Ga naar inhoud


[Buitenland] FIFA WK 2018 gaat naar Rusland


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
En de Duitse staat een negatieve post van 5 à 6 miljard Euro.
Bron..?

Altijd makkelijk omdat zo even te zeggen. Weet je wel hoeveel 5 á 6 miljard €uro is..?
In KRO-reporter (31'50 t/34'00) over Sepp Blatter doet onderzoeks-journalist Jens Weinreich een boekje open.

Deze journalist deed samen met studenten van de Universiteit van Leipzig een onderzoek.

De Fifa betaalde 1 miljard belasting maar daar moet tussen de 5,5 en de 6 miljard kosten van de deelstaten en de speelsteden nog vanaf.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: vincent1971


Tja de overheid van Duitsland wel geen bedrag noemen. Maar er zijn wel schattingen.


ff google
http://wm2006.deutschland.de/DE/Content/SharedDocs/Publikationen/abschlussbericht-bundesregierung-wm2006,property=publicationFile.pdf

en begin eens te lezen vanaf pag 19

Winst is relatief.
Investeringen moeten zowiezo gedaan worden, omdat de huidige accommodaties over 8 jaar niet meer functioneel of afgeschreven zijn. (denk maar aan de kuip)

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als Jens Weinreich bij de Bildzeitung op de loonlijst zou staan dan geloof je het wel?

Hij schrijft als sportjournalist voor de Berliner Zeitung.

 

Natuurlijk zijn het schattingen want de Duitse regering wil niets los laten.

Jens Weinreich is ook al diverse keren op TV geweest met zijn bevindingen en wordt ook niet tegengesproken door de autoriteiten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch was het ook goed geweest als het in nl/be was gehouden, denk aan:De Supporter, de aannemer voor het uitbreiden van de stadions,en niet te vergeten ,campings,hotels,cafe's en restaurants.

Voor de nederlandse en belgische ondernemer was het denk ik een goede zaak geweest als het hier gehouden werd.

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus als Jens Weinreich bij de Bildzeitung op de loonlijst zou staan dan geloof je het wel?
Nee, want de Blödzeitung is geen referentie.
Ik geloof het gewoon niet.
Er hoefden namelijk geen luchthavens, wegen en infrastruktuur aangelegt te worden en de stadions waren er ook al. Ze zijn aangepast naar FIFA standaards.
Waar moet die 5 à 6 Miljard €uro aan uitgegeven zijn?
En heeft er wel eens iemand aan de inkomsten gedacht?
Aan het visitekaartje "Duitsland ?". Is dat niks waard? Bezoekers, toeristen die nadien nog komen?
Het aanzien en noem maar op.
Waarom laat de Duitse regering geen cijfers los? Omdat de preciese in en -uitkomsten nooit te becijferen zijn.
Dat de FIFA geen gangster-organisatie is hoor je mij niet zeggen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatWijchen
Toch was het ook goed geweest als het in nl/be was gehouden, denk aan:De Supporter, de aannemer voor het uitbreiden van de stadions,en niet te vergeten ,campings,hotels,cafe's en restaurants.
Voor de nederlandse en belgische ondernemer was het denk ik een goede zaak geweest als het hier gehouden werd.


En dit vergeet iedereen. De kleine ondernemers hebben een super zomer.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: SatWijchen
Toch was het ook goed geweest als het in nl/be was gehouden, denk aan:De Supporter, de aannemer voor het uitbreiden van de stadions,en niet te vergeten ,campings,hotels,cafe's en restaurants.
Voor de nederlandse en belgische ondernemer was het denk ik een goede zaak geweest als het hier gehouden werd.


En dit vergeet iedereen. De kleine ondernemers hebben een super zomer.


