Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Wie is de moderator


Wolkje

Aanbevolen berichten

Wolkje bezit een 8000, dus is aangewezen op de externe HD.

 

Ik vrees dat iedereen met een Fortis/Rebox/Octagon/"whatever they name it" momenteel met dit probleem zit; en dit nog niet met v65 opgelost is. Dus duimen maar en hopen dat ze dit toch nog opgelost krijgen voor nieuwjaar (in een eventuele alternatieve FW); want als we steeds op Rebox moeten blijven wachten alvorens ze hun CDS goedkeuring hebben...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je externe HDD hebt en je gaat een update op je box doen dan moet je de HDD uitzetten op loskoppelen. Als je box helemaal klaar is met updaten en je hebt een reset gedaan en opnieuw geboot dan de HDD weer aanzetten of aansluiten. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en heb hem ook nog nooit opnieuw hoeven te formateren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze procedure komt mij niet bekend voor, het is de eerste keer dat ik dit hoor.

 

Tot nu toe heb ik nog nooit de HD losgekoppeld, en alle updates zijn probleemloos verlopen.

 

Heb je een bron voor deze procedure?

Ik ga er overigens ook van uit dat het uitschakelen van de HD geen nadelen heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vandoorn
Als je externe HDD hebt en je gaat een update op je box doen dan moet je de HDD uitzetten op loskoppelen. Als je box helemaal klaar is met updaten en je hebt een reset gedaan en opnieuw geboot dan de HDD weer aanzetten of aansluiten. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en heb hem ook nog nooit opnieuw hoeven te formateren.


Inderdaad, dit heb ik nog nooit gehoord. Tot nu toe heb ik bij updates nog nooit de externe schrijf losgekoppeld. Kan ik natuurlijk bij de volgende firmware best eens proberen. Maar kom je daarbij?

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien er eigenlijk geen verschil zit tussen de 8000 en de 9000 vraag ik mij af, hoe 9000 bezitters dat dan moeten doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het toch over een EXTERNE HDD. Ik ben daar zelf achter gekomen omdat het updaten een keer niet lukte. Nu ik het zo altijd doe heb ik geen problemen meer met het updaten.

Misschien nog een tip. Als je opnames wilt wissen en dat gaat hoef je de box niet uit te zetten. Gewoon met de PC of laptop en Total Commander je opnames wissen. Werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De update('s) gebruiken de HD niet eens, verder komt er ook niets extra op de HD te staan.

 

Indien je altijd de timeshift op uit had staan krijg je, na de fabrieks reset, drie filetjes op de HD te staan omdat de timeshift dan op aan staat, ik heb het wel over de interne HD.

 

Deze kan je gewoon, via de computer wissen (als je de rebox in je netwerk opgenomen hebt).

Op deze wijze nooit een probleem ondervonden en het gaat sneller dan de rebox van zijn plek te halen 7 schroefjes los te draaien en de kabels van de HD af te halen.

 

Een externe koppel je gewoon los voor de update.

 

catw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Van Doorn, heb je het dan over een 4000 of een 8000?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens je handtekening heb je een 4000, dit draadje gaat over een 8000.

 

De 4000 software is Canaal Digitaal goedgekeurde software, en alleen al daarom niet met de 8000 te vergelijken.

 

Het kan dus best, dat je bij jouw ontvanger, met niet Rebox software baat hebt bij het afkoppelen van de harddisk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...