Ga naar inhoud


[NDS] dsmart camkey vertalen naar boxkey


basix

Aanbevolen berichten

Iemand enig idee hoe je de camkey naar boxkey/boxid kan vertalen? Het nummer op de cam is een stuk langer dan die op de ouwe box die het onlangs begeven heeft.

 

in decimaal formaat

camkey: 5000 xxxx xxxx xxxx

boxkey: xxxx xxxx x

 

in hexadecimaal wordt dat:

camkey: 00xx xxxx xxxx xxxx

boxkey: 0xxx xxxx

 

Dit is echter veel te lang voor in de config, die leest alleen maar "xxxx xxxx" als boxkey en de rest niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zet je de soort info niet gewoon in de thread zodat iedereen er wat aan heeft.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx,

 

Omdat ik eerst even zeker wil zijn dat het antwoord wat ik hem via PM toestuurde goed is en dat gene is wat hij zoekt.

 

Dit omdat voor mij de vraag niet helemaal duidelijk is die hij stelt en ik dus maar wat moet gokken.

 

Waarom de verwarring aan mijn kant :

 

Cam ID xxxxxxxx > 4 byte's

BoxKey xxxxxxxxxxxxxxxx > 8 byte's

RSAKey xxxxxxxx------xxxxxxxx > 64 byte's

 

Hoop dat het nu wat duidelijker is blush , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent inderdaad aan het gokken. Wat je hier neerzet heeft betrekking op NAGRA 2/3. Hij vraagt naar een Dsmart boxkey wat NDS is.

 

Een CAMKEY heeft betrekking op Irdeto. Dus ga er vanuit dat het gewoon de boxserial of CI serial betreft/

 

In dat geval is het vrij simpel. Je pakt de eerste 10 getallen van de serial en zet deze om naar hex. Indien nodig een nul aan het begin toevoegen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...