Ga naar inhoud


[Buitenland] FIFA WK 2018 gaat naar Rusland


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus
Maar nog steeds in nergens aangetoond hoe hoog de kosten en de baten zijn. Er wordt in ieder geval veel onzin verkondigd.

Eén ding is zeker: Duitland heeft er wel degelijk een boost van gekregen, infrastructuur, hotels en dergelijke waren al beschikbaar dat dat kan domweg niet veel kosten met zich mee hebben gebracht.

Ik ben ervan overtuigd dat onze oosterburen het zo weer zouden willen organiseren.

In tegenstelling tot Zuid Afrika waar een enorme kapitaalsvernietiging heeft plaatsgevonden is het organiseren van een WK in landen waar al het één en ander aanwezig is een lucratieve zaak, dat kan bijna niet anders.

Voor ander landen geldt dat niet, die moeten met de geldbuidel zwaaien en dan is het maar de vraag wat er overblijft. Wat moet Quatar met 12 grote stadions op 1.2 miljoen inwoners? Oke, de bovenste ring wordt afgebroken en naar Afrika gestuurd maar dan nog??


TIP:

Lees eens het bidbook op de site van RLT7. Lees dit eens goed en bekijk de kosten eens. Dat de locale ondernemers er een enorm voordeel van hebben betwijfel ik ten zeerste. Een gebied rond het stadion heeft alleen de fifa wat te zeggen. Ok er zullen ongetwijfeld voetbal supporters de plaats zelf in trekken maar of dat opweegt tegen de enorme kosten die zo'n plaats moeten maken?
Oh toen het bidbook gepresenteerd werd wist niemand te vertellen wie de verbouwingen van de stadions zouden betalen. Weten ze nu nog niet....dus zegt al veel.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...