Ga naar inhoud


Astra 23,5 te ontvangen in Gran Canaria?


tosca

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Heb een schotel staan Gran canaria super goed ontvangst,nu wil ik ook de astra 23,5 ontvangen heb daar een dreambox hd 500 en een abbo van Canaal dig,

Is het moggelijk dat ik met een dubbele kop dat kan ontvangen?

Wil eerst goed weten of dat kan voor dat ik het ga kopen,heb veel gezocht hier ,maar vind niks .

Vast allemaal bedankt weer.

Aad

Link naar reactie
Delen op andere sites


De pan-European footprint van Astra3B bereikt ook de Canarische eilanden, dus de signaalsterkte zou geen probleem mogen zijn.

De vaste onderlinge afstand tussen de twee lnb's klopt echter niet voor die lokatie, dat zou een probleem kunnen zijn.

Persoonlijk zou ik gaan voor een geschikte schotel met twee losse koppen zodat je zelf de koppen onderling goed kunt zetten.

 

Maar proberen kan altijd, dan weten wij het ook... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om er zeker van te zijn dat het gaat lukken zou je de schotel die je nu gebruikt, even kunnen verdraaien naar de 23,5 .

Ik weet niet hoe groot de schotel is die nu hebt ?

Je hebt een schotel nodig van 1, 20 , ik denk dat je het beste er een schotel kunt bij zetten.

 

Dit zijn jou instellingen

 

 

Gran canaria

 

Your Location

Dish Setup Data

Latitude: 27.9202°

Longitude: -15.5474°

 

Satellite Data

Name: 19.2E ASTRA 1H | ASTRA 1KR | ASTRA 1L | ASTRA 1M

Distance: 37792km

 

Dish Setup Data

Dish Elevation: °

Elevation: 39.9°

Azimuth (true): 124.0°

Azimuth (magn.): 129.7°

LNB Skew [?]: -39.6°

 

Dish Skew [?]: 90.0°

 

==============================

 

Your Location

Latitude: 27.9202°

Longitude: -15.5474°

 

Satellite Data

Name: 23.5E ASTRA 3A | ASTRA 3B

Distance: 38074km

 

Dish Setup Data

Dish Elevation: °

Elevation: 36.3°

Azimuth (true): 120.0°

Azimuth (magn.): 125.6°

LNB Skew [?]: -42.4°

 

Dish Skew [?]: 90.0°

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@1664

Als je twee lnb's op 1 schotel hebt, dan kun je beter wat grotere schotel nemen.

Hij kan beter wat te groot zijn dan te klein zijn,met een groter schotel,

heb je wat meer reserve bij slecht weer.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, maar 1,20 meter lijkt me erg overdreven.

 

Volgens de theoretische footprint is de veldsterkte in Gran Canaria ongeveer gelijk aan die in Nederland en daar adviseer je toch ook geen 1,20 meter voor astra1-3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • Moderator

Laspalmas, verwijzingen naar handelaren worden hier niet toegestaan i.v.m. onze reclame regels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste laspalmas

Om op de Canarische eilanden de Astra 23,5 goed te kunnen ontvangen, geeft Astra SES aan dat je een 120cm-schotel nodig hebt, zie: https://sat.ses.com/webservice/images/7408887

Nu zul je zeggen, nou ik ken mensen die de Astra 23,5 met een 100cm-schotel ontvangen, misschien wel met een 85cm-schotel maar dan vertellen die mensen je maar de halve waarheid.

Er zit namelijk een groot verschil tussen de verschillende zenders afhankelijk op welke transponder ze zitten en met welke modulatie die transponder werkt.

Als jij bijv. het hele jaar door graag ongestoord de zenders History HD, Eurosport HD en Planeta HD wilt ontvangen, dan heb je een 120cm-schotel nodig. Stel je in deze zenders geen belang, dan kan het eventueel ook met een 100cm-schotel. Met een 100cm-schotel zul je bovenvernoemde zenders vooral bij heel mooi weer soms niet kunnen ontvangen of het beeld blijft regelmatig stil staan. Maar ook andere zenders zoals Ned 1 en 2 HD, RTL 4 en 8 HD, SBS 6 HD, kortom alle zenders die uitgezonden worden met DVB-S2 8PSK Fec 2/3, zul je af en toe last hebben van stilstaand beeld.

En hou er rekening mee dat steeds meer zenders met DVB-S2 8PSK Fec 2/3 uitgezonden gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...