En we hoeven hier in de directe nabijheid niet alle reclame af te plakken die niet getolereerd wordt door de FIFA

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Dus als Jens Weinreich bij de Bildzeitung op de loonlijst zou staan dan geloof je het wel?
Nee, want de Blödzeitung is geen referentie.
Ik geloof het gewoon niet.
Er hoefden namelijk geen luchthavens, wegen en infrastruktuur aangelegt te worden en de stadions waren er ook al. Ze zijn aangepast naar FIFA standaards.
Waar moet die 5 à 6 Miljard €uro aan uitgegeven zijn?
En heeft er wel eens iemand aan de inkomsten gedacht?
Aan het visitekaartje "Duitsland ?". Is dat niks waard? Bezoekers, toeristen die nadien nog komen?
Het aanzien en noem maar op.
Waarom laat de Duitse regering geen cijfers los? Omdat de preciese in en -uitkomsten nooit te becijferen zijn.
Dat de FIFA geen gangster-organisatie is hoor je mij niet zeggen.


zelfs al was het 5 of 6 miljard geweest. Voor het duitse bewustzijn is het enorm belangrijk geweest. Voor het wk durfde ze nog geeneens met een vlag te zwaaien uit angst te nationalistisch bezig te zijn. En alles wat met nationalistisch te doen heeft is taboe. Het WK was een maand feest in Duitsland en ze hebben het er nog over, zowel de duitsers als de rest van de wereld was enthousiast. Het plaatste duiters in een veel positiver daglicht en dat is het geld waard geweest.

Het WK heeft duitsland heel veel gebracht. Maar kijk ook naar het EK van 2000 in Nederland / Belgie. Was toch een superfeest? En al die grote stadions zitten nu toch vaak vol, enige uitzonderingen daargelaten.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatWijchen
Toch was het ook goed geweest als het in nl/be was gehouden, denk aan:De Supporter, de aannemer voor het uitbreiden van de stadions,en niet te vergeten ,campings,hotels,cafe's en restaurants.
Voor de nederlandse en belgische ondernemer was het denk ik een goede zaak geweest als het hier gehouden werd.


Hmm moet het stadions uitgebreid worden? Komen de huidige stations capaciteit te kort? Kijk eens naar Zuid-Africa en hoe de stadions er nu bij staan. Persoonlijk snap ik niet waarom de burger voor commercieel voetbal moet opdraaien. Kan de knvb dit niet bekostigen? Ver-, her- en nieuwbouw van een commerciële voetbalclub hoeft de belastingbetaler toch niets te kosten? Als een bedrijf wil uitbreiden draait de burger er ook niet voor op?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit hoeveel het nou precies in Duitsland gekost heeft.

In die tijd draaide de economie nog rooskleurig.

 

Nu in de tijd dat men aankondigt dat uitkeringen met €2000,- per jaar gekort gaan worden, arbeidsgehandicapten naar huis gestuurd worden en er niet meer bij horen.

Vele mensen, ambtenaren, postbodes, laboranten en noem maar op, ontslagen worden.

Anderen enkele jaren langer moeten doorwerken.

En (zogenaamd) iedereen gevraagd wordt een bijdrage te leveren om de economie te redden.

 

Om dan te zeggen; "Wat kan ons dat geld schelen, een miljard voor een voetbalfeestje moet toch kunnen?"

 

Waar het ook om draait is dat men net zoals bij de Betuwe lijn, HSL-spoorweg, de Noord-Zuidlijn de Kanaaltunnel of welk project dan ook men donders goed weet

dat alles 10 keer zo duur wordt als begroot.

Dat die bestuurders gewoon staan te liegen en men er blijkbaar keer na keer graag in wil trappen met allerlei ***smoesjes.

Want ze worden toch niet persoonlijk getroffen.

 

-We geven een visite kaartje af en krijgen voortaan veel opdrachten en toeristen.

*Iedereen is Zuid-Afrika al lang weer vergeten, misschien een flesje wijn gekocht maar dat is alles.

 

-Al die supporters geven ongelooflijk veel geld uit in Nederland.

*De meeste supporters komen met het vliegtuig en worden naar het door de FIFA gecontroleerde gebied getransporteerd.

Daar mag alleen door de sponsors van de FIFA verkocht worden en deze hoeven geen belasting te betalen.

Na de wedstrijd worden de supporters weer op het vliegtuig gezet.

 

-Het wordt een grandioos groot feest.

*Bij de wedstrijden van het EK 2000 in Eindhoven was het ongelooflijk rustig.

