Ga naar inhoud


[Coolstream Neo] Enkele (ervarings)vragen over deze ontvanger


Tuxxie

Aanbevolen berichten

elke image kan met een CD kaart werken, alleen je moet er wel de juiste cardserver + configuratie bij hebben.

 

Enkele images komen al bijna kant en klaar zoals NG-image maar zelfs met de originele software kan je het aan de praat krijgen mits jij alles zelf erop zet.

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Binnenkort eigen plaats op dit forum. Want deze ontvangers zullen snel Nederland veroveren.

Heb sinds een paar dagen Coolstream Zee.

Bevalt me uitstekend en zeker voor zijn prijs een goede ontvanger, zeker als tweede ontvanger naast een dreambox.

Installatie verliep vrij eenvoudig ook al is het een Neutrino image. Die ik vroeger op mijn Dreambox maar moelijk begreep.

Enigste afwijking had ik wel in de toewijzing van het netwerkadres (Gateway en dns server is anders dan bij mijn andere boxen}.

Let wel coolstream ondersteund geen Cccam.

Wel mgcamd, newcs oscam en gbox.

Maar dat hoeft tegenwoordig geen probleem meer te zijn.

 

 

Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een eerder draadje schrijf je, dat je niet beide kaartlezers tegelijkertijd kunt testen, je hebt dus maar een kaart begrijp ik. Weet je hieromtrent inmiddels al wat meer? Ik zou een Conax en een Seca kaart tegelijkertijd willen laten lezen, vandaar.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Neo waar ik meer gewerkt heb (is niet van mijzelf), heb ik de 190 software gezet. Ik heb ook de 196 beta geprobeerd, maar deze werkte niet goed. Zowel gecodeerde kanalen als FTA kanalen hadden geen beeld. Geluid wel. 190 deed het wel goed. En het was te laat om een stabiele versie als 194 te proberen. Op de standaard image heb ik dus handmatig de softcams geinstalleerd en daarmee werkt zowel een oude zwarte CD kaart alsook de nieuwe oranje CD kaart voor het HD pakket.

 

Wat overigens niet goed werkte was het activeren van de oranje kaart. Uiteindelijk is de kaart in een Extreme ontvanger (SD) geactiveerd. Vervolgens werkt het dus wel goed in de Coolstream Neo. Het is nog wel even afwachten wat er met de maandelijkse verlenging gebeurd.

 

Zie bericht #1915021 in dit draadje. Hier staan de softcams in. In het bestand config.txt kun je zien wat er allemaal geinstalleerd wordt.

 

Het is nog wel een beetje zoeken naar goede images. Die zou ik het liefste uit proberen door te starten vanaf een USB drive. Ik moet nog uitzoeken of dat kan en hoe dat dan werkt....

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik heb in juni 2013 een Coolstream Neo2 aangeschaft bij ***geen-reclame*** in Groningen bij het eerste gebruik werkte er niets, ik ben dan naar de winkel geweest, het toestel had de  verkeerde software, ze hebben dan direct de goede software ingeladen en dan werkte het toestel goed, ik gebruik het toestel nu 2 maand en werkt nog steeds perfect, je kan er 5 opnames simultaan mee opnemen + een kanaal kijken op het zelfde tijdstip, een groot pluspunt is dat de gecodeerde opnames van TVV en CD direct gedecodeerd op de harde schijf geplaatst worden, geen enkel ander toestel kan dat, het inladen van de kanalen TVV en CD gaan zonder problemen, je moet liefst werken met een schotel van 60 cm en duo lnb, het is een prachtig toestel ben er tevreden mee.

E. Portier uit België

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

opnames van TVV en CD direct gedecodeerd op de harde schijf geplaatst worden, geen enkel ander toestel kan dat,

 

 

Wordt tijd dat je wat leert;

 

Alle Enigma ontvangers doen dat!!

 

Dreambox

ET

VU

Azbox

VU

Alle ALI chpis boxen met opname mogelijkheid

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet alleen enigma ontvangers... ook "gewone" ontvangers als de technisat doen dat!

Ik denk dat slechts erg weinig receiver gecodeerd opnemen....  vroeger had je dat wel meer.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Beste mensen.

 

Ik heb een coolstream zee neo 2. Deze wil ik graag in huis laten sharren met mijn Ulrimate. Want ik heb maar een kaartje. Op mijn ultimate draait CCcam op mijn dreambox 700 (oudje en coolstream moet deze vervangen)ook en draait goed.

 

Welke moet op de coolstream en hoe doe ik dit en waar zet ik deze. Ik kan er met DCCe2 inkomen zoals ik ook doe met de ultimate(vu)

 

Ook weet ik niet hoe ik die cam binnen krijg, help

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...