Ga naar inhoud


Net tv van Philips gebonden aan land van aankoop?


jepe

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een Bluray speler van Philips die ook net tv heeft, dat geeft mogelijkheid als uitzending gemist. Nu is mijn vraag: als ik deze speler in Nederland koop en geef aan mijn ouders in Frankrijk, werkt uitzending gemist daar dan ook?

Nb weet dat uitzending gemist via gewone computer in Frankrijk ook werkt, maar het gaat erom of het ook via deze Philips portal in Frankrijk werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik kan mij vergissen, maar uitzending gemist is niet altijd over de grens te bekijken.

De serie Milennium is bij uitzending gemist in ieder geval niet over de grens te bekijken.

Buitenlandse ip's krijgen de mededeling, dat zij geen toegang hebben.

 

Het ip adres, en daarmee de geografische lokatie geeft je dan wel of niet toegang tot de informatie.

 

Ook is het internet in Frankrijk niet altijd even solide.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Op mijn Philips Net-TV kan ik via het menu van Net-TV elk land selecteren waarna je de pagina's van dat land te zien krijgt. Als je ouders in het Net-TV menu Nederland selecteren zou het mijns inziens dus moeten werken.

Ik weet niet of het veel moeite is, maar zou je eens je net tv kunnen instellen op een anders land en dan kijken of je die diensten kan krijgen, of dat hij blokkeert?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jepe
Origineel bericht van: Frank67
Op mijn Philips Net-TV kan ik via het menu van Net-TV elk land selecteren waarna je de pagina's van dat land te zien krijgt. Als je ouders in het Net-TV menu Nederland selecteren zou het mijns inziens dus moeten werken.

Ik weet niet of het veel moeite is, maar zou je eens je net tv kunnen instellen op een anders land en dan kijken of je die diensten kan krijgen, of dat hij blokkeert?

Ik heb het nog eens getest. Via de knop "App Gallery" krijg je de "Apps" (ze hebben kennelijk het menu gewijzigd en proberen nu blijkbaar een graantje van Apple mee te pikken whistle ) te zien. Zeg maar de diensten die beschikbaar zijn. Die dienst kun je vervolgens toevoegen aan je favorieten. In dat scherm kun je ook het land selecteren, waarna je specifieke diensten van dat land krijgt te zien. Ik kan bijvoorbeeld Frankrijk of Duitsland selecteren en France 24 of ZDF Mediathek (Sendung Verpasst) selecteren en gemiste uitzendingen in dat land bekijken. Dat werkt hier in elk geval. Het zou andersom dus ook moeten kunnen werken, lijkt mij.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: jepe
Origineel bericht van: Frank67
Op mijn Philips Net-TV kan ik via het menu van Net-TV elk land selecteren waarna je de pagina's van dat land te zien krijgt. Als je ouders in het Net-TV menu Nederland selecteren zou het mijns inziens dus moeten werken.

Ik weet niet of het veel moeite is, maar zou je eens je net tv kunnen instellen op een anders land en dan kijken of je die diensten kan krijgen, of dat hij blokkeert?

Ik heb het nog eens getest. Via de knop "App Gallery" krijg je de "Apps" (ze hebben kennelijk het menu gewijzigd en proberen nu blijkbaar een graantje van Apple mee te pikken whistle ) te zien. Zeg maar de diensten die beschikbaar zijn. Die dienst kun je vervolgens toevoegen aan je favorieten. In dat scherm kun je ook het land selecteren, waarna je specifieke diensten van dat land krijgt te zien. Ik kan bijvoorbeeld Frankrijk of Duitsland selecteren en France 24 of ZDF Mediathek (Sendung Verpasst) selecteren en gemiste uitzendingen in dat land bekijken. Dat werkt hier in elk geval. Het zou andersom dus ook moeten kunnen werken, lijkt mij.

Hallo Frank,

Hartelijk dank voor de moeite, hiermee ben ik echt verder geholpen!
gr
JP
Link naar reactie
Delen op andere sites

programma's waar de rechten liggen bij de nederlandse omeroepen, kunnen worden bekeken in het buitenland via uitzending gemist. Ik ga er vanuit dat het deze programma's zijn die je ouders willen zien (dwdd etc) en moeten het dus gewoon doen.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...