Ga naar inhoud


Astra 2 en 3 op Duo LNB?


P3P31

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: moonchild
want als ik mijn 90 cm Gregorian 1 graad verkeert instel heb ik nog steeds beeld.

Eenduidig antwoord is niet te geven, het hangt af van factoren als schotel, LNB en de afstelling van beiden.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een monoblok ( hotbird - astra 1 ) op een schotel van 1.20 cm heb ik ontvangst van astra 1 en 3. Dus met een kleinere schotel moet astra 2 en 3 wel lukken. Je kan ook proberen om de hoek van de schotel iets te verstellen. Gewoon proberen dus.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Wat ik zou doen in dit geval, koop een zeer smalle lnb voor 23,5 en 28,5 graden.

..of je trekt je schotel krom.
De boven en onderkant van de spiegel iets naar elkaar toetrekken, en je hebt een multifocusschotel! :Dlaughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Origineel bericht van: vincent1971
Wat ik zou doen in dit geval, koop een zeer smalle lnb voor 23,5 en 28,5 graden.

..of je trekt je schotel krom.
De boven en onderkant van de spiegel iets naar elkaar toetrekken, en je hebt een multifocusschotel! :Dlaughlaugh


Is dit realistisch als je een 1 meter schotel hebt? Ik ga liever voor zekerheid.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor het geval dat er nog iemand wacht op mijn antwoord wink

Ik heb het geprobeerd maar het is niets geworden.

Dat wil nog niet zeggen dat het niet kan want ik had er na 1 uurtje ladder-op-ladder-af wel genoeg van.

Ik heb wel BBC gezien op de DUO LNB maar had toen geen CDHD kanalen.

Mijn buurman gaat een nu andere LNB kopen.

Einde verhaal.

 

Bedankt voor het meedenken ("schotel kromtrekken", das 'n goeie, haha) en nog de beste wensen voor 2011.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: P3P31
"schotel kromtrekken", das 'n goeie, haha

Toch zou je niet de eerste zijn die de schotel 'bewerkt' om iets gedaan te krijgen. Mijn T55 is een aantal grammen lichter geworden nadat ik er een stuk afgeslepen had hahaha... Anders pasten mijn Alps Quad LNB's niet :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...