Een wedstrijd PSV-AJAX of PSV-Feyenoord geeft behoorlijk meer aktie dan wat ik toen in Eindhoven gezien heb.(Ik werkte toen op een steenworp afstand van het PSV-stadion.)

Zolang Nederland niet speelt is het echt geen feest.

 

En dat Nederlandse feestje wordt toch wel gevierd, al spelen ze aan de andere kant van de aardbol.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nog steeds in nergens aangetoond hoe hoog de kosten en de baten zijn. Er wordt in ieder geval veel onzin verkondigd.

 

Eén ding is zeker: Duitland heeft er wel degelijk een boost van gekregen, infrastructuur, hotels en dergelijke waren al beschikbaar dat dat kan domweg niet veel kosten met zich mee hebben gebracht.

 

Ik ben ervan overtuigd dat onze oosterburen het zo weer zouden willen organiseren.

 

In tegenstelling tot Zuid Afrika waar een enorme kapitaalsvernietiging heeft plaatsgevonden is het organiseren van een WK in landen waar al het één en ander aanwezig is een lucratieve zaak, dat kan bijna niet anders.

 

Voor ander landen geldt dat niet, die moeten met de geldbuidel zwaaien en dan is het maar de vraag wat er overblijft. Wat moet Quatar met 12 grote stadions op 1.2 miljoen inwoners? Oke, de bovenste ring wordt afgebroken en naar Afrika gestuurd maar dan nog??

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Hmm moet het stadions uitgebreid worden? Komen de huidige stations capaciteit te kort? Kijk eens naar Zuid-Africa en hoe de stadions er nu bij staan. Persoonlijk snap ik niet waarom de burger voor commercieel voetbal moet opdraaien. Kan de knvb dit niet bekostigen? Ver-, her- en nieuwbouw van een commerciële voetbalclub hoeft de belastingbetaler toch niets te kosten? Als een bedrijf wil uitbreiden draait de burger er ook niet voor op?


Elke horeca ondernemer, straatverkoper, souveniershop, hotels, campings, voedsel leveranciers, drank leveranciers, en weet ik veel wat zouden een enorme impuls hebben gehad.

Daar merk jij misschien niet direct iets van in je portommonee, maar dit is vanzelfsprekend goed voor de economie. Ook al zou er in het totaal plaatje verlies worden gedraaid, puur kijkend naar het WK, blijft het een feit dat een hele berg mensen meer geld te spenderen hebben na het WK. Meer koopkracht, dus meer omzet, meer werkgelegenheid en meer belasting afdracht.

Daarom is het belangrijk dit soort dingen te doen en te blijven doen. Afrika was een rare keuze. Die stadios daar en alles is natuurlijk onzin. Maar in NL en BE hebben we een hele andere situatie. Ik geloof dat er in 2000 nog een toernooitje is gehouden en toen zijn er geschikte stadions gevonden. Veel aanpassingen hier zouden denk ik ook niet nodig zijn geweest.

Maar we speculeren, enige feit wat we hebben is dat op zo een evenement hordes mensen afkomen die geld uitgeven.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

Elke horeca ondernemer, straatverkoper, souveniershop, hotels, campings, voedsel leveranciers, drank leveranciers, en weet ik veel wat zouden een enorme impuls hebben gehad.

Daar merk jij misschien niet direct iets van in je portommonee, maar dit is vanzelfsprekend goed voor de economie. Ook al zou er in het totaal plaatje verlies worden gedraaid, puur kijkend naar het WK, blijft het een feit dat een hele berg mensen meer geld te spenderen hebben na het WK. Meer koopkracht, dus meer omzet, meer werkgelegenheid en meer belasting afdracht.


@Sjattuh,

Een beperkt aantal organisaties en mensen zoals sommige bedrijven en zakenlieden worden er inderdaad beter van.
Als er in het totaalplaatje van het WK verlies wordt geleden, wie draait er dan voor op?
Precies, de overheid draait ervoor op.
Daarna moet de overheid het tekort aanzuiveren.
Hoe doet een overheid dat?
Inderdaad, via belastingen (ook bij degenen die niet geprofiteerd hebben).
De gewone man merkt er dus uiteindelijk wel degelijk iets van in de portemonnee.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...