlaanderen - Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Hoi dreamboy
je VU+ is met component aangesloten 720i maximaal
als dat vuutje je primaire kijkdoos is zou ik 'm met hdmi aansluiten, dan heb je een beter beeld.
ciao


Dat is raar, je geeft 2 dingen aan wat compleet niet waar is.
Via component kan je makkelijk 720p/1080i doen. En wie zegt dat je beter beeld hebt met een hdmi aansluiting? Heb je dat zelf ondervonden?

Component is net zo goed, misschien nog wel beter. Het is weliswaar analoog, maar verschil zal je niet gaan merken. Ik heb de mijnes ook aangesloten via component.

En anders moet de topicstarter het gewoon proberen met een component kabel. Dan zie je het zelf!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...