Ga naar inhoud


[DM800HD] dvdplayer niet stabiel


Oldfield

Aanbevolen berichten

ik heb de laatste tijd een haat-liefde verhouding met dvdplayer. Inmiddels doen alle formaten het wel min of meer (pal, ntsc en daar dan de vob- of iso-versies van), maar helemaal soepel gaat het allemaal niet.

Wat ik vaak waarneem en helaas niet altijd goed kan reproduceren:

- bij de start van een dvd heb ik even geluid en beeld en dan niets meer. Alleen init 4/3 helpt dan nog

- soms valt tijdens de film de ondertiteling weg. Even 'terugspoelen' met toets 1 (15 seconden terug) doet dan wonderen. Moet wel een aantal keer per film worden herhaald.

- soms moet ik 20-30 seconden wachten voordat menukeuzes gemaakt kunnen worden. Daarvoor lijkt alles 'bevroren'.

- vaak zie ik na het beëindigen van dvdplayer de bekende radartjes en helpt alleen init 4/3 nog maar.

 

Nogmaals: goed reproduceren is lastig, met een een beetje rommelen krijg ik dvdplayer wel aan de gang, maar echt stabiel lijkt het allemaal niet.

Iemand dezelfde ervaringen of (nog beter) de oplossing?

Ik gebruik openpli en voer regelmatig updates uit (laatste een week geleden ongeveer). De beschreven kwesties heb ik al enige tijd en lijken niet te worden opgelost door tussentijdse updates.

Is dit een probleem van dvdplayer of hangt dit samen met het image (de gebruikers van bijvoorbeeld newnigma2 lijken wel heel blij met hun image op het moment)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Issues heb ik ook met mijn 800hd. Zo heb ik regelmatig ondertitels die "dubbel" zien. Toen ik de dag erna update en de dvd opnieuw probeerde was het wonderwel verholpen.

Als ik soms een dvd start krijg ik geen beeld. Exit naar tv, opnieuw dvdplayer -> start direct.

Het wegvallen van de ondertitels heb ik tijdje terug ook al meegemaakt. Klik en het staat stil, ook ik loste dat op met forward, backward maar was zwaar irritant.

Wat ik ook al heb meegemaakt was dat beeld veel te traag ging en geluid niet syncroon liep. Das pas irritant. Enfin, op dat moment dacht ik dat het aan de dvd-rip lag en hups de digitale vuilnisbak in met die zooi. Poosje later opnieuw geprobeert met die brakke dvd's en hupsakee het werkte ineens wonderwol ok waar het voorheen brak liep!

 

Pli team geeft aan dat die dvdplayer plugin door dream mm zelf onderhouden word en ze er zelf geen invloed hebben. Niet anders dan doorgeven van errors e.d.

 

Skin heeft trouwens nog wel invloed op display tijdens dvd weergave. Ik gebruik magic-ehd skin en die geeft tegenwoordig alle in weer als ik op de ok button druk. Bij andere skins ontbreken soms wel eens audio en subtitle language.

 

Enfin, momenteel werkt het voor mij vrij aardig en kan ik er wel goed mee uit de voeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn probleem met het afspelen van een DVD die op de harde schijf van de NAS staat, is dat de ondertitels veels te hoog staan. Als ik de DVD op een DVD'tje brand en afspeel op een gewone DVD-speler dan is het prima.

Is dit ergens instelbaar op de Dreambox 800, ik krijg geen optie op de DVD-speler van de Dreambox.

 

B17 frown

 

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Zo heb ik regelmatig ondertitels die "dubbel" zien. Toen ik de dag erna update en de dvd opnieuw probeerde was het wonderwel verholpen.

Heb ik ook zeer regelmatig. Reset van Enigma lost het dan weer op.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ter info: op één van mijn DM800 een aantal dagen Newnigma (3.1.3) gedraaid om te kijken of de problemen met DVD player daar minder of anders zijn. Mijn conclusie: ik heb precies dezelfde ellende als met OpenPLi. De tip om na elke film Enigma te herstarten blijkt in de praktijk een hele bruikbare.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier al hetzelfde probleem gehad met de DVD Player van de DM8000 (Newnigma2 v3.1.2).

Beeld en geluid lopen goed, bij de ondertitels gaat het fout.

Even verduidelijken, bij 1 tekstlijn is het beeld normaal en zijn de ondertitels normaal.

Echter als er 2 tekstlijnen getoond worden, gaat het mis

De bovenste tekstlijn is nu kleiner en de 2de tekstlijn verschijnt dubbel en zeer klein op het scherm.

 

Vreemd genoeg start ik de volgende dag de DM op om screenshots te maken van het probleem en nu werkte alles vlekkeloos.

Dus een reboot lijkt het voorlopig op te lossen.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...