Ga naar inhoud


Zwak signaal op 16-12-2010 's avonds


Earthfinder

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Natuurlijk is het altijd rond 23:30 / 23:45 dat er sneeuw op de schotel zit en daar voor en later is die weer spontaan weg en de volgende avond weer het zelfde

 

Mensen lees eerst even goed wat de topic schrijver zegt voor dat je (domme) opmerkingen plaatst

 

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zaterdag met volkomen vrijwel schone installatie nul signaal op 2 schotels en 3 lnbs's van welke twe twin waren.

Geen kanaal dig. bij mij. Een schotel op stab. Volle zwaai

nergens signaal.

2 uur niks aan gedaan daarna alles vanzelf terug in bedrijf.

 

Horizon vrij van sneeuw etc. Klaar zicht Uplink problemen op div. sats acht ik uitgesloten. Kan hem niet verklaren. Geheel staat uit de wind.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag aan het einde van Ushi en Loesie ook een laag signaal en blokken, geen sneeuw en schotel is schoon..

 

Even kijken op buienradar.be en als je zag wat daar voor een wolk hing,, tja,,

 

het signaal van andere kanalen Ned 123 ging ook naar beneden maar niet zoveel..

 

Gewoon een verstoorde uplink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 12344 transponder is gewoon zwak.

Viel hier soms ook terug naar 0%, terwijl de andere Astra 1 transponders op 85...92% bleven.

 

Citaat:
Gewoon een verstoorde uplink.

Dat kan niet. Als de signaalsterkte afneemt, ligt dat aan de downlink.

Het is nu eenmaal digitaal, dus de sterkte van het uplink signaal heeft niets met de sterkte van het downlink signaal. (Je krijgt dan hooguit blokken)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat

Dat kan niet. Als de signaalsterkte afneemt, ligt dat aan de downlink.
Het is nu eenmaal digitaal, dus de sterkte van het uplink signaal heeft niets met de sterkte van het downlink signaal. (Je krijgt dan hooguit blokken)

Dat zou het geval zijn wanneer het signaal opnieuw wordt opgebouwd. Dat is m.i. niet het geval, de transponder zendt het ontvangen signaal gewoon terug en dat lijkt ook te kloppen met eerder bevestigde waarnemingen van problemen bij de uplink: zwak downlink signaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat niet alleen, maar de transponders in de satelliet zijn lineaire transponders.

De stream is wel digitaal, maar het signaal wordt bijvoorbeeld qpsk gemoduleerd opgestraald.

 

Het opgestraalde signaal wordt in de transponder met een frequentie gemengd, waardoor de downlink frequentie ontstaat.

 

Door het lineaire karakter van de transponder is de downlink signaalsterkte recht evenredig met het uplink signaal.

 

Er is hier al eerder een discussie over gevoerd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik dit topic ff zie want ik heb al verschillende dingen uitgeprobeerd, ik dacht dat het een probleem was met mn installatie, hoewel ik later weer begon te twijfelen toen ik hoorde dat mn ouders er ook last van hadden, voornamelijk rtl 4 en bij mij zelf ook rtl 5 dacht ik. Vanochtend had ik overigens af en toe geen beeld op RTL4 HD terwijl RTL4 SD het wel deed (of is dat niet logisch ?)

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan heel goed dat er op RTL4HD wel beeld is en op RTL4SD geen beeld. De HD-zenders van NL zitten op een andere satelliet dan de SD-zenders. Daarbij kan het verschil al optreden per verschillende transponder, op dezelfde satelliet.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar we hebben hier in Drachten de afgelopen dagen helemaal geen neerslag gehad. Alleen een beetje bewolking.

Daarnaast, toen ik de signaalkwaliteit van rond 50% constateerd was het kraakhelder. Kon de sterren hartstikke goed zien. Zelfs geen halo om de maan.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Originally Posted by SES Astra

ASTRA 1N will initially be positioned at ASTRA`s 28.2° East UK hotspot. ASTRA 1N will give interim additional UK 'spot beam' capacity in band C, before moving to 19.2E to replace ASTRA 1G.

 

Volgens deze info dus niet 1H maar 1G....

Grote schotels vangen veel wind..